Har du kontroll når du drikker?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Altså. Om du først, for en gangs skyld, ER på fest..
Blir det en kontrollert mengde, med en fin dagen derpå - eller ender du alltid opp med å rølpe i grøfta, med blackout og greier?

Personlig har jeg aldri opplevd blackout, og har en tendens til å stoppe å drikke så snart jeg blir såvidt over brisen. Ulempen er jo at alle andre blir fullere enn meg, og jeg da synes alle andre blir skikkelig kjipe.
Forøvrig har jeg også innimellom kun drikket brus på vors, og heller bare kjørt hjem etterpå. Føler meg kjedelig [emoji23]

Det blir kontrollerte mengder, men det betyr ikke at dagen derpå er så fin likevel. Det kommer mer an på når jeg sovner og hvor lenge jeg sover. Blackout har jeg aldri hatt... Eller.. Selektiv blackout har jeg, men ikke ufrivillig :p

Det blir kontrollerte mengder, men det betyr ikke at dagen derpå er så fin likevel. Det kommer mer an på når jeg sovner og hvor lenge jeg sover. Blackout har jeg aldri hatt... Eller.. Selektiv blackout har jeg, men ikke ufrivillig :p
Nei, for noen blir det kanskje ikke så fin dagen derpå uansett.. Er jo dem som knapt kan lukte på alkohol uten å bli dårlig etterpå. Så, sant det. [emoji14]

Har hatt dårlige opplevelser med å være "fotlaus" før, så jeg mister ikke den kontrollen ofte nei. Bestevenninna mi tåler mye mindre enn meg og syns det er veldig urettferdig at hun aldri har sett meg så full.. Men sånn er det bare [emoji28]

Uansett hvor mye jeg har drukket, har jeg faktisk ikke mistet kontrollen noen gang, aldri fått blackout heller.
Nå begrenser jeg meg veldig og orker ikke være dårlig dagen derpå.
Jeg vil ha pose og sekk jeg [emoji1] drikke litt på fest men likevel være i form til kos og lek med frøkna mi dagen etter [emoji5]

Samme her

Har aldri drukket meg til blackout. Spydde en av de første gangene og det ville jeg ikke gjøre igjen! Men jeg går like gjerne edru på fest som å drikke. Danser på byen edru også. Det ødlegger litt for de som må være dritings for å danse [emoji23] kan ikke bruke den unnskyldningen til meg!

Tidligere har jeg drukket med begge henda, endt opp i fosterstilling foran doskåla og sverget å aldri drikke igjen, før neste fest :bored: nå som jeg har barn frister fyllesyke ekstremt lite, så jeg har blitt veldig bevisst

Hendte en sjelden gang at jeg mistet kontrollen som ung, men det er veldig, veldig mange år siden

Har skjedd at jeg har feilberegnet, men rølpe i grøfta eller blackout har jeg aldri opplevd. Blir dårlig lenge før det, og det er galt nok, så lærer jo og dermed unngår jeg det neste gang.

Spørs veldig på så mye.

En gang spiste jeg pinnekjøtt før fest... Jeg var jo tørst pga saltet. Ble full gitt.

Men de siste årene har jeg full kontroll. Holder meg til cider og slikt. Og da blir jeg gladfull med full kontroll. Dårlig blir jeg ikke dagen etter. Uavhengig av skikkelig fylle eller bare passelig full [emoji14]

Mannen blir dårlig bare han lukter på korken føler jeg [emoji56]

Drikker ikke annet eller mer enn det jeg selv har med.

Her innrømmer jeg glatt at jeg har blitt alt for full noen ganger. Jeg er ikke stolt av det, men sånt skjer.
"Rølpefyll" per definisjon her hvor jeg bor er alt for mye alkohol så man mister litt hemninger, men ikke sånn at man spyr på dansegulvet, starver av i grøfta, glattcelle og sånt. Det har heldigvis aldri hendt meg.

Men jeg ble sjenket som 16-åring på hjemmebrent av to fyrer jeg ikke trodde var så.... ekle.
Gikk heldigvis bra, kompisen min tok vare på meg og bar meg hele veien hjem.
Aldri vært så dårlig noen gang som det jeg var dagen etter... jeg trodde jeg skulle dø. Spydde over 19 ganger på 6 timer.

Kontrollert og helt fin dagen derpå. Voksne mennesker som er totalt dritings og oppfører seg som fjortisser på fyllefest er det mest harry jeg vet om, og jeg nekter være en av dem [emoji14]

I min glade ungdomstid har jeg vært både dritings og spydd og har hatt verdens verste fyllesyke.. drakk for å bli full.. som voksen- og etter at jeg fikk barn, drikker jeg for å kose meg, ikke for å bli full.. liker ikke å bli full. Begrenser meg veldig, men har det allikevel veldig kjekt. Blir som regel alltid redusert, trøtt og sliten dagen derpå.. selv om det kun er 2 glass vin.. drikker meget skjelden

Jeg har vært veldig lite på fyllefest etter at jeg fikk første barnet for snart 7 år siden. Men de få gangene jeg har vært på fest så drikker jeg som før. Bruker å bli veldig gladfull jeg da [emoji1] og elsker nachspiel[emoji85][emoji23] Bare tull for det ødelegger jo alt dagen derpå.
Men nå tror jeg jammen meg "festkarrieren" er slutt altså. Merket det de siste gangene jeg var ute mellom svangerskap, jeg trives ikke på byen lenger. Mye koseligere med ett glass vin hjemme feks [emoji4]

Her innrømmer jeg glatt at jeg har blitt alt for full noen ganger. Jeg er ikke stolt av det, men sånt skjer.
"Rølpefyll" per definisjon her hvor jeg bor er alt for mye alkohol så man mister litt hemninger, men ikke sånn at man spyr på dansegulvet, starver av i grøfta, glattcelle og sånt. Det har heldigvis aldri hendt meg.

Men jeg ble sjenket som 16-åring på hjemmebrent av to fyrer jeg ikke trodde var så.... ekle.
Gikk heldigvis bra, kompisen min tok vare på meg og bar meg hele veien hjem.
Aldri vært så dårlig noen gang som det jeg var dagen etter... jeg trodde jeg skulle dø. Spydde over 19 ganger på 6 timer.
Huff så ekkelt! Bra at den kompisen var der! For det virket veldig planlagt og kynisk av de som sjenket deg!

Har vel drikking litt for mye noen ganger, men aldri fått blackout eller blitt dårlig dagen etter. Drakk vel mye to ganger i fjor

Som regel har jeg god kontroll på drikkingen min, men der som med alt annet hender det at jeg feilberegner. Dog er jeg ikke en av de som spyr utover, blir kranglete eller ufyselig. Jeg har fått beskjed av mange om at jeg må drikke mer for jeg blir så mye mer glad, pratsom og enkel å være med [emoji14]

Gladfulle på fest! Aldri dårlige dagenderpå, bare veldig trøtt! Vi synes også det er lurt med nachspiel når det siger på, så kan bli både bratt og tidlig neste morgen. Morro er det :D Savner det litt som gravid kjenner jeg :P

Back
Topp