Har du opplevd kynnere i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Enten i dette, eller i noen av de tidligere?

Selv har jeg hatt kynnere i alle svangerskapene mine, fra uke 6 tidligst.

Har kynnerr nå, i uke 11+4. Hadde også litt slutten av uke 10. Direkte ubehagelig noen ganger :p

Jeg er 12 uker og syns jeg har det som kjennes som kynnere. Hadde det mye i forrige svangerskap. Var hos legen i går og han mente at det var IKKE kynnere så tidlig. Ble litt paff for var sikker på at man kunne begynne å kjenne det nå - jeg vet jo godt hvordan det kjennes.

Hvordan kjennes kynnere ut?

Med nr 1 hadde jeg Kynnere hele tiden, slet skikkelig med det igjennom hele svangerskapet.

Denne gangen har jeg bare hat noen få, håper ikke jeg får like mange denne gangen :)

Hadde masse kynnere fra rundt oul sist mener jeg. Synes jeg har kjent noen allerede denne gangen. Spesielt ved anstrengelser, f.eks ved lengre bæring av 17 kg treåring...

Kynnere er sammentrekninger i livmora, omtrent som ved rier, bare at de ikke er regelmessige, roer seg ved endring av aktivitet, og ikke påvirker livmorhalsen. Rier kjennes ofte mer i ryggen og hoftene, mens kynnere er lokalt i livmora. Årsaken er at den øver/trener seg opp til fødselsarbeidet.

ikke enda i dette. i forrige svangerskap kom de i uke 35, da trodde jordmor at fødselen var igang, men gikk no to dager over termin x)

Ikke hatt i denne enda, men hadde masse sist. Plagsomt til tider men ikke vonde heldigvis:)

Fra uke 15 og ut svangerskapet, kraftigere og hyppigere etterhvert. Så regner med det kommer. Trodde det var rier et par ganger mot slutten, var så intense og varte så lenge. Roet seg etter en lang varm dusj. Men det var ikke tvil om hva dom var kynnere og hva som var rier når det først kom til fødselen, for å si det sånn. Hehe ;)

Ja, var en del kynnere i svangerskapene med guttene. Ikke kjent noe enda...

Har hatt masse kynnere siden uke 11.

Kjent litt til det nå.

Sist var jeg veldig plaget av det. De ville ikke slippe og jeg gikk med omtrent konstant hard mage. Mot slutten var de regelmessige og gjorde vondt og...

Har hatt kynnere siden uke 13. Er ganske sikker på er kynnere, selv om at jeg er førstegangsfødende :p utrolig ubehagelig til tider!

Back
Topp