Har du marsvin?

Nesly

Juni 12s friske pust
Lurer på om noen her har marsvin, er de koselige kjæledyr for unger? :)
Vi har nettopp fått to merinomarsvin. Herlige dyr, men litt redde enda..

Har ikke akkurat nå, men har hatt mange opp igjennom. Jeg syns det er veldig koselige.
Ville prøvd å temme de en og en.. De kan bli veldig tamme :)

Så lenge det er en voksen som har hovedansvaret og barna ikke blir for hardhendte med de så blir de nok supre kjæledyr.

bra at dere har to.de er jo flokkdyr. broren til vår døde, så nå har vi bare en, krever mye sosialt da ;)

nydelige dyr, lukter litt fra bur, men det er verdt det (skifter ofte)
de blir veldig tam, jo mer du er med de.

la barna være med de, men de må ikke bære de alene. og altid holde under rompen også.

Vi har hatt to til nå. Lillemor lærte masse om mating og stell. Håndterte dem kjempefint og har respekt for dyr.

Marsvin er koselige dyr, men de krever mye mer enn bare å sitte i et bur og bli tatt ut litt hver dag. Våre hadde et rom de fikk løpe fritt på hver dag, de ble raskt renslige, men de er jo gnagere da :-) kjøpt et par-ti mobilladere for å si det sånn!

Jeg hadde to! Herlige dyr men ville ikke hatt det som kjæledyr til småbarn :)

Sent from my iPhone using BV Forum

hvorfor ikke?

her har vi to gutter på 7 og 4 år, de elsker marsvinet. er veldig forsiktig (for de er jo skjøre) og passer godt på det. er mitt da, men vårt. hvis du forstår. jeg har ansvar. det skal ikke barn ha. men barnevennlig dyr, det er det.

hvorfor ikke?

her har vi to gutter på 7 og 4 år, de elsker marsvinet. er veldig forsiktig (for de er jo skjøre) og passer godt på det. er mitt da, men vårt. hvis du forstår. jeg har ansvar. det skal ikke barn ha. men barnevennlig dyr, det er det.
Min er bare 13mnd så jeg tenkte ut ifra småbarn jeg nå :p
Marsvin er jo sosiale dyr men samtidi skvetten så småbarn blir for brå mot dem syns jeg :)

Min er bare 13mnd så jeg tenkte ut ifra småbarn jeg nå :p
Marsvin er jo sosiale dyr men samtidi skvetten så småbarn blir for brå mot dem syns jeg :)

Våre er 5 og 7, de er veldig forsiktige.

Har en liten på ett år også men han fårjo ikke holde dem :)

Jeg har hatt mange marsvin :) de er veldig sosiale dyr, og burde ha minst 2 med mindre du har tid til å gi den dagelig oppmerksomhet & kos. I sverige er det bla ulovelig å ha 1 hanmarsvin alene. Min marsvin er ikke redd for meg, men liker ikke så veldig fremmede. Mens feks hans pappa elsket alle og lå rett ut å koste hele dagen, så de kan være veldig forskjellige i personlighet. Viktigste er at de får godt med stell, trim & oppmerksomhet!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Noe man må passe veldig på med marsvin er at de kan være litt skjøre. Spesielt beina kan fort knekke, så pass på at de blir forsiktig håndtert. Og når de er løs burde man være forsiktig med å la de gå på tepper. Jeg hadde et marsvin som satte fast en negl i en fillerye og knakk beinet:confused:

10.04.14 tre skal bli fire <3

Back
Topp