Har du hund??

saya2009og2012

Glad i forumet
I tilfelle hva slags rase og hvorfor den rasen :) ??

Er bare nyskjerrig jeg :)

Har selv 2 hunder.

Golden retriver gutt ( Odin ) på 5 år som jeg har trent mye jakt, blodspor og konkurert i lydighet med :) Ville ha en hund jeg kunne bruke til hundesport og som fungerer som familiehund :)

Jack russel terrier gutt ( Fokus ) selskapshund som jeg trener opp til å konkurere i lydighet og blodspor med. Liten hund som ikke tar store plassen, men det er alikevell en hund det går ann å bruke :) Artig å prøve en ny rase.

Har hatt mange forskjellige raser..
Newfoundlans
Chowchow
Buhund/bordercollie

Har Alaskan Malamute nå. 
Grunnen til at vi har den rasen er pga sambo ville ha denne hunden. Den er veldig snill og rolig, gjør lite ut av seg, og er god med barn. Mye pels !! ;)

vi har blandingshund som blir 2år i mars. den er blanding mellom bernensennen å gordonsetter.

vi ville ha en familie hund å som vi kunne bruke til trekk :) 

Ei Siberian Husky tispe her :) Herlig, herlig, herlig hund :)

Vi hadde, men måtte avlive henne etter 11,5år, hun fikk livmorbetennelse og sviktende nyrer, ingen sjangs for å redde henne :(

Hun var en brun labrador, grunnen til at vi hadde det er vi ville ha en rolig og lydig familiehund :) Gikk hundekurs, å vant en konukransse med lydighet en gang :)

Før det hadde vi golden, å de er herlige<3 golden og labrador må være de roligste rasene jeg har vært borti :)

Har en hanne på snart 4 mnd. Eldar er en dverg schnauzer, sort/sølv.
Ei venninde fikk seg en sånn hund, og vi falt begge pladask :D
Han er verdens vakreste, staeste og morsomste hund.
Allergivennlig da rasen ikke røyter (skrives det sånn?) og en perfekt familiehund.
Blir rundt 35 cm høy og 8-10 kg, helt perfekt størrelse for oss med så lite hus ;)

Vi elsker han <3

Har en liten hobbyblogg til han, ment for familie og oppdretter egentlig :)
http://eldarblogg.blogspot.com/

Vi har to husky han hunder:) fantastiske hunder, de er gode turkompiser, snille og tolmodige med guttungen og vi elsker å trekke med dem:) de har fantastisk mye personlighet og er veldig bestemte, men med en god oppdragelse er di snille som lamog veldig lydige, tilogmed løs så lenge det ikkje er beitedyr i nærheten:)

vi har alaskan husky... (som ikke er en rase, men en type hund avlet frem med tanke på egenskaper)... Leela er avlet frem for fart og kjærligheten til løping (og det har hun virkelig truffet på - er nemlig ingenting som overgår løping i belønning - noe som er rimelig kjipt når hun stikker av) Hun har en far som har vært lederhund på vinnerspann i finnmarksløpet, samt en bestefar som og har vært i vinnerspann i FL...

Verdens flotteste familiehund - når vi er inne er hun rolig og skikkelig "sofapotet" (bare ikke i sofaen), når vi er ute løper hun, og trekker akebrett, ski, sykkel og oss som om hun får betalt i store summer for det...

Vi er i tillegg så heldig at hun røyter lite i tillegg - bare i de to røyteperiodene i året...

Vi har en Rhodesian Ridgeback-hann på snart 6 år. En fantastisk hund (de fleste hundeeiere synes vel det om sine...) med masse personlighet. Utrolig sta og egen, gjør sjelden som han blir bedt om med mindre han vet det er en godbit i nærheten, men en veldig glad og snill hund. En typisk enmannshund, og det er mannen min som er sjefen. Han kjøpte hunden omlag et halvt år før vi ble sammen, og hunden og jeg hadde en lang kamp om rangen. :p Han har alltid vært "nr. 1", så jeg er litt spent på hvordan han takler å bli "storebror"; samtidig er rasen kjent for å være flinke med barn, så jeg regner med at det går bra.

hope<3 skrev:
Har hatt mange forskjellige raser..
Newfoundlans
Chowchow
Buhund/bordercollie

Har Alaskan Malamute nå. 
Grunnen til at vi har den rasen er pga sambo ville ha denne hunden. Den er veldig snill og rolig, gjør lite ut av seg, og er god med barn. Mye pels !! ;)

Mannen ønsker seg veldig en Alaskan Malamute neste gang! Jeg er litt skeptisk, har forelsket meg helt i rasen vi har nå, evt. kunne jeg også tenkt meg Riesenschnauzer. Noe sier meg likevel at det blir mannen min som "vinner"... :) Rasen vi har nå er lite glad i kulde og trives best foran peisen vinterstid, og min friluftsglade mann ønsker seg en hund han også kan ta med ut i 15 blå, og det skjønner jeg jo.

Ikke nå lenger dessverre. Hadde en boxerhan i nesten 3 år sammen med mannen, men måtte gi han bort. Ikke noen ny hund i denne familien før barna er "store" og vi bor litt mer landlig:)

Har heldigvis fortsatt hunder i familien, så vi kan låne så mye vi vilemoticon

Mammaen til Julie skrev:
vi har alaskan husky... (som ikke er en rase, men en type hund avlet frem med tanke på egenskaper)... Leela er avlet frem for fart og kjærligheten til løping (og det har hun virkelig truffet på - er nemlig ingenting som overgår løping i belønning - noe som er rimelig kjipt når hun stikker av) Hun har en far som har vært lederhund på vinnerspann i finnmarksløpet, samt en bestefar som og har vært i vinnerspann i FL...

Verdens flotteste familiehund - når vi er inne er hun rolig og skikkelig "sofapotet" (bare ikke i sofaen), når vi er ute løper hun, og trekker akebrett, ski, sykkel og oss som om hun får betalt i store summer for det...

Vi er i tillegg så heldig at hun røyter lite i tillegg - bare i de to røyteperiodene i året...

Den ene vår er Alaska husky den andre siberian husky:) men di er veldig like i være måte ol. Eneste et at Alaska huskye. Ikkje slutter å løpe før du ber han om det ha. Andre roer ned å bare tusler om han blir sliten, kan være litt skummelt med tanke på at ikkje alle vet at di trenger pause for ikkje å bli overoppheter eller utslitt, heldigvis vet jo vi dette så han får gode pauser utdelt :) begge våre er alt for store i forholdt til rase/type standard men er utrolig sterke... Ikkje så godt trente for tiden siden mye av tiden har gått med på å gå turer med guttungen å ikkje trekking, men vi har flyttet og har bedre muligheter her vi bor nå, så siden vi solgte saccovogna der vi bodde er vi nå på jakt etter noe nytt "kjøretøy" til hundene :) håpet vi skulle få litt snø for de elsker å trekke kjelke:)

nemoen skrev:

Mammaen til Julie skrev:

Den ene vår er Alaska husky den andre siberian husky:) men di er veldig like i være måte ol. Eneste et at Alaska huskye. Ikkje slutter å løpe før du ber han om det ha. Andre roer ned å bare tusler om han blir sliten, kan være litt skummelt med tanke på at ikkje alle vet at di trenger pause for ikkje å bli overoppheter eller utslitt, heldigvis vet jo vi dette så han får gode pauser utdelt :) begge våre er alt for store i forholdt til rase/type standard men er utrolig sterke... Ikkje så godt trente for tiden siden mye av tiden har gått med på å gå turer med guttungen å ikkje trekking, men vi har flyttet og har bedre muligheter her vi bor nå, så siden vi solgte saccovogna der vi bodde er vi nå på jakt etter noe nytt "kjøretøy" til hundene :) håpet vi skulle få litt snø for de elsker å trekke kjelke:)

Samme her - om Leela begynner å løpe, er jeg redd at hun er i stand til å sprenge seg selv... Har skjedd en gang, da vi mistet henne etter en reinokse og hun løp...og løp...og løp... og kom ikke tilbake før hun hadde mistet oksen - hun var da så sliten at hun knapt fikk til å puste, fråden stod om munnen, hun var søkksvett og hadde i tillegg løpt på seg sår på alle potene...må si jeg var redd for at hun ikke skulle klare seg... gikk faktisk en uke før hun klarte å gjøre annet enn å lure seg ut på plenen for å tisse... det var ekkelt...

Men onkelen min har malamuter og har lyst å låne henne til spannet på grunn av farten, og Malamutene er mer utholden enn alaskan - men langt fra like kjapp, så tror det er en fin match for å få økt utholdenheta hennes på...hun er nemlig ikke så godt trent nå - har dessverre vært litt for passiv i det siste... men vi er begynt å jobbe litt opp mot påsken, hvor hun brukes til skitrekk...

Vi har lyst på flere etter hvert - iallefall en til, slik at jeg og mannen har hver vår... men som de sier med huskyer - 1 blir fort til 8...

Vi har ei nydelig, svart, stor og snill tispe, som heter Inger Bente... Oppdretters navn, så vi fokortet det bare til Ibe. Hun skal trenes til å bli redningshund.

Vi har verdens herligste chihuahuatispe! Hadde absolutt ikke planlagt å ha den rasen, men da jeg ble kjent med noen av dem så falt jeg pladask, og nå kan jeg ikke se for meg et liv uten en chi i huset!

Vi skal visst litt plutselig ha hund! Har snakket om det i mange år og bare gått og ventet på riktig tidspunkt etc. Og så skulle plutselig svigerinnen min ha hund og mannen og jeg falt pladask for rasen (finsk lapphund) og når kullet ble født på jenta vår sin bursdag i forrige uke så tok vi det som et tegn. Vi skal jo ikke noe sted i år uansett med baby på vei så det burde jo være en ypperlig tid.

Så om 7 uker så blir vi valpeforeldre tenker jeg, det er i alle fall mest sannsynlig slik. :-)

Vi har fakitsk ikke mindre enn 3 hunder...:)

Har en sær men hærlig Aprikos farvet Sharpei (en sånn rynke hund) tispe på snart 4år, som i hovedgrunn skulle brukes til utstilling og alv men hun er så sær å likte slettes ikke ringen så det ble ikke noe av.
Så har vi en Bayersk Viltsporhund på ca 1,5år nå (usikker på alder, fikk han gjennom omplassering) som er jakt kameraten til mannen.
Sist til kommne er en Dalmatiner tispe som nå er 8 mnd gammel. Hun skal brukes til utstilling og avl. Hun er også tidenes mammadalt:)
Å alle er selvfølgelig noen hærlige familie hunder. Og samtlige er ufattelig lettlærte og elsker å være med over alt..:)

Ellers har vi hatt en del hunder oppgjennom tiden. Kunne aldri tenkt meg ett liv uten hunder.

Vi har en dachs, strihåret hannhund på 3 år. Han er sta og egen, brukes til rådyrjakt på høsten. Ellers er han en sofahund. Og han går kjempegodt sammen med jenta vår på 2 :)

Vi har to vi :) En tibetansk spaniel gutt på 7 år og ei langhåra chihuhua tispe på 5 mnd. <3 begge er kosehunder!>

Har to hannhunder , en Collie & Gordon setter blanding. Brukt til sacco- og snørekjøring, spor, kløving, agility og lydighet. En alt-i-et hund ;)
Og så har vi en tigret Grand Danois gutt eg har brukt til utstilling og kjøring...  :)
Gullgutta!!

Back
Topp