Har du samme syns som ABB?

Paleface! Hvis det er noen i denne tråden som skal roses for meninger og evne til å formulere seg, så er det DU! 

IsThaBeth skrev:
Paleface! Hvis det er noen i denne tråden som skal roses for meninger og evne til å formulere seg, så er det DU! 

Takk, så hyggelig å lese!! :D

Hele mannen gjør meg kvalm, så jeg har ikke lest så mye om alle meningene hans. Kanskje vi liker samme pålegget på brødskiva, da er vi enige om det.

Men jeg vet at han ikke liker folk med andre hudfarger, så da var det jammen godt at han ble født hvit. Flaks for han...

Selv syns jeg at cellulittene mine tar seg LITT bedre ut når jeg er brun i forhold til når jeg er hvit, det er rett og slett en mye finere farge.

Det alle skriver om integrering av utlendinger vet jeg ikke så mye om, jeg kjenner ikke så mange som har en annen nasjonalitet. Altså er det ikke for mange av dem her jeg bor. Og jeg kjenner ingen Mohammed.

Ellers er jeg påvirket av tickeren til ei her inne: Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil

paleface skrev:

Frøken Hege skrev:

Dollface skrev:
men altså.. om man deler hans oppfatning - at innvandringen har gått for langt, og man føler at landet oversvømmes av ikke-etniske nordmenn... er det synonymt med at man ønsker å utføre de handlingene han har gjort?
For sånn virker det litt i denne tråden...

Og nei, ikke tolk dette innlegget som noe som helst annet enn et spørsmål. Jeg gir blanke i farge, navn, religion og alder så lenge man oppfører seg som folk og tar hensyn til naboen sin.. uansett hvilket land man befinner seg i.

Er sånn jeg har tolka det etter det noen her inne har skrevet ja.

Enten det er ABB eller noen andre som har sagt/skrevet det så har jeg fått med meg at om 50 år er det fler ikke norske enn etnisk norske i Norge. Da er det for seint å gjøre noe med det.

Men sa samma om de kommer fra Tyrkia, Arabia, Tyskland eller Pakistan.

Nå demonstrerer du ganske greit hvordan rasisme og fremmedfrykt får spre seg; folk som deg snapper opp påstander her og der og gjengir dem som sannhet - uten noen som helst form for faktakontroll eller kildesjekk. Det er liksom ikke nøye om det var ABB eller noen andre som sa det, du har bare hørt det og tar det for god fisk...

Signerer paleface på det sterkeste! Tror det kan være greit å ta folks frie tolkninger av ABBs synspunkter med en solid klype salt og tenke seg godt om før man sprer dem videre. Faktisk synes jeg man skal være ytterst forsiktig med å begynne å tolke og ta noe som helst ut av kontekst når det gjelder ytringer ABB har kommet med. At noen sier at de ikke er enige i handlingene, men forstår tankegangen hans er i mitt hode er bare trist. Det er jo den syke tankegangen hans som førte til disse ekstreme handlingene. 

Forresten blir det i mine øyne bare tull å begynne å blande inn at det er verre å støtte Krekar. Jeg respekterer at noen føler det sånn, men det har absolutt ingenting å si i denne diskusjonen. Satt på spissen føler jeg faktisk at ABB i større grad kan sammenliknes med Hitler enn Krekar. Jeg har ikke spesielt varme følelser for Krekar selv, men jeg kan het ærlig ikke se hvordan de to kan sammenliknes på noe som helst nivå?

Jeg er langsynt.  Og ikke nærsynt, eller sneversynt, og kan ikke engang se min egen nesetipp. Jeg har tidvis tunnelsyn, men det er nok bare pga av de skjeve hornhinnene.

Back
Topp