Har du sagt det til sjefen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Har du fortalt om graviditeten til sjefen?
Hvordan reagerte han/henne?

Jepp! Sjefen ble så glad :) hen vet at vi har mistet flere ganger. Lurte på hvordan jobben kunne tilrettelegge for meg og om jeg kanskje skulle be legen om å få jobbe redusert :p jeg synes ikke jeg trenger det, sålenge jeg kan si ifra når det blir for mye bare. Er så uforutsigbart når formen er dårlig uansett.

Jepp! Sjefen ble så glad :) hen vet at vi har mistet flere ganger. Lurte på hvordan jobben kunne tilrettelegge for meg og om jeg kanskje skulle be legen om å få jobbe redusert :p jeg synes ikke jeg trenger det, sålenge jeg kan si ifra når det blir for mye bare. Er så uforutsigbart når formen er dårlig uansett.
Så utrolig deilig å ha en sånn sjef da :D

Nei. Ikke mannet meg opp ennå.. Men skal på felles kurs over to dager neste uke så kan hende jeg får ett forklaringsproblem når det gjelder å ikke drikke vin til maten...

Min leder reagerte med glede :) hun visste at vi hadde prøvd en god stund :)

Fortalte allerede i uke 6 pga dårlig form. De syntes det var veldig stas.[emoji4] Jeg har også vært åpen med dem om at vi har vært i en prøveprosess. Veldig glad for at jeg føler jeg kan være så åpen til sjefene mine.

Jeg grudde meg såå til å fortelle det, fordi jeg er ganske ny i jobben, men det var det ingen grunn til! Sjefen min bare lo og ble glad, og syns det var kjekt :joyful:

Fortalte det til sjefen, men ba han ikke dele det før uke 12 på jobben. Han ble utrolig glad på våre vegne og spurte forsiktig: Kan jeg fortelle det til kona mi :laughing002

Skal nevnes at jeg har møtt henne flere ganger.

Nei ikke ennå, men skal ta det før jul... jeg jobber som støttekontakt for barn og unge og har to flotte jenter/ damer. Jobber også som avlastningshjem. Det betyr at når eg ikke kan jobbe så avløses eg fra kontrakten og kommunen må finne nye støttekontakter. Verken jeg eller barna har noen rettigheter i ettertid så eg gruer meg litt... har hatt disse jentene i 3,5 år så det kommer til og bli vondt. Håper jeg får lov å fortelle det til familiene sjøl bare

Ja måtte fortelle det 5+6 grunnet dårlig form, likt som sist. Han gratulerte og synes det var gøy (heller ikke altfor overraskende da vi har en på 2 år 4 mnd hjemme

Ja, fortalte det med en gang pga sykemelding. Jobber i et kvinnedominert yrke og sjefen var veldig glad på mine vegne. Hun har nok sikkert skjønt at vi har prøvd en stund tror jeg.

Nei. Han vet jeg gikk gjennom prøverør i høst, så han blir nok ikke overrasket. Skulle egentlig fortelle han det på fredag, men endte i stedet opp med å si at jeg mest sannsynlig blir å si opp jobben, fordi jeg har fått et jobbtilbud. Og da ble det så rart å samtidig buse ut med "forresten, jeg er gravid".

Den nye jobben har derimot visst det siden intervju for en måned siden. :P

Fortalte det til sjefen, men ba han ikke dele det før uke 12 på jobben. Han ble utrolig glad på våre vegne og spurte forsiktig: Kan jeg fortelle det til kona mi :laughing002

Skal nevnes at jeg har møtt henne flere ganger.
Jeg og synes det er vanskelig å ikke dele hemmeligheter med mannen :laughing002

Fantastisk med sånne sjefer altså:)

Ja, har opplysningsplikt til arbeidsgiver ved positiv test grunnet skadelig miljø på jobb :)
Hadde akkurat kommet tilbake fra forrige permisjon, men jaggu, ho sprudla veldig! Syntes d var helt fantastisk at vi får to veldig tette, har d selv! Var ikke like glad når jeg kom 2 uker etterpå og sa opp!

Fortslte det 4+4. Glad jeg gjorde det, sykemeldt på 7 uka. Hadde vært dårlig gjort av meg om jeg ikke hadde forklart hvorfor synes jeg.

Har fortalt det til sjefen å hun ble kjempe glad, jeg fortalte det tidlig ettersom jeg går på blodfortynnende og for at det da er lettere å si ifra når man trenger en dag hjemme.
Hun er veldig åpen for at jeg ikke må være syk for å være hjemme å at jeg ikke skal trenge å ta full dager om jeg føler jeg trenger en kortere dag.
Gjør alt for å tilrettelegge slik at jeg skal være i jobb lengst mulig :happy:

Back
Topp