Har du noen mål i livet? Bucket list

Har du noen mål? Gjerne fortell

• Ja

• Nei

Results are only viewable after voting.
Tja, kan vell ikke si at jeg har en direkte bucket liste nei. Men kan vell heller kalle det generelle levemål?

-Få et barn til (jobber med saken)
-være flinkere til å besøke nære og kjære (3 dødsfall i familien på 3 mnd i 22 gjorde meg var på hvor uforutsigbar livet er)
- bruke mer tid på opplevelser. ( ser vi prioriterer for hardt oppussing og huslige greier, det er ikke det vi kommer til å huske når vi blir gamle)
- ikke bli fanget i hverdagsstresset, husk å puste i hverdagen.

Tja, kan vell ikke si at jeg har en direkte bucket liste nei. Men kan vell heller kalle det generelle levemål?

-Få et barn til (jobber med saken)
-være flinkere til å besøke nære og kjære (3 dødsfall i familien på 3 mnd i 22 gjorde meg var på hvor uforutsigbar livet er)
- bruke mer tid på opplevelser. ( ser vi prioriterer for hardt oppussing og huslige greier, det er ikke det vi kommer til å huske når vi blir gamle)
- ikke bli fanget i hverdagsstresset, husk å puste i hverdagen.
Den var virkelig fin :Heartred

Min største ønske er å få barn, og det er eneste jeg har tenkt på nesten i fem år :Heartred. Heldigvis er alt til rette og i gang med prøving, så vi får se!

Ellers har jeg følgende på min bucketlist;
- Tandemhopp
- Reise til Japan (Osaka) og roadtrip i USA
- Bestige Kilimanjaro
- Piknik om sommeren på en spesifikk holm
- Lære å strikke

Min største ønske er å få barn, og det er eneste jeg har tenkt på nesten i fem år :Heartred. Heldigvis er alt til rette og i gang med prøving, så vi får se!

Ellers har jeg følgende på min bucketlist;
- Tandemhopp
- Reise til Japan (Osaka) og roadtrip i USA
- Bestige Kilimanjaro
- Piknik om sommeren på en spesifikk holm
- Lære å strikke
Ååh så fine mål!

Ååh så fine mål!
Synes det er fint å drømme, da gjerne i forbindelse med storreise og opplevelser. Mange er mulig å realisere, men ikke helt fornuftig mtp økonomi siden barneønske kommer først. Så kan man glede seg i ettertid og inkludere familien :D

Er det noen mål du har planlagt å realisere til neste år? Litt artig å ha en liten drømmeliste

Synes det er fint å drømme, da gjerne i forbindelse med storreise og opplevelser. Mange er mulig å realisere, men ikke helt fornuftig mtp økonomi siden barneønske kommer først. Så kan man glede seg i ettertid og inkludere familien :D

Er det noen mål du har planlagt å realisere til neste år? Litt artig å ha en liten drømmeliste
Helt enig :)

Jeg har fullført det meste jeg ønsker, nærme meg snart 100 fullførte ønsker. Jeg har kjøpt en personlig almanakk for neste år der jeg har skrevet ned alle målene jeg skal få fullført for den og den måneden, så mange ting på lista er ikke gjort, men nedskrevet, men som jeg vet blir gjort neste år, men må vente til rette tidspunkt, feks plante grønnsaker og solsikker, det er best på våren osv. :) men de er så enkle og jeg vet de blir oppfylt så jeg har krysset dem fra listen min.

Last edited:
Helt enig :)

Jeg har fullført det meste jeg ønsker, nærme meg snart 100 fullførte ønsker. Men utifra lista mi hjemme som jeg ikke skrev her er å gifte meg. Gifte meg i august. Og fra denne lista her blir å få 1-2 barn til. Jeg har kjøpt en personlig almanakk for neste år der jeg har skrevet ned alle målene jeg skal få fullført for den og den måneden, så mange ting på lista er ikke gjort, men nedskrevet, men som jeg vet blir gjort neste år, men må vente til rette tidspunkt, feks plante grønnsaker og solsikker, det er best på våren osv. :) men de er så enkle og jeg vet de blir oppfylt så jeg har krysset dem fra listen min.

Det er koselig, fint å ha planlagt mål. Dyrking tenker man at man har lyst å prøve, men plutselig er det vår og man har ikke planlagt helt hvordan å gjennomføre det og få tak i alt som trengs f eks. Planlegging gir egentlig litt mer innhold i livet enn å bare "go with the flow" :p Blir veldig fint med solsikker og grønnsaker :Heartred håper solsikkene du dyrker blir store og fine

Det er koselig, fint å ha planlagt mål. Dyrking tenker man at man har lyst å prøve, men plutselig er det vår og man har ikke planlagt helt hvordan å gjennomføre det og få tak i alt som trengs f eks. Planlegging gir egentlig litt mer innhold i livet enn å bare "go with the flow" :p Blir veldig fint med solsikker og grønnsaker :Heartred håper solsikkene du dyrker blir store og fine
Hehe her er alt planlagt. Kjøpt inn frø og jord og alt. Ja helt enig, jeg er opptatt av planlegging, jeg klare ikke bare være spontan og go with the flow. Syntes det er mye mer gøyere med mål. Ja håper jeg å. Så håpe jeg du får ditt høyeste ønske å :Heartred

Her er målene jeg skal prøve meg på neste år, som jeg stempler som allerede "ferdig" for de er gjennomførbare. Jeg har måter å oppfylle det på, det jeg trenger er tidspunktet som feks været.

-Ingen impulsiv kjøp på nett! Prøve skjerpe OCD min!
-Fullføre en fargeleggingsbok
-Mal ferdig soverommet vårt
-Ta piercingene jeg ønsker (time bestilt for alle)
-Prøv escape room (bestilt til bursdagen min)
-Flytte
-Plante solsikker, gulrøtter, jordbær og agurk (kjøpt inn)
-Ha en bedre 17.mai enn i år
-Finn en firkløver (er så heldig å bo på en plass folk har funnet firkløver, her må jeg finkjemme gresset:angelic:)
-Gå gjennom blomstereng
-Besøke Trollstigen (det blir sommerferien vår, har fullt opp for sommeren mtp bryllup)
-Sov på verandaen om varmt ute
-Fjelltur med barnet mitt
-Prøv øksekast (Svigerfar er ivrig på dette)
-Ha en ordentlig sommer piknik
-Fly drage med datteren min (vente på perfekte været)
-Grille utenfor teltet vårt, telttur
-Prøv hengekøye (svigermor har skaffet)
-Fisketur med datteren min
-Prøv på baby nr 2
-Gifte meg (skjer i august)
--Lær brudevalsen
-Ha en jentekveld med forloverne mine
-Bestill tatovering time
-Lag fuglemater
-Bak brød

Ja alt dette skal jeg klare for neste år. Har delt opp hver enkelt til ulike måneder. Klarer jeg det ikke så flytter jeg dem bare frem til neste mnd, evt neste år. Ellers har jeg fullført over 80 mål. De orker jeg ikke nevne :p

• Liker
Reactions: HCS
- Få en jente (har to gutter)
- Bo i Spania i noen måneder med hele familien
- Gifte meg (forhåpentligvis neste sommer)
- Bli ferdig med alle påbegynte strikkepprosjekter...
- Bruke mer tid på grønnsakshagen vår
- Ha et par høner
Osv. osv.

Mine mål var at jeg innen 30 skulle være ferdig med barn og ha flyttet til hjemmet jeg ser for meg at barna våre skal vokse ut av. Lillebror kom i fjor og huset kjøpte vi i våres :)

Så nå er vel sådan målene fullført, 30 blir jeg neste vår ;) På tide å finne noen andre planer og ønsker.

- Få en jente (har to gutter)
- Bo i Spania i noen måneder med hele familien
- Gifte meg (forhåpentligvis neste sommer)
- Bli ferdig med alle påbegynte strikkepprosjekter...
- Bruke mer tid på grønnsakshagen vår
- Ha et par høner
Osv. osv.
Herlig! Hva strikker du? :)
Mine mål var at jeg innen 30 skulle være ferdig med barn og ha flyttet til hjemmet jeg ser for meg at barna våre skal vokse ut av. Lillebror kom i fjor og huset kjøpte vi i våres :)

Så nå er vel sådan målene fullført, 30 blir jeg neste vår ;) På tide å finne noen andre planer og ønsker.
Så flott! Gratulerer med fullførte planer :love017

Bucket list er noe du ønsker å få opplevd eller gjort eller prøvd før du blir for gammel eller dør. Jeg vil gjerne høre deres :D

Selv har jeg fullført over 80 bucket list mål så de blir ikke å ramses opp. Det som gjenstår på min liste er:

-Kos/klapp en tam tiger som er vant til folk og blir behandlet godt
-Surfe
-Vinne millioner:hilarious:
-Ha en fantastisk bryllupsferie
-Les ferdig alle bøkene mine
-Få 1-2 barn til

Nb: om du er imot noens mål så ikke kommenter. La folk ha egne ønsker.
Ja. Jeg skulle bli gift(ikke for enhver pris altså) og få barn tett i alder(jeg savnet alltid å vokse opp med søsken) Jeg skulle også eie egen bolig.

Jeg klarte eie bolig, og fikk barn. Barna er derimot alt annet enn tett i alder, og jeg ble aldri konemateriell. Sånn sett ble drømmene en nedtur, men jeg har ikke funnet noen erstatningsmål.

Ja. Jeg skulle bli gift(ikke for enhver pris altså) og få barn tett i alder(jeg savnet alltid å vokse opp med søsken) Jeg skulle også eie egen bolig.

Jeg klarte eie bolig, og fikk barn. Barna er derimot alt annet enn tett i alder, og jeg ble aldri konemateriell. Sånn sett ble drømmene en nedtur, men jeg har ikke funnet noen erstatningsmål.
Nei jeg syntes ikke drømmene dine ble nedtur! Du klarte 2 av 3! Bare med litt endring. Det er helt lov! Syntes du klarte det bra jeg! :) :smiley-angelic003

Nei jeg syntes ikke drømmene dine ble nedtur! Du klarte 2 av 3! Bare med litt endring. Det er helt lov! Syntes du klarte det bra jeg! :) :smiley-angelic003
For all del, jeg har det bra, men mest skuffet over at jeg er en del av en veldig liten gruppe med partner, som aldri fikk oppleve å bli forlovet eller gift når det faktisk var et ønske jeg hadde.

Som barn tegnet jeg bilder av brudepar, med den tanken at en dag skulle det bli min tur. Gammel brud ønsker jeg ikke være. Føler da at hele poenget er borte.

For all del, jeg har det bra, men mest skuffet over at jeg er en del av en veldig liten gruppe med partner, som aldri fikk oppleve å bli forlovet eller gift når det faktisk var et ønske jeg hadde.

Som barn tegnet jeg bilder av brudepar, med den tanken at en dag skulle det bli min tur. Gammel brud ønsker jeg ikke være. Føler da at hele poenget er borte.
Gifte seg kan man gjøre om man så er 50 eller 80 år. Poenget er aldri borte.

Back
Topp