Har du/skal du ta glukosebelastning?

Jeg skal ta denne pga overvekt.
Tok det i forrige svangerskap også. Det er jo null stress. Litt vel søt smak men ikke noe vi ikke klarer.
Sist satt jeg og leste på altanen til sykehuset.
Nå er det fastlegen som gjør testen så jeg går på jobb igjen mens jeg venter på å ta blodprøver nr. 2. [emoji4]
Jobber i nabobygget til fastlegen.
 
Jeg tok den sist men måtte avbryte etter en time pga jeg ble så innmari svimmel og kvalm. Håper jeg slipper denne gangen eller at det kan gjøres på annen måte
 
Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta den, men når jeg leser retningslinjene forstår jeg ikke helt hvorfor? Er 30 år og andregandsfødende, hadde ikke svangerskapsdiabetes sist. Er normalvektig og har ingen diabetes i familien... Frister jo ikke så veldig med den testen, så lurer på om jeg bare kan la være?

Skjønner ikke hvorfor du skal ta den da? ‍♀️ Hadde spurt hvorfor, også kanskje heller tatt Hba1c,..måler langtidsblodsukkeret istedet, trenger ikke drikke noe..
 
Fikk beskjed om det, men tror jm tok feil - hun sa jeg måtte ta fordi jeg er over 25. Men dette er nr 3 så da skal det vel egentlig ikke være nødvendig.
 
Jeg er førstegangsfødende og over 25 år, men håper at jeg slipper... Legen nevnte den, men det hørtes ut som at hun egentlig kke synes at jeg må ta den. Skal høre med jordmor også på neste kontroll.
 
Er 28 og førstegangs, men jordmor sa jeg hadde så fine resultater at jeg får slippe :)
 
Back
Topp