Har du kle for lang tid framover?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Ja. Har arvet mye som ligger i boden og fyller på når det trengs.

Har litt liggende til guttene, men til vesla er "lageret" stort sett tomt nå, så nårhun trenger str 80 må det meste kjøpes. (hun fikk litt til jul)

Vi har kjøpt noe i str 62, og fått et par plagg i 68 og 74 i gave. Hun bruker 50-56 nå. Har ingen å arve fra, så tenker nok jeg kommer til å fylle på i neste størrelse når den hun bruker begynner å bli liten.. Har lite plass til lagring.

Kjøper når jeg trenger :) nå håper jeg minstemann har stoppet opp på str 86 for en stund. Eldste har brukt det samme i to år nå, en nå må hun ha alt nytt

Har absolutt IKKE klær i flere størrelser liggende :p :p det har vi ikke plass til. Unntaket er arvetøy som vi har noen få plagg av

Til lillebror har vi liggende fra storebror.
Og storebror har vel 4 størrelser liggende i kommoden og en sekk med større klær liggende på loftet og venter

Har noe i større størrelser som vi har liggende fordi vi har arvet fra fetter og kusine. Men orker ikke å ha altfor mye liggende over lang tid fordi vi har ikke allverdens med lagringsplass :happy:

Prøver å kjøpe litt på salg i neste størrelse, noen ganger de to neste størrelsene.

Nei, her kjøpes det på salg når vi begynner å nærme oss neste størrelse :) Har ikke plass til så mye oppbevaring av klær :)

Hos frøkena som kommer om ei mnd tid så har vi opp til 68 liggende. Noe i større størrelser også, men det er mest pga det er arva/fått! Bonusbarnet mitt på 4 får etter hvert som jeg ser at det begynner å bli på tide med nye/større klær. Men nå vokser de jo ikke like fort i den alderen- som f.eks babyer. Slipper å kjøpe større klær flere ganger i året, holder med påfyll til de ulike årstidene som regel :) Mest vinter og sommer da, høst og vårklær er jo like:p

Har arvet mye ellers har jeg klær til 3 str større. Kjøper klær nesten utelukkende på salg (trenger de feks ny strømpebukse kjøper jeg det til fullpris), spart mange tusen kroner på det.

Vi har større barn, så vi kjøper etterhvert. Men kjøper gjerne klær til størstemann som jeg vet lillebror kan Arve.

Da hun var nyfødt hadde vi mye arveklær opp til og med str 74. Etterhvert som hun er vokst ut av den størrelsen også, har vi kjøpt inn litt basisplagg på salg og avventer mer til vi ser behovet, årstid etc. Bruker str 80 nå og jeg har handla en del plagg i 86 på januarsalg, samt vinterdress til neste vinter.

Hei.. Har kjøpt 7-8 pysj og bodyer, i litt forskjellige størrelser.. Mangler masse :wacky:

Er så heldig å ha arvet mye, nå er sikkert noe litt sesongkræsj, men har litt ymse i de neste 4 strl.

Til eldste som blir seks til sommeren kjøpes det etter behov. Kan finne på å kjøpe for stort når jeg kommer over gode tilbud, spesielt yttertøy og annet litt dyrere.
Minste arver det meste etter storebror, men kan finne på å kjøpe både ting som skal brukes nå og til senere om det dukker opp noe.

Vi har kjøpt noe i str 62, og fått et par plagg i 68 og 74 i gave. Hun bruker 50-56 nå. Har ingen å arve fra, så tenker nok jeg kommer til å fylle på i neste størrelse når den hun bruker begynner å bli liten.. Har lite plass til lagring.

Vi bruker både strl 62 og strl 68 nå:-) hun er 60,5cm, men det meste i strl 68 passer allerede ovverraskende bra, vi har siden fødsel heletiden hatt nåværende og neste strl i kommoden. På den måten har jeg klart å unngå å ha mye mengder av en strl fordi vi kan bruke neste strl selv om noe kan være litt stort, noen boddyer i 68 må vi brette srmen på men de fleste slipper vi det også:-)

Bare et tips, kanskje du på den måten kan unngå å måtte kjøpe så mye nå i starten når de vokser så fort:-)

Vi bruker både strl 62 og strl 68 nå:) hun er 60,5cm, men det meste i strl 68 passer allerede ovverraskende bra, vi har siden fødsel heletiden hatt nåværende og neste strl i kommoden. På den måten har jeg klart å unngå å ha mye mengder av en strl fordi vi kan bruke neste strl selv om noe kan være litt stort, noen boddyer i 68 må vi brette srmen på men de fleste slipper vi det også:)

Bare et tips, kanskje du på den måten kan unngå å måtte kjøpe så mye nå i starten når de vokser så fort:)

Takk for tipset :) Tipper det blir litt sånn her også. Per nå har hun ca 4-6 sett i hver størrelse, og det holder enn så lenge. Så kjøper nok etter behov videre også, og som du sier, gjerne en størrelse opp i noe :)

Back
Topp