Har du klart å kutte ut røyk/snus ?

Jeg slutta med vanlig snus med en gang vi fikk positiv test, men jeg snuser dog nikotin- og tobakksfri snus fremdeles (Onico). Sjekket opp med lege med en gang og fikk beskjed om at det gikk helt fint, så er kun kjipt å bruke penger på «liksom-snus» selv om det er noe billigere haha.
 
Sluttet med snus omtrent et år før jeg ble gravid, men brukte daglig nikotinfri snus. En måned ca inn i graviditeten hadde jeg overhodet ikke lyst på den nikotinfrie snusen heller. Litt usikker på hva som skjedde akkurat der. Er idag 22+3.
 
Slutta med snus ganske tidlig (var sykt hardt, dro ei uke til utlandet uten snus for «avvenning», men bruker fortsatt litt Onico da. Håper å kutte den helt også!
 
Slutte dagen jeg satt inn egget, og bruker onico! Savner snusen … slutta i 1 1/2år sist og begynte igjen, er jo så dumt, men :)
 
Tok ett par røyk den dagen i fant ut at i va gravid å 1røyk dagen etter, da dt kom som et ganske stort sjokk heile greia :think005

Men både i å sambo slutta me røyk når vi fant dt ut, snusen har i holdt me unna men tror nok i tar me me en boks me snus t etter fødselen
 
Beklager insensitivitet her, men hvorfor i alle dager begynne igjen etter å ha klart å slutte? Når man ENDELIG er fri fra røyk/snus, så skal man bare begynne igjen etterpå? Snakker ikke direkte til deg altså @Strompeesau, men kjenner flere hvor dette er tilfellet. Når det er såååå vanskelig å slutte - hvorfor begynne igjen?:rolleyes: Skjønner at det er noe man savner, men når du har klart deg ett år uten er du jo(iallefall for det meste) kvitt avhengigheten…
 
Beklager insensitivitet her, men hvorfor i alle dager begynne igjen etter å ha klart å slutte? Når man ENDELIG er fri fra røyk/snus, så skal man bare begynne igjen etterpå? Snakker ikke direkte til deg altså @Strompeesau, men kjenner flere hvor dette er tilfellet. Når det er såååå vanskelig å slutte - hvorfor begynne igjen?:rolleyes: Skjønner at det er noe man savner, men når du har klart deg ett år uten er du jo(iallefall for det meste) kvitt avhengigheten…
Godt spørsmål. Ingen gode svar her. Men det skal så innmari lite til før man begynner igjen.. jeg slutta ved forrige svangerskap men begynte igjen etterpå. Ikke for at jeg planla det, men.. slutta igjen i forkant av dette svangerskapet, og har jo ikke tenkt å begynne igjen. Men vet jo ikke om jeg greier å la være. Denne gabgen slutta samboer også, så det kan jo hende fristelsen ikke blir så stor :shy: blir litt sånn, hvis man har hatt godteristopp en periode, hvorfor i alle dager begynne å spise godteri igjen? Farlig avhengighet det også, men ingen som stiller spørsmålstegn ved det:wacky:
 
Beklager insensitivitet her, men hvorfor i alle dager begynne igjen etter å ha klart å slutte? Når man ENDELIG er fri fra røyk/snus, så skal man bare begynne igjen etterpå? Snakker ikke direkte til deg altså @Strompeesau, men kjenner flere hvor dette er tilfellet. Når det er såååå vanskelig å slutte - hvorfor begynne igjen?:rolleyes: Skjønner at det er noe man savner, men når du har klart deg ett år uten er du jo(iallefall for det meste) kvitt avhengigheten…
Det er nok en del som holder seg borte i graviditet kun for baby sin skyld og ingenting annet. Egentlig så enkelt som det. Og det synes jeg er ganske fint at de gjør. Da tenker de på babyen sin, og ikke sine egne behov.
 
Beklager insensitivitet her, men hvorfor i alle dager begynne igjen etter å ha klart å slutte? Når man ENDELIG er fri fra røyk/snus, så skal man bare begynne igjen etterpå? Snakker ikke direkte til deg altså @Strompeesau, men kjenner flere hvor dette er tilfellet. Når det er såååå vanskelig å slutte - hvorfor begynne igjen?:rolleyes: Skjønner at det er noe man savner, men når du har klart deg ett år uten er du jo(iallefall for det meste) kvitt avhengigheten…
Er jo ikke det at jeg har «slutta» , mer at jeg tenkte på hva som er best for barnet
Skjenner savnet på snus veldig ofte, uansett hva jeg gjør, gidder ikke å «pine» meg selv mer enn nødvendig, tar den snusen som en premie!

Om man ikke snuser/røyker så kan jeg godt skjønne at man reagerer!

Har ei svigermor som har røyka i alle år, ho slutta i januar i fjord men starta på igjen nå i januar.null peiling på hvorfor men er ikke opp til meg å bestemme. Men det er sant som hun ene lengere oppe her sier «hvorfor starte på igjen å spise godteri når man har godtestopp?»

Hadde det ikke vært for at jeg er gravid så hadde heg tatt en snus for lenge siden. :)
 
Tok ett par røyk den dagen i fant ut at i va gravid å 1røyk dagen etter, da dt kom som et ganske stort sjokk heile greia :think005

Men både i å sambo slutta me røyk når vi fant dt ut, snusen har i holdt me unna men tror nok i tar me me en boks me snus t etter fødselen
Skal du ikke amme? Jeg har angret som en hund på at jeg har begynt på igjen med snus i mine 2 tidligere svangerskap. Det skal IKKE skje denne gang! Sjukt lei av å være nikotinslave. Ikke begynn på igjen da please :nailbiting:
 
Beklager insensitivitet her, men hvorfor i alle dager begynne igjen etter å ha klart å slutte? Når man ENDELIG er fri fra røyk/snus, så skal man bare begynne igjen etterpå? Snakker ikke direkte til deg altså @Strompeesau, men kjenner flere hvor dette er tilfellet. Når det er såååå vanskelig å slutte - hvorfor begynne igjen?:rolleyes: Skjønner at det er noe man savner, men når du har klart deg ett år uten er du jo(iallefall for det meste) kvitt avhengigheten…
Helt enig. Jeg har begynt på igjen 2 ganger, men det skal ikke skje en 3 gang! Nå skal jeg være nikotinfri resten av livet altså!
 
Skal du ikke amme? Jeg har angret som en hund på at jeg har begynt på igjen med snus i mine 2 tidligere svangerskap. Det skal IKKE skje denne gang! Sjukt lei av å være nikotinslave. Ikke begynn på igjen da please :nailbiting:
Skal ikke amme nei, så bra du har funnet ut hva du ønsker,kjempe bra! Men jeg kommer nok til å leve som nikotinslave helt til jeg ikke lever mer:headphone:
Dumt? Ja, men også dessverre mitt valg:sleep011
 
Back
Topp