Ja.
På lokalbutikken, hvor jeg flyttet blikket fra ham i et sekund mens jeg la en vare i kurven, og vips var han borte.
Kikket bak de nærmeste reolene - da hadde han allerede løpt ut av butikken og var på vei til bilveien 30 meter borte i fullt firsprang mens han hylte av latter... [8|]
Fikk stoppet ham før det gikk galt, og bor uansett i en relativt lett trafikkert "cul-de-sac".
Ellers har jeg "mistet" ham når vi har vært ute og gått tur - kommer han et halvt skritt bak meg er han BORTE, da smetter han inn i en hage langs veien og drar på oppdagelsesferd, og jeg må sjekke alle porter, hekker, skur og gjerder i nærheten...
Testet en gang hvor langt det ville gå før han savnet meg og kom løpende etter - vi lekte på en tom barnehagetomt, jeg sa vi skulle hjem for å se barne-TV (en sikker vinner) og gikk avgårde.
Han fulgte ikke etter, så jeg gjemte meg bak en hekk, smugkikket og ventet.
Etter et kvarter (hvor jeg to ganger hadde ropt på ham) ble jeg lei av å se at han prøvde å lukke porten bak meg og gikk og hentet ham...
Med andre ord har jeg en særs fri og selvsikker sjel, som festes til mor med gåsele når han skal ut i folksomme/trafikkerte strøk. [:)]