Har du laga noko til babyen?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Trur kanskje vi hadde ein sånn tråd, men klarte ikkje finne den igjen så eg lagar ein ny.

Har du strikka/sydd/hekla/bygd/scrappa/kvasomhelstanna noko til babyen?

Eg har fått dampa det som blir hentesett viss ingen andre har noko spesielt dei vil eg skal bruke. Har laga to bukser fordi den første såg alt for stor ut.

Alt er strikka i alpakkaull, fekk ein pose med mange nøster i forskjellige fargar av ei venninne. Det blir eit fargerikt barn dette her. Veit ikkje kva for kjønn vi får heller, så har prøvd å gjere det kjønnsnøytralt.
9960efd187a183bc491599d6cd7f0236

Eg har fått dampa det som blir hentesett viss ingen andre har noko spesielt dei vil eg skal bruke. Har laga to bukser fordi den første såg alt for stor ut.

Alt er strikka i alpakkaull, fekk ein pose med mange nøster i forskjellige fargar av ei venninne. Det blir eit fargerikt barn dette her. Veit ikkje kva for kjønn vi får heller, så har prøvd å gjere det kjønnsnøytralt.
9960efd187a183bc491599d6cd7f0236
Så fint! Blir et skikkelig regnbuebarn. :D

Jeg er ikke så flink å lage selv, men svigermor strikker et nydelig grønt hentesett til lillebror. :)

Så koselig og flinke dere er:-)
Jeg har ikke fått ordnet noe som helst...
Prøver å notere litt fra svangerskapet, og ta bilder av magen, men ikke like flittig som sist :-)

Har strikka et sett og holder på med nummer to... Ikke fått festa tråder og montert enda da, men legger ut et bilde når det er klart :)

Driver å lager "fødselsalbum" til Junior :) Her er slektstreet på far-siden av slekta :) Lager to tre som står ved siden av hverandre - et fra Pappans side og et fra min side :) Synes det ble kult til at jeg har laga det uten mal :D Vis vedlegget 154333
Åh, så flott! Det er så kjekt å sjå på/bla i sånne album, og spesielt gøy når det er så fint som dette då!

Så fint! Blir et skikkelig regnbuebarn. :D

Jeg er ikke så flink å lage selv, men svigermor strikker et nydelig grønt hentesett til lillebror. :)
Kjekt å ha nokon som kan lage ting viss ein ikkje lagar sjølv! Har du bilde av settet?

Har strikka et sett og holder på med nummer to... Ikke fått festa tråder og montert enda da, men legger ut et bilde når det er klart :)
Ja, det må du gjere!

Eg har ikkje sydd i knappar enno, må tenke litt på kva for farge er vil ha...

Ja, det må du gjere!

Eg har ikkje sydd i knappar enno, må tenke litt på kva for farge er vil ha...

Du har jo mange fargealternativer da :) jeg ville kanskje gått for noen små treknapper eller noen som matcher det lyseblå :) nydelig sett du har strikka. Liker så godt andre farger enn bare blått og rosa liksom... Selv om ene settet keg har strikka er blått da... Haha :)

Du har jo mange fargealternativer da :) jeg ville kanskje gått for noen små treknapper eller noen som matcher det lyseblå :) nydelig sett du har strikka. Liker så godt andre farger enn bare blått og rosa liksom... Selv om ene settet keg har strikka er blått da... Haha :)
Treknappar var lurt, har ikkje tenkt på det i det heile tatt. Hjertelig takk!

Eg tenker det blir nok av blått eller rosa når ungen er ute, så det er kjekt med litt variasjon. Kanskje eg klarar å forvirre nokon som ser på klærne for å finne ut om dei skal omtale babyen som "han" eller "ho", haha.

Så koselig og flinke dere er:-)
Jeg har ikke fått ordnet noe som helst...
Prøver å notere litt fra svangerskapet, og ta bilder av magen, men ikke like flittig som sist :-)
Eg skreiv mykje i første svangerskap, lite i andre. Har kjøpt sånn svangerskapsdagbok no og, men har jo ikkje skrive eit einaste ord etter veke 9. Heilt håplaust! Får leite i alle innlegg her på BV når eg ein gong i framtida lurar på når eg egentlig kjente spark første gong, eller andre store øyeblikk...

Starta og strikke teppe. Men eg tviler på eg blir ferdig :p glemt det heilt ut. Og har alt for mangen ull tepper så har ikkje behov for det heller :p var ett inpulsivt påfunn i starten :p

Strikker teppe her og, snart halvveis:)

hekler lappeteppe, tar litt tid for jeg fant ut jeg ville ha litt strl på det så hun kan bruke det lenge :) tenker jeg skal kjøpe bok til babyen nå i januar når pengene kommer, og så får jeg begynne å fylle ut etterhvert :)
Skulle gjerne sydd litt, men etter at guttungen var borti maskina i fjor så er det nok en fjær eller noe som er slakk, så må få den fikset først :/

Back
Topp