Har du søkt om permisjon og foreldrepenger?

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Lurer på om jeg er veldig sent ute?
Er 26+1 og har verken søkt om permisjon fra jobben eller søkt om foreldrepenger hos NAV. Eneste jeg har gjort er å gi muntlig beskjed til arb.giver om når permisjonen min starter (15 desember).

Har søknadene liggende, men jeg sliter med å fylle de ut. Har 50% fast stilling men jobber en del ekstra, så blant annet lurer jeg på hvordan jeg opplyser om det i søknaden mtp hvor mye foreldrepenger jeg skal få... Syns de rubrikkene er så vanskelig å forstå!!

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

Altså nav må jo ha bekreftelse på graviditeten etter uke 26 uansett, så det er vel først nå du kan sende inn alle dokumenter. Så da er du vel ikle sent ute ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ang lønn, så skal arbeidsgiver sende inn lønnsopplysninger og da kommer det vel fram at du har tjent mer enn 50%.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvordan vet man når permisjonen starter? (Er 100% grønn i dette feltet)

Tror permisjonen også begynner tre uker før termin for dere - men dere får en del uker ekstra! Google vet sikkert svaret.
Google sier permisjon for tvillinggravide begynner i uke 22-24.

Jeg var nede hos nav i går å fikk hjelp til alt det her :-)

de sa jeg skulle søke 6 uker før jeg ønsket å starte permisjonen, som jeg ønsker er 3 uker før termin. Dvs at jeg skal søke 9 uker før termin. (Uke 31 i graviditeten) Arbeidsgiver må sende inn skjema for inntektsopplysninger for deg, dette må sendes samtidig som dine søknader med foreldrepenger. Visst arbeidsgiver sender dette før din søknad så må de sende dette på nytt i din graviditetsuke 31 med oppdatert informasjon.
Håper du ble liiiiitt klokere :-)

Lillegutt <3

Takk for svar :)
Skal ringe Nav på mandag, og få avtalt å komme innom de fr å få hjelp til å fylle ut søknaden.

Dette greiene med nav er kjempe vanskelig. jeg har allerede vært og snakket med 2 forskjellige der i fra, og har fått to forskjellige forklaringer. Men jeg har vertfall fått 4 søknader jeg må fylle ut og sende inn. ( jeg blir alenemor)

Nå er jeg i uke 24 straks. men jeg venter til jeg er nærmere uke 30 før jeg sender inn :) Men er det ikke lurere om jeg får papirene fra arbeidsgiver og sender dem med papirene mine? så jeg er 100% sikker på alle papirene kommer inn?

Noen som kan legge ut link om permisjons søknad til meg? Har leita å leita på nav sine sider, men finner ikke :( Mulig jeg er blind.. :P

hmm.. Jeg er i uke 25+3.. Er jeg i seneste laget da?

*Unnskyld om jeg kupper tråden* :)
Skriv der du vil du:) Man må ha en bekreftelse fra lege eller jordmor etter uke 26 som må sendes med denne søknaden. Så nei du er ikke sen, god tid enda, men greit å se litt på det.

Skriv der du vil du:) Man må ha en bekreftelse fra lege eller jordmor etter uke 26 som må sendes med denne søknaden. Så nei du er ikke sen, god tid enda, men greit å se litt på det.
Så flott :) Skal på kontroll neste uke og da er jeg jo 26 uker, det passer bra :D Tuuusen takk for svar :) Er så gønn på dette permisjonsgreiene at jeg blir flau :P

Back
Topp