Har du prøvd/vurdert menskopp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Mange synes det høres ekkelt ut med menskopp.
Men gud så genialt :D
Det er økonomisk, miljøvennlig og man føler seg mer 'ren' når man han mensen.

Den skal ikke brukes til renselsen, så for deres del blir det først når mensen kommer tilbake etter fødselen :)

Kom over denne linken

http://www.klikk.no/mote/detnye/article1515659.ece

Bruker du menskopp?
Eller kunne du vurdert å prøve?

Jaaaah den er helt fantastisk!!!! Kjør på jenter, fy søren!

Jeg kjøpte min for 5 år siden, og den holder kvaliteten sin, det står den skal vare i 12 og jeg tviler ikke :-)

Bestilte den fra Danmark for 120kr mins jeg og har spart inn det 10dobbelte på å slippe binn og tamponger, og ikke minst soppmedesiner ;-P og søppel!

Hvis du er ute, så prøv å gå på de doene med en vask, så får du vasket det mellom skift, hvis ikke det er mulig så er det fult og helt mulig å bruke papir for å tørke den av, og jeg har en liten kjele forbeholdt menskoppen, det vet gubben å, hvor jeg koker den etter bruk :-) så er den klar ved neste blødning ;-)

Den er helt genial! Den var litt ubehagelig i starten, kjente den litt de første timene, men så får en vrikker den litt på plass, så kjenner en den ikke.

Jeg syns faktisk det er litt morro å ta den ut uten å la det renne i do først og faktisk se hvor mye en blør :-P men det er bare meg ;-)

Go 4 it! Jeg lover, tommel opp :-)

Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal få den til å sitte :P men kunne sikkert prøvd den en gang. Tror jeg ville vært bekymret for om det rant over og sånt :P :P

Den suger seg fast "oppi der" ;-) når jeg skal bruke den, så bretter jeg den, og får en C, og får den oppi, så står den fint der, løsner ikke, du må gjerne bruke makt for å få den ut, for det blir et lite vakum, så den lekker ikke :-)

Jeg har ikke prøvd koppen, men jeg har veldig angst for mitt eget mensblod, så jeg foretrekker å ha noe jeg kan kaste bort med en gang. :)

Den suger seg fast "oppi der" ;-) når jeg skal bruke den, så bretter jeg den, og får en C, og får den oppi, så står den fint der, løsner ikke, du må gjerne bruke makt for å få den ut, for det blir et lite vakum, så den lekker ikke :-)
Av ren nysgjerrighet for at den suger seg fast, så kan det hende jeg prøver den etter fødsel haha :P

Jeg syns dere skal prøve :-) jeg er så fornøyd :-) og har aldri søla, til og med når jeg har glemt den og sovna, så har det gått bra :-)

:smiley-bounce016

Har hatt min i 5-6 år nå. Jeg trenger et lite bind i tillegg for min lekker pittelitt. Sikkert bare jeg som ikke har rett størrelse, men det er så lite at jeg egentlig ikke har gidda å kjøpe ny av den grunn. Snakk om 2 dråper.

Veldig praktisk, men litt panikk ble det de første gangene jeg prøvde å få den ut da den kan sitte litt fast før man får teken på det :p

Jeg synes også det er morsomt å tømme i do for å se hvor mye det er :p Men jeg tror det er vi som er rare Marihøns :p

Forresten.. Er det ikke noe med størrelsene? At man skal ha en annen størrelse etter man har født? Synes å huske noe om det.

Har hatt min i 5-6 år nå. Jeg trenger et lite bind i tillegg for min lekker pittelitt. Sikkert bare jeg som ikke har rett størrelse, men det er så lite at jeg egentlig ikke har gidda å kjøpe ny av den grunn. Snakk om 2 dråper.

Veldig praktisk, men litt panikk ble det de første gangene jeg prøvde å få den ut da den kan sitte litt fast før man får teken på det :p

Jeg synes også det er morsomt å tømme i do for å se hvor mye det er :p Men jeg tror det er vi som er rare Marihøns :p

Forresten.. Er det ikke noe med størrelsene? At man skal ha en annen størrelse etter man har født? Synes å huske noe om det.

Jeg mins det var i 2 forskjellige størrelser når jeg bestilte, så kan være at en må ha en større etter fødsel... Mulig jeg må bytte snart da. :-)

Hahaha det er godt det ikke bare er meg :joyful: er fasinerende å se hvor mye altså og fikk samme panikken når den satt fast ja :hilarious:

Jeg mins det var i 2 forskjellige størrelser når jeg bestilte, så kan være at en må ha en større etter fødsel... Mulig jeg må bytte snart da. :)

Hahaha det er godt det ikke bare er meg :joyful: er fasinerende å se hvor mye altså og fikk samme panikken når den satt fast ja :hilarious:
Ser ut til at det har kommet mange nye modeller siden vi kjøpte våre. Begynte å google litt :) Tenker jeg skal investere i en ny etter fødsel. Skal klare å finne rett størrelse denne gangen! Var visst masse man skulle sjekke i forhold til å finne en som passet perfekt. Men man må kanskje vente med det? Ting er vel ikke helt som det bruker oppi der før en stund etter fødsel? :p

Ser ut til at det har kommet mange nye modeller siden vi kjøpte våre. Begynte å google litt :) Tenker jeg skal investere i en ny etter fødsel. Skal klare å finne rett størrelse denne gangen! Var visst masse man skulle sjekke i forhold til å finne en som passet perfekt. Men man må kanskje vente med det? Ting er vel ikke helt som det bruker oppi der før en stund etter fødsel? :p

Ting er sikkert litt annerledes da ja ;-P

Ja, har sett dem på apotek i Sverige nå, og sikkert flere plasser nå, er jo kjempebra at det er mer tilgjengelig nå :-) Godt det går i den retningen ;-)

Jeg har hatt min i mange år og strålende fornøyd :)

Jeg tåler svært dårlig blod så synes ikke det er SÅ fasinerende å se på det renne ut.
Men gud og praktisk det er, kan bade, sove leeeenge uten å måtte stresse med å tømme.

Jeg har hatt min i mange år og strålende fornøyd :)

Jeg tåler svært dårlig blod så synes ikke det er SÅ fasinerende å se på det renne ut.
Men gud og praktisk det er, kan bade, sove leeeenge uten å måtte stresse med å tømme.
Så det er ikke noen regler på hvor ofte den bør tømmes? Kan det renne over?

Så det er ikke noen regler på hvor ofte den bør tømmes? Kan det renne over?
Mener å ha lest at den skal tømmes hver 12. time. I begynnelsen er det sikkert greit å gjøre det litt oftere for å finne ut hvor mye du blør og hvor lenge du kan ha din i. Tror den i teorien kan renne over ja, men vet ikke hva som skjer da? :P Jeg blør veldig lite så har aldri vært i nærheten av det problemet :)

Hmm, hørtes genialt ut:) men jeg er i den kategorien at jeg bruker de største tampongene+bind og må allikevel bytte annenhver time..!! Tror jeg hadde fått panikk for at det skulle rent over:p

Hmm, hørtes genialt ut:) men jeg er i den kategorien at jeg bruker de største tampongene+bind og må allikevel bytte annenhver time..!! Tror jeg hadde fått panikk for at det skulle rent over:p

Tror faktisk du ville vert mer trygg med en kopp da, for jeg må også bruke store tamponger og binn samtidig, og jeg kan sovne med menskoppen uten lekkasje :-)

Back
Topp