Har du opplevd at venner/familiemedlemmer har "stjålet" "deres" navn?

Hva gjelder det å være redd for at noen skal bruke navnet du selv har bestemt deg for, så synes jeg det er merkelig at folk velger å holde navn hemmelig til fødsel. Jeg finner det logisk å gjøre motsatt. Jeg tenker at ved å si hva jeg ønsker å kalle min baby, så har jeg gjort folk klar over det, og om de da velger å bruke samme navn, så vær så god. Jeg eier det jo ikke. Men da har jeg sagt hva jeg har valgt, og de får evt "herme". Om man holder det hemmelig og noen i mellomtiden får barn og bruker samme navn virker det jo som at du selv er den som hermet, eller ble inspirert?

Vi forteller omgivelsene hva lillebror skal hete. Har hatt navn klart hele veien. Men poster det ikke på åpne forum eller facebook da jeg synes det er rart og feil overfor det lille mennesket som ikke er født ennå. Men de vi snakker med face to face får vite det dersom de lurer :)

Er helt enig :)
Har også valgt å dele navnet til den lille i magen til alle som lurer, og vi kaller han for det alle sammen i familien nå♡ synes det er så koselig :)
Føler også at det er lettere å beholde navnet selv om andre jeg kjenner velger det først nå som jeg har sagt så lenge at det er det min sønn skal hete:)
 
Det er et par år siden jeg og søstera mi snakket om navnene vi skal gi til barna våre. Ønskene var like, men vi hadde mange varianter, så vi delte navnene mellom oss for å unngå "stjeling".

Ellers har jeg og mannen prøvd å bli gravid i 1,5 år. Et vennepar av mannen min bestemte seg om å få barn lenge etter oss, ble selvfølgelig gravid på første forsøk og så fikk vi vite at de ga "vårt" navn til sønnen sin. Vi tenker ikke på det som et problem. Vi skal uansett bruke dette navnet den dagen vi selv får en sønn.
 
Back
Topp