Har du store forhåpninger at amminga skal gå bra?

Lovlybaby

Forelsket i forumet
Og hvor lenge ønsker du å amme?
Ingen selvfølge at dette automatisk går i box. Jeg ammet i 4 mnd sist og har store forventninger om at det skal gå bra denne gang og at jeg skal amme i 1 år. Men jeg har ikke problem med å gå over på flaske hvis det ikke går. Jeg  syns bare det er så mye mer praktisk og best for lillegull.

Første gangen her så absolutt alt er nytt..! Ammingen er min største bekymring og håper det går bra og at jeg kan amme så lenge som mulig.. Har venninner som sier det er så innmari koselig med den amme-kontakten så krysser alt jeg har =)

Ja, det har jeg.. Hadde det sist også, og det gikk kjempe bra med ammingen. Selv om jeg ikker ammet lengre enn 4-5 mnd, så fikk vi iallfall til ammingen  Tror og håper det går bra denne gangen også

Amminga var et HELVETE sist!!! Jeg hadde forberedt meg etter alle kunstens regler, lest ALT av bøker om amming. Babyen tok puppen rett og lå til puppen "hele tiden" . Men jeg fikk aldri nok melk. Jeg var sta og ville ikke gi meg. Jeg og babyen skrek mer eller mindre tre uker i strekk. Tror nesten ikke jeg sov på den tiden, for at han skulle få ligge til puppen når han ville. Det var jo sååå enkelt i følge bøkene. Bare la babyen die, så kommer melken i store flommer. BULLSHIT!. Barseltiden var alt annet en kos. Lillegutt som var god og rund ved fødsel ble radmager, og til slutt måtte jeg gi meg og begynne med mme. Alt ble bedre for alle.

Så nå har jeg kjøpt inn mme og flasker slik at jeg skal ha å gi til babyen slik at den blir mett. Jeg skal selvfølgelig prøve å amme. Det er jo det jeg vil!!! Men har ingen planer om å torturere hverken meg eller baby slik jeg gjorde sist!

Jeg hadde ikke tenkt til å amme sist, og hadde med flasker og MME på sykehuset.

Tenkte jeg skulle gi det et forsøk, og det gikk strålende! Hadde ingen problemer i det hele tatt, og ammet i 19 mnd. 6 1/2 mnd fullamming.

Vet at det ikke er noen garanti for at det skal gå like lett denne gangen, men jeg håper veldig.

Jeg håper virkelig jeg kan amme og at jenta tar ammingen.
Jeg er førstegangs... Er veldig redd for at det ikke skal gå. Ingen grunn til at det ikke skal gå egentlig. Har ingen brysopperasjoner eller noe som tilsier at det ikke skal gå. Men man vet jo aldri. Har kjøpt inn ett par flasker uansett. I tilfelle :).

Krysser både fingrer og tær for at dette går bra!=)

Dette er først baby for min del, og jeg håper jo at amminga går bra og at jeg får det til uten større problemer. Men får jeg det ikke til, så får jeg det jo ikke til. Anbefalinga på å amme er vel til ungen er ett år, men jeg kommer nok til å amme til han er 6-7 måneder og gjerne mindre også. Veldig usikker.

Ønsker å amme til jeg er ferdig med perm i alle fall :) Men går det ikke så går det ikke. Da må vi bare bruke flaske. Men ønsker så gjerne å få det til :)

håper jeg får til med ammingen, men jeg har tenkt mye på d å amme forran andre.. tror ikke jeg klarer det..blir nok slitsomt hvis jeg skal gjømme meg hver gang..  Hva mener dere om d? å amme forran pappan din eller på kafè? hoff... må vel bare ta d som det kommer.. .

frk k skrev:
håper jeg får til med ammingen, men jeg har tenkt mye på d å amme forran andre.. tror ikke jeg klarer det..blir nok slitsomt hvis jeg skal gjømme meg hver gang..  Hva mener dere om d? å amme forran pappan din eller på kafè? hoff... må vel bare ta d som det kommer.. .

Jeg hadde også denne holdningen før jeg fikk første :) synes det hørtes skikkelig rart ut å amme foran andre og ute på kjøpesenter f.eks.... var ikke fortrolig med det...

Men var åpen ved fødsel og hadde ikke planlagt bruk av flaske heller.

Det ble til at amminga gikk fint og jeg fikk nok melk. Hadde mye vondt den første tiden, men det gikk seg til og jeg ammet henne til hun var 15 mnd :)

Jeg satt meg alltid i en stol med ryggen til de andre, og likte meg best på et ammerom på kjøpesenter, men der de ikke hadde det valgte jeg en rolig krok på cafeer og dekket med helse teppe. Aldri noen som så noe :)

hissigproppen skrev:
Jeg hadde ikke tenkt til å amme sist, og hadde med flasker og MME på sykehuset.

Tenkte jeg skulle gi det et forsøk, og det gikk strålende! Hadde ingen problemer i det hele tatt, og ammet i 19 mnd. 6 1/2 mnd fullamming.

Vet at det ikke er noen garanti for at det skal gå like lett denne gangen, men jeg håper veldig.

Helt likt her med min nr.2, gutten veide 9410 på 6 mnd kontrollen så håper at jeg skal få gode resultater denne gangen også. Den første ammet jeg i ca 8 mnd, da fikk hun sansen for flaska etter å ha blitt ammet annenhver time siden hun ble født, hun veide 8600 på 6 mnd kontrollen. Så fullamminga ga ikke magre babyer akkurat ;-) jeg mente likt med ammetiden med nr. 2, hele 19 mnd :-)

Håper ammingen går i orden denne gangen også :)
Ammet mine 2 barn i 1 år begge to. Vondt i begynnelsen, men gikk seg til etter en ukes tid.

Har hatt en unge på mme og en på amming, og håper at ammingen går fint denne gangen som med nr 2. Litt mindre styr med amming enn med flasker når man skal noe, men selvsagt; går det ikke, så går det ikke, og jeg har ingen motforestilling mot å benytte meg av mme og flaske igjen istedenfor ammingen.

Jeg håper ammingen går lettere denne gangen. Strevde litt både med lite melk og vondt sist gang (ikke bare puppevondt men og at jeg var så anspent mens jeg ammet)- men var sta og ville ikke gi opp- å til slutt ble det koselig. Fekk aldri veldig mye melk til henne da- så begynte vell så smått med flaske på kveldene av og til når hun var rundt 3,5 mnd.

Jeg syns det ble veldig naturlig å amme ute blant folk. Du får dine teknikker for å sjule deg (etter en liten innkjøring :p). Men klart en tenker på hvor en setter seg, du setter deg litt sjermet. Å så er det jo greit å spørr noen folk om det er greit at du ammer forran dem :p

Hadde store start problemer med ammingen med første mann. Pumpet morsmelk, som jeg ga med kopp. Forsøkte alle tenkelige råd som jeg fikk på sykehuset. Ble rådet av en sykepleier til å gi opp hele ammingen, men jeg var sta å ga meg ikke. Jeg fikk det til, fullammet til han var 5 1/2 måned og fortsatte å amme til han var 15 måneder, noe som jeg er stolt over med tanke på de store problemene jeg hadde i starten. Hvis du skulle få problemer med ammingen og ønsker å amme, ikke gi opp, søk råd, forsøk forskjellige teknikker og prøv ut rådene. Når jeg klatre det med det utgangspunktet jeg hadde, vil de fleste klare det, hvis de ikke gir opp! Jeg håper å slippe start problemene med ammingen denne gangen, men er innstilt på å kjempe for å få det til. Jeg brukte ammesjal da jeg ammet offentlig, babyen og puppen var skjult bak sjalet. sjalet har hempe til å feste rundt halsen på mor, mor kan ha øye kontakt med babyen. Ammesjalet kostet den gang ca 500 kr og den beste investeringen jeg gjorde anngående kjøp av babtister, kjøpte på Internett og kan anbefales.

Vilpa skrev:
Hadde store start problemer med ammingen med første mann. Pumpet morsmelk, som jeg ga med kopp. Forsøkte alle tenkelige råd som jeg fikk på sykehuset. Ble rådet av en sykepleier til å gi opp hele ammingen, men jeg var sta å ga meg ikke. Jeg fikk det til, fullammet til han var 5 1/2 måned og fortsatte å amme til han var 15 måneder, noe som jeg er stolt over med tanke på de store problemene jeg hadde i starten. Hvis du skulle få problemer med ammingen og ønsker å amme, ikke gi opp, søk råd, forsøk forskjellige teknikker og prøv ut rådene. Når jeg klatre det med det utgangspunktet jeg hadde, vil de fleste klare det, hvis de ikke gir opp! Jeg håper å slippe start problemene med ammingen denne gangen, men er innstilt på å kjempe for å få det til. Jeg brukte ammesjal da jeg ammet offentlig, babyen og puppen var skjult bak sjalet. sjalet har hempe til å feste rundt halsen på mor, mor kan ha øye kontakt med babyen. Ammesjalet kostet den gang ca 500 kr og den beste investeringen jeg gjorde anngående kjøp av babtister, kjøpte på Internett og kan anbefales.

Jeg syns det er viktigt at ikke det blir et stressmoment for mor og at det går utover den første tiden med barnet. Sliter mor så kan hun gå glipp av så mye.

Er førstegangs og håper eg klarer da. Har ein del venner som har gitt seg på tap til slutt, så eg er forberedt på at det ikkje skal gå bra. Men krysser sjølvsagt fingrane for at det går bra :)
Er ein del bekymra for amming bland folk, men det går seg vel til det og.

Jeg SKAL ha til amming. koste hva det koste vil.. Det skal sykt mye til for at jeg skal gi meg. Amming er veldig viktig for meg. For barnet mitt er bare det beste bra nok.
Det gikk heldigvis veldig bra sist, men er forberedt på at det kan bli vanskligere denne gange.

Vilpa skrev:

Sånn tenkte jeg også. Skulle ikke gi opp, men når babyen ble radmager var det ikke forsvarlig å fortsette med bare pupp! Han var jo hysterisk sulten stakkars.

Er også førstegangs, men håper så inderlig at amminga skal gå bra :)

Back
Topp