Har du sagt det til sjefen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Har fortalt det til sjefen pga svangerskapskvalme og dermed sykmelding i tre uker. Sjefen vet at vi har vært igjennom IVF, men hun fikk beskjed om ikke å si noe til de andre på jobben før uke 12 er gjennomgått.
Hun ble selvfølgelig glad, men har ikke skjønt helt prinsippet med å holde det hemmelig, da vi tidligere har mistet før uke 12.
Hun har stadig kommet med hint om graviditeten foran andre kollegaer, selv om hun, noen minutter før, har fått beskjed av kollega om ikke å snakke om det. Frustrerende egentlig, men foreløpig ingen som har spurt meg (mulig de har en mistanke).
Nå er det uansett igjen bare 14 dager til jeg er i uke 12, men kommer til å nevne det ovenfor sjefen at jeg er litt skuffet over hvordan hun har hintet ovenfor andre kollegaer.

Har ikke fortalt det enda, men det er nok snart på tide fordi jeg kjenner at vaktbelastningen begynner å bli litt høy.
Gruer meg litt til å fortelle det fordi det er så innmari mange hos oss som er gravide og det skaper jo problemer for ledelsen som skal fylle plassene deres. Får jo nesten dårlig samvittighet for at jeg OGSÅ blir borte.

Sa det i dag siden eg ble sykemeldt videre, ingen gratulasjon, sa at eg ikke ønsket at resten av jobben skulle vite det enda, men at eg sa det til ho siden eg er så dårlig. Ønsket meg da god bedring!

Endelig har jeg sagt det til sjefen! Var så feig at jeg sendte en mail til han og mine to kolleger i ledergruppa. Det gikk heldigvis helt greit og jeg fikk gratulasjoner av både han og de to andre i dag.
Grunne til at jeg måtte si det var at jeg måtte avsløre det til ett par kolleger av meg grunnet tunge løft/forflytninger da en veldig dårlig pasient kom fra sykehuset.
Men da er det gjort og en bør har virkelig blitt løftet vekk fra skuldrene mine gitt...

Fortalte det i uke 6. Følte at jeg ikke klarte å levere helt optimalt på jobb, så syns det var greit å forklare hvorfor. Det er kun nærmeste leder som vet, hun vet også at vi mistet i påsken, så hun ble veldig glad når jeg fortalte det. Hun er den som alltid er positiv og tenker det beste mens jeg enda sier "hvis". ;)

Har ikke fortalt det enda. Gruer meg veldig, begynner på jobb etter endt mammaperm den 12.november[emoji85] så er jo bare tilbake i 5 mnd før jeg går ut i ny perm[emoji85] vet jo at jeg ikke får noen negativ respons, men gruer meg likevel skikkelig[emoji17]

Nei, ikke fortalt det enda, vil gjerne fortelle familien først ;)

Nei, jeg skal fortelle familien det i neste uke (uke 13) - så får sjefen høre det uken etter [emoji4]

Back
Topp