Har du klart å kutte ut røyk/snus ?

Javell? Da synest du det, ikke alle svar er ment til å være smarte :)
men Er det virkelig vits å kmt noe mer på det? Du får vell ingenting ut av det uansett.

God helg!
Jeg tenker noen må si i fra, jeg vet jo ikke hvem du har i rundt deg for å snakke om sånn. Å gå inn i ett svangerskap med en holdning om å ikke prøve amming i det hele tatt og ta med deg snus på sykehuset, bør jo noen si fra om. Du kan ikke engang samsove med det nyfødte barnet ditt om du startet å snuse igjen på fødestua. Jeg syns barna våre fortjener at vi i alle fall prøver. Amming funker ikke for alle, men det føles bedre å ha prøvd. Det er tungt å slutte å snuse, men har man i det minste prøvd å holde seg unna når babyen er bitteliten og skjør og ligger klistret på kroppen din i 20 timer i døgnet, så har man gjort en stor forskjell i alle fall.
 
Jeg tenker noen må si i fra, jeg vet jo ikke hvem du har i rundt deg for å snakke om sånn. Å gå inn i ett svangerskap med en holdning om å ikke prøve amming i det hele tatt og ta med deg snus på sykehuset, bør jo noen si fra om. Du kan ikke engang samsove med det nyfødte barnet ditt om du startet å snuse igjen på fødestua. Jeg syns barna våre fortjener at vi i alle fall prøver. Amming funker ikke for alle, men det føles bedre å ha prøvd. Det er tungt å slutte å snuse, men har man i det minste prøvd å holde seg unna når babyen er bitteliten og skjør og ligger klistret på kroppen din i 20 timer i døgnet, så har man gjort en stor forskjell i alle fall.
Ang å prøve amming, vi vet ingenting om hvorfor de har tatt det valget. De har nok sine grunner som vi ikke skal legge oss borti
 
Jeg tenker noen må si i fra, jeg vet jo ikke hvem du har i rundt deg for å snakke om sånn. Å gå inn i ett svangerskap med en holdning om å ikke prøve amming i det hele tatt og ta med deg snus på sykehuset, bør jo noen si fra om. Du kan ikke engang samsove med det nyfødte barnet ditt om du startet å snuse igjen på fødestua. Jeg syns barna våre fortjener at vi i alle fall prøver. Amming funker ikke for alle, men det føles bedre å ha prøvd. Det er tungt å slutte å snuse, men har man i det minste prøvd å holde seg unna når babyen er bitteliten og skjør og ligger klistret på kroppen din i 20 timer i døgnet, så har man gjort en stor forskjell i alle fall.
Jeg har dessverre ikke mulighet til å amme, så er et ufrivillig valg :king

Er det godt nok svar eller?
 
Jeg tenker noen må si i fra, jeg vet jo ikke hvem du har i rundt deg for å snakke om sånn. Å gå inn i ett svangerskap med en holdning om å ikke prøve amming i det hele tatt og ta med deg snus på sykehuset, bør jo noen si fra om. Du kan ikke engang samsove med det nyfødte barnet ditt om du startet å snuse igjen på fødestua. Jeg syns barna våre fortjener at vi i alle fall prøver. Amming funker ikke for alle, men det føles bedre å ha prøvd. Det er tungt å slutte å snuse, men har man i det minste prøvd å holde seg unna når babyen er bitteliten og skjør og ligger klistret på kroppen din i 20 timer i døgnet, så har man gjort en stor forskjell i alle fall.
Synest faktisk at enkelte ting er ganske greit å holde kjeft om, jeg fortalte hva JEG ønsket, og det går ikke LITT utover deg en gang!
Jeg ønsker en fin og vennelig atmosfære inne på disse forumene. Men å begynne å bli helt mamma politi uten å i det hele tatt ha noe form for bakhistorie blir rett og slett for dumt å jeg håper virkelig ikke at det kun er mine gravidhormoner som tar over nå, men også at noen andre reagerer.

Hva så om jeg ikke hadde hatt lyst til å amme? Hvordan går det ut over deg?
Gjør ikke jeg noe for at barnet mitt skal ha det bra fordi jeg hadde velgt å ikke amme?

Jeg tar med meg den snusboksen i fødebaggen, og skal nyte den!
 
Synest faktisk at enkelte ting er ganske greit å holde kjeft om, jeg fortalte hva JEG ønsket, og det går ikke LITT utover deg en gang!
Jeg ønsker en fin og vennelig atmosfære inne på disse forumene. Men å begynne å bli helt mamma politi uten å i det hele tatt ha noe form for bakhistorie blir rett og slett for dumt å jeg håper virkelig ikke at det kun er mine gravidhormoner som tar over nå, men også at noen andre reagerer.

Hva så om jeg ikke hadde hatt lyst til å amme? Hvordan går det ut over deg?
Gjør ikke jeg noe for at barnet mitt skal ha det bra fordi jeg hadde velgt å ikke amme?

Jeg tar med meg den snusboksen i fødebaggen, og skal nyte den!
Jeg tenker bare på barnet ditt, du er voksen og kan vel passe på deg selv. Aldri hørt om en førstegangsfødende som tidlig i ett svangerskap vet at hun ikke kan amme, så man blir selvfølgelig nyskjerrig. Tenker også at det må være lov å gi råd/oppfordre noen uten at man starter en krig :)
 
Jeg tenker bare på barnet ditt, du er voksen og kan vel passe på deg selv. Aldri hørt om en førstegangsfødende som tidlig i ett svangerskap vet at hun ikke kan amme, så man blir selvfølgelig nyskjerrig. Tenker også at det må være lov å gi råd/oppfordre noen uten at man starter en krig :)
Selfølgelig vet jeg at jeg ikke kan amme, Har ødelagte nerver og mangle på brystvev i begge bryst etter en operasjon..
så om du vet hvordan man på magisk vis får ammet uten nerver,brystvev og mulighet for å i det hode ha melkekjertler, så værsåsnill fortell.
Var ikke ute etter noe krig jeg heller, Men når du plutselig vet så mye bedre enn meg at jeg tydelig vis kan amme så blir jeg rimelig forbanna.
Håper jeg kurerte nyskjerrigheta di, og at du lærer deg å la vær å kommentere på andre sine «valg» når det kommer til amming.
 
Jeg tenker bare på barnet ditt, du er voksen og kan vel passe på deg selv. Aldri hørt om en førstegangsfødende som tidlig i ett svangerskap vet at hun ikke kan amme, så man blir selvfølgelig nyskjerrig. Tenker også at det må være lov å gi råd/oppfordre noen uten at man starter en krig :)

Kom innom denne tråden etter et søk og må bare kommentere. Syns du er skikkelig ufin, ekkel og dømmende med alt du skriver. Du vet ingenting om hvorfor noen velger å ikke amme, og hvis du er så hjernevasket at du tror at amming er det eneste «riktige» bør du lese deg opp. Når det gjelder snus så er det også et helt legitimt valg. Håper virkelig du kan lese deg opp og slutte å være mammapoliti.
 
Back
Topp