Har du hatt vannkopper?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Idag fikk jeg skriv fra bhg til sønnen om at det var tilfelle av vannkopper i bhg hans, så de med lavt immunforsvar og GRAVIDE skulle være forsiktig.
Mamma husker jo (selvfølgelig!) ikke om jeg har hatt det så jeg ringer legekontoret. Der får jeg beskjed om å komme ned på tirsdag til uka å ta blodprøve for å sjekke om jeg har hatt det. Siden jeg jobber i bhg selv kom jeg antakeligvis til å bli sykmeldt sv.skapet ut om jeg ikke har hatt det.
Skumle greier!

Jeg har hatt.. har heller ingen barn eller jobber i barnehage, så ingen fare her.. greit å få sjekket det da!

Ja, hadde det i 10. klasse.
Veldig greit å få tatt en blodprøve :) kan være du har hatt det, men kun en liten prikk feks. :) og at mamman din derfor ikke vet/husker.

Ja, hadde det i 10. klasse.
Veldig greit å få tatt en blodprøve :) kan være du har hatt det, men kun en liten prikk feks. :) og at mamman din derfor ikke vet/husker.
Ja, håper virkelig det! Sønnen har jo heller ikke hatt det, så blir litt stressa!

Jeg har aldri hatt det. Har 2 barn som går i barnehage, de har heller aldri hatt det.

Min mamma mener jeg ikke har hatt det og jeg kan ikke huske det selv heller. Ble aldri smittet da søsknene mine hadde det. Nå ba jeg de sjekke det på 12 ukerskontrollen siden jeg har to fireåringer i hus som heller ikke har hatt det. Jeg har visst hatt vannkopper ifølge legen, så da senker jeg skuldrene. Så det kan jo hende du har hatt:)

Jeg hadde det heldigvis når jeg var 7år.

Jeg var usikker på om jeg hadde hatt det eller ikke, mamma kunne ikke si for sikkert.
Så fikk niesa mi det når jeg var på overnattingsbesøk hos svigerbror når jeg var i uke 20.
Jeg ble satt på første buss hjem og rett på legekontoret for å ta blodprøve om jeg hadde hatt det eller ikke.
Hadde heldigvis hatt det men det trøstet ikke særlig mye når jeg fikk vite at niesene og nevøen min fikk vannkopper for andre gang når jeg var der. Så jeg var nervøs i noen uker men det skjedde aldri noe med meg :-)

Jeg fikk beskjed av jordmor om at det var ikke direkte farlig å få det når man var gravid, men var greit å unngå det.
To av våre barn har hatt det 2 ganger, nå siste gangen for noen uker siden, så jeg var obs på meg selv da.
Men gikk fint :-)

Idag fikk jeg skriv fra bhg til sønnen om at det var tilfelle av vannkopper i bhg hans, så de med lavt immunforsvar og GRAVIDE skulle være forsiktig.
Mamma husker jo (selvfølgelig!) ikke om jeg har hatt det så jeg ringer legekontoret. Der får jeg beskjed om å komme ned på tirsdag til uka å ta blodprøve for å sjekke om jeg har hatt det. Siden jeg jobber i bhg selv kom jeg antakeligvis til å bli sykmeldt sv.skapet ut om jeg ikke har hatt det.
Skumle greier!
Vet heller ikke om jeg har hatt det.
Men fått vite at det er før uke 20 at det kan være farlig for foster. Og selv da er risikoen liten for fosterskader.
Legen sa det ikke var noe jeg skulle bekymre meg for.
Men ikke noe gøy uansett da!

Har heldigvis hatt det. Men skjønner at den ikke er gøy nei..

Har hatt det selv, jenta mi på 3,5 fikk det på julafta og bonusbarnet på 9 fikk det i begynnelsen på januar.. Hadde jeg ikke hatt det selv så hadde jeg aldri gått på vannkoppesmittebesøk med jenta mi :P

Jeg har hatt det to ganger. En gang når jeg gikk i barnehagen og en gang i voksenalder, ikke det spor kjekt. Mange vet ikke at det går an å få det mer enn en gang, det er ikke så vanlig men det hender. Jeg har en fetter som har hatt det 3 ganger! Ikke noe kjekt.

Det går vannkopper i barnehagen til jentene mine også. Har ikke sett at de har fått det, men synes det er rart de alltid(?) går klar. Kanskje de har hatt det uten at jeg vet :-P
Jeg hadde det da jeg var liten, så ikke bekymret.

Men hørte at det kun var farlig nært opp til fødsel..,?

Jeg har ikke hatt, men har likevel fått viruset i meg, så jeg har hatt uten utbrudd :p Det fikk vi bekreftet da jeg fikk en ettersykdom som du kun får hvis du har hatt vannkopper.. :)

Back
Topp