Har du lyst på baby shower?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
Trodde ikke jeg hadde lyst sist. Men så ble jeg overrasket, og fy søren så koselig det var:) jeg er ganske så sikker på at jeg ikke får det denne gangen da det er nr 2:)

Jeg har gitt beskjed til far og en av mine nærmeste venninner at jeg ikke vil ha. Da jeg fikk barn for 13 år siden var ikke det vanlig, og jeg vil mye heller ha besøk etter babyen er født, enn mens den er i magen. Da har jeg jo noe å vise frem :)

Synes også det er et vanvittig pengepress på slike ting. Både gave under babyshower (pluss styr for de som arrangerer), og så ønsker jeg meg jo barselbesøk, da tar fort folk med gave. Har sagt fra at vi trenger ikke gaver, men ta gjerne med en lasagne, hjemmelaget pizza, fylte horn eller lignende. Ferdiglaget mat som kan varmes i micro er gull med en liten en :)

Nei..! Var ikke sykt gira første gangen heller. Skjønte det var noe på gang når mannen begynte å fiske litt. Tenkte det uansett er hyggelig med besøk, og det var det absolutt - men det er så sykt kleint å få masse gaver (gjerne gaver vi ikke trenger også)! Vil mye heller at venner kommer på besøk med mat (at de kommer med maten altså) etter at babyen er født. Kommer derfor til å gi litt tydeligere beskjed om at babyshower er uaktuelt denne gangen.. Jeg er muligens litt sær :p

Nei. Syns det er vanskelig å skulle feire et barn som ikke er født. Og dersom det ikke skulle gå bra sitte der med alle gavene. Vil mye heller ha besøk etter på, setrer større pris på det[emoji4]
Signerer denne jeg og [emoji4] hvis folk ønsker å gi gaver syns jeg det kan være like kjekt med gaver til oss foreldre, gjerne i form av mat som ostehorn ol, da vi gjerne har full fokus på baby og andre ting blir satt litt til siden [emoji4] bleiekaker som jeg skjønner er en gjenganger på babyshower er minst like nødvendig etter fødsel også.

Det er vanlig i omgangskretsen min, men jeg varslet ifra når ventet frøkena i 2014 at jeg ikke ønsket noe babyshower. Det samme tenkte jeg å gjøre nå Ønsker heller å feire at hun er født❤

Veldig uenig, uavhengig av religion.
Dåp/navnefest er en feiring av barnet som barnet er med på. Gavene til barnet er ofte slike gaver som det kan ha med seg som voksen.

Sånn sett mener jeg at babyshower er mer overflatisk, og mer for mor. De to kan ikke sammenlignes, mener jeg da.
Jeg tror faktisk bare jeg er litt mer praktisk anlagt, og at dåp ikke er viktig! Barnet får mye da det blir født, og jeg tenker at det holder! ☺️ Hvorfor skal vi ha alle ting vi ikke trenger? Jeg har i allefall ikke brukt for sølvet og smykkene jeg fikk til dåpen min..

Har allerede fått beskjed om å skrive hvem eg ønsker der og ting eg trenger [emoji28] I min vennegjeng er det veldig vanlig så her forventes det egentlig [emoji5] veldig koselig å få en sånn overraskelse på slutten [emoji177]

Nei. Jeg bryr meg ikke noe om det [emoji4] Ikke hadde vi dåp/navnefest heller [emoji23] Det er hyggelig med besøk, men kom heller når ungen er ute og ta gjerne med noe vi kan spise [emoji4] Med to barn i hus vil jeg nok se for meg at mat ikke blir særlig prioritert den første tiden [emoji13]

Henger meg på mange andre her. Har ikke spesielt lyst på, vil heller få besøk hvor folk kommer med gaver, mat og hjelp i ettertid. Kommer definitivt til å trenge det med to barn under to år[emoji16]

Back
Topp