Har du noen allergier?

Pollen her :p føler det er noe nesten alle har eller får.

Mannen er allergisk mot katt og hund. Han har masse pollen allergi. Han reagere på støv å parfyme også. Tåler ikke mais, da blir magen i ulaget. Han reagere på peanøtt også, får magesmerter å slikt.
Han har veldig sart hud så parfymert vaskemiddel eller dårlig skylt klesvask kan han reagere på. Samt sterke såper. Han sliter med flass og vi har enda ikke funne noe som hjelper.

Sønnen vår er tilsynelatende mer lik meg enn så lenge :) nå har han hatt mye dyr rundt seg helt siden han ble født og vi har ikke vært veldig overfølsom for alt som kan gi allergi eller han kan reagere på. Men heller prøvd å sett åssen det gikk :)

Er laktoseintollerang og pollen allergi, der er det bjørk, og gress.

Mannen er allergisk mot skalldyr, kokkos, haselnøtt, jordbær, så kommer pollen allergien i tillegg. Der er det så og si alt :p

Ble nok overeksponert for støv for snart 4 år siden for har reagert på støv siden, og da med typiske allergi symptomer som serie nys, rennende nese (og det som kommer er gjennomsiktig), kløe i øynene osv. Heldigvis mye bedre i svangerskapet!
Ellers klør jeg og får utslett av vann, ikke veldig praktisk i forhold til dusjing osv.

Mannen fikk også støvallergi etter vi bodde nesten et år i en leilighet full av mugg :(
Snuppa har heldigvis ikke noe! Håper virkelig hun slipper unna!

Har alltid vært allergisk mot pollen (bjørk og timotei), støvmidd og katt. Har nå de siste par årene også fått utslag på hund.
Jeg reagerer på mygg.

Hadde astma som liten, og troor jeg kan ha et snev av det fortsatt.
Reagerer med magekramper på valnøtter og pecanøtter, som varer et par døgn. Men tåler andre nøtter.

Den andre allergien reagerer jeg i grunnen ikke på etter en homeopat -medisin for mange år siden og to svangerskap. Så selv med utslag på prøver klarer jeg meg uten medisiner.

Samboer merker pollen litt. Særlig syrin. Men uten utslag på prøver.

Storebror også pollen, selv om han ikke får utslag på prøver :-P
Men han klager mye på magevondt uten noe klart svar.

Frøkna har pollenallergi, og hadde eggallergi som baby (som hun har vokst av seg nå, var iallefall ikke utslag på prikktest for snart 2 år siden.)
Har ikke tatt blodprøver enda, siden legen er rimelig sikker på pollenallergi fordi hun har typiske symptomer. Men blir nok prøve etterhvert. Men hun er prikktestet opp og i mente.
I tillegg har hun også astma, som må holdes i sjakk med medisiner hver dag.
I tillegg hovner hun voldsomt opp av myggstikk, og får varme og røde hevelser.

Last edited:
Reagerer kraftig på gress, og har astma. Reagerer også på rødbeter, men ellers slipper jeg billig unna. Min kjære derimot har masse allergier, og kryssallergier som gjør det enda verre.

Jeg har pollen allergi, tåler ikke pelsdyr, mugg og sopp sporer, penicillin, sitrus, nøtter, løk og sjokolade og så er det husstøvallergi. Jeg sliter og med mage og kan i perioder ikke spise egg, melk og hvetemel + mye rart som gir sureoppstøt.

Eldste: tåler ikke melk, husstøv, mygg og så har hun astma (nå bare utslag ved sykdom og medisinfri til vanlig).

Minste: har kraftig melkeprotein allergi, reagerer på soya og tomater. Ser og ut til at han reagerer på en del andre ting også bla annet pollen, hund og katt. Går daglig på allergimedisin for å slippe å være plaget. Han er og til utredning iforhold til astma og har astmamedisiner.

Men så er det også ganske mye allergi i min familie på mor og far siden. Men lite på fedrenes side.

Allergisk mot pelsdyr og støv. Allergitesten hos legen påsto jeg var allergisk mot bjørk, noe jeg aldri har reagert på.

Jeg er allergisk mot hasselnøtter og mandler, samt frukt og grønt som f.eks. gulrot, eple, pære og banan. Ikke noe alvorlig, men holder meg stort sett unna det. Alt dette hår bra om det er varmebehandlet :)

Jeg kommer fra en familie med MYE allergi! Både pollen, skalldyr, nøtter, frukt, penicillin og andre ting. Noen tar det alvorlig og holder seg unna og andre bryr seg lite, men stapper i seg allergi medisiner som det er snop..

Selv har jeg allergi mot gresspollen, timotei og burot. I sesongen er jeg forsiktig med matvarer som kryssreagerer.
Jeg har kraftig intoleranse mot melkeprodukter og hvete. Jeg reagerer på peanøtter, tomater og belgfrukter i store mengder.
E - stoffer reagerer jeg også på.

Datteren min har melkeallergi og har intoleranse for egg. Vi tror hun kanskje kan ha allergi mot hvete, i verste fall cøliaki. Det skal hun utredes for snart.

Eller intoleranser? Mye i familien?

Syns det er voldsomt mye slikt for tida, spesielt relatert til mat.

Jeg utviklet plutselig nøtte"allergi" for er par år siden, er ikke dødelig allergisk men reagerer hver gang jeg får i meg noe, så må jo bare holde meg unna så det ikke plutselig blir farlig.

Mannen er allergisk mot pelsdyr (og har crohns, en tarmsykdom).

Har både en lillebror som er kritisk allergisk mot "nøtter" (peanøtter er verst der, men jeg kan spise dem siden det faktisk ikke er nøtter). Har prøvd å forklare pappa at da er det jo belgfrukter han er allergisk mot, siden han ikke kan spise soya eller erter.
Nevøen min (på mannens side) er allergisk mot nøtter og egg, og har vokst av seg en melkeproteinallergi.

Mamma har "bare" irritabel tarm-syndrom, og får lett magevondt fra ganske mange matvarer som løk osv.

Nei her har ingen i familien allergier. Kjæresten har en tarm som irriterer seg noen ganger, men mest ved stress.

Soleksem er det eneste jeg er plaget av. Bank i bordet!

Jeg hadde mye gresspollen-allergi da jeg var liten, men vokset stort sett fra det, men for 3 år siden begynte jeg å bli så tett i hele hodet konstant, så fikk tatt en test, og da hadde jeg plutselig allergi for både gress, bjørk, katt og hus-støvmidd. Og oss som hadde pusen i senga. Klart jeg var tett i tryna. :D Så det ble det slutt på - til pusens store irritasjon. :p

Min far har astma og allergi mot hund, støv og pollen.
Jeg utvikla allergi mot melk, egg, hvete og nøtter etter første svangerskapet. Har pollenallergi fra før. Men har ikke hatt behov i år for noe medisin mot pollen i år. Melk og det kan jeg drikke i små mengder. Peanøtter derimot holder jeg meg langt unna :p

Min lillesøster har samme allergier som meg.
Resten av søskna og mor tåler alt.

Jeg er allergisk mot katt og litt hund. Har vokst av meg pollenallergi. Ingen matallergi. Sambo og mini har ingen allergier, så vi har sluppet billig unna :-) *bankibordet*

Har cøliaki og er sensitiv mot fruktose. Kjæresten har alvorlig allergi overfor egg og nøtter, og allergi for torsk og fjærkre :wacky: Han har og pollenallergi.
Håper barnet vårt slipper unna..

Jeg er laktoseintolerant og allergisk mot brennmaneter.
Ene sønnen har kanskje astma.
Sambo er frisk.
Ene broren min har støv-, pollen-, og "litt" pelsdyrallergi.
Sambos mor, mormor og søster har laktoseintoleranse. En søster og en bror med astma.
Resten av familiene er friske.

Her er både jeg, mann og barn friske. Bortsett fra litt eksem i vinterhalvåret på yngstemann.
På mannens side vet jeg ikke om noen allergier, og på min side har jeg en far med allergi mot pelsdyr, og en bror med pollenallergi. Begge hadde også astma som småbarn.

Back
Topp