Har du hatt noen uvanlige svangerskapsplager?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Nja, jeg blir litt overfølsom når jeg er gravid. Så jeg utvikler "allergier"! Spiste Feks rødløk, og tungen var nummen i over en uke. Reagerer også på noe av sminken min, og deodoranten !

Haha, flaut å si det, men det er jo noe jeg aldri har opplevd før.. "Svetter" vanvittig mye i skrittet :s flaut og ubehagelig..

Vet ikke om mine er så veldig er uvanlige men disse er i allefall ikke blant de som listes opp som vanlige:
- kvalm hele svangerskapet (og ikke bare til uke 12)
- ingen cravings i det hele tatt, men dårlig matlyst
- manglende vektoppgang
- bihulebetennelse i ukesvis (fastlegen mente det var pga økt slim i svangerskapet)
- lavt blodtrykk også nå på slutten (når mange får høyt) - men det er kanskje litt mer vanlig enn de andre tingene :)

Ellers er jeg kjempeglad for å ha sluppet de følgende vanlige plagene
- bekkenløsning
- ingen strekkmerker
- har ikke lagt på meg fett jeg må slite med å ta av etter fødselen

Gjelder å fokusere på det positive :D

Svimmelhet og kvalme hver gang jeg ligger/sitter over lengre tid, og det tar helt av om jeg lukker øya. Er som å gå til sengs i stigende rus, helt forjvlig.Tydeligvis ikke noe å gjøre med det heller

Svimmelhet og kvalme hver gang jeg ligger/sitter over lengre tid, og det tar helt av om jeg lukker øya. Er som å gå til sengs i stigende rus, helt forjvlig.Tydeligvis ikke noe å gjøre med det heller
Uff, det kan ikke være krystallsyken ?

Jeg ble faktisk kvalm av å lese innlegget ditt, den stigende rus-følelsen er jo helt grusom :(

Uff, det kan ikke være krystallsyken ?

Jeg ble faktisk kvalm av å lese innlegget ditt, den stigende rus-følelsen er jo helt grusom :(
Tror heldigvis ikke det er det, det har jeg hørt man kan slite med i årevis:S De tror det er en ekstrem form for vena cava syndrom.. det gikk heldigvis over ganske rett etter fødselen med førstemann. Jeg gruer meg til hvert søvnforsøk liksom.. dette er en av grunnene jeg kan si med sikkerhet at det ikke blir flere barn.

Nja, jeg blir litt overfølsom når jeg er gravid. Så jeg utvikler "allergier"! Spiste Feks rødløk, og tungen var nummen i over en uke. Reagerer også på noe av sminken min, og deodoranten !

Jeg har også blitt mer følsom overfor enkelte ting. Har alltid hatt en mild kløe-i-halsen-reaksjon av å spise epler, men det har tatt helt av etter jeg ble gravid, kan nesten ikke ha dem i hus engang. Skjærte opp eple til lillegutt en dag og hovnet opp i hele ansiktet i tillegg til i halsen - og det uten at jeg smakte en eneste bit. Typisk da at jeg har syyykt lyst på eple. Har også reagert på pærer, som jeg aldri har fått tegn til reaksjoner på før, mens druer og appelsiner (som jeg vanligvis reagerer på med ekstrem halskløe) kan jeg spise til det tyter ut ørene uten det minste tegn til kløe eller andre allergisymptomer. Skjønner ingenting :P

Ellers er det lite uvanlig med dette svangerskapet, altså.

Dotter i øremerket de 8 første mnd :confused:

Vet ikke om mine er så veldig er uvanlige men disse er i allefall ikke blant de som listes opp som vanlige:
- kvalm hele svangerskapet (og ikke bare til uke 12)
- ingen cravings i det hele tatt, men dårlig matlyst
- manglende vektoppgang
- bihulebetennelse i ukesvis (fastlegen mente det var pga økt slim i svangerskapet)
- lavt blodtrykk også nå på slutten (når mange får høyt) - men det er kanskje litt mer vanlig enn de andre tingene :)

Ellers er jeg kjempeglad for å ha sluppet de følgende vanlige plagene
- bekkenløsning
- ingen strekkmerker
- har ikke lagt på meg fett jeg må slite med å ta av etter fødselen

Gjelder å fokusere på det positive :D

Det hørtes litt ut som meg! Bare et par forandringer..

- kvalme fra starten av og enda ikke kvitt det

- ingen matlyst (siden jeg bare blir kvalm), så må "tvinge" i meg mat

- ikke gått opp noe i vekt (det gjorde jeg heller ikke sist gang)

- svimmelhet og lavt blodtrykk (har det til vanlig..)

Og har heller verken bekkenløsning eller strekkmerker :D

Det hørtes litt ut som meg! Bare et par forandringer..

- kvalme fra starten av og enda ikke kvitt det

- ingen matlyst (siden jeg bare blir kvalm), så må "tvinge" i meg mat

- ikke gått opp noe i vekt (det gjorde jeg heller ikke sist gang)

- svimmelhet og lavt blodtrykk (har det til vanlig..)

Og har heller verken bekkenløsning eller strekkmerker :D

Og ja:

- halsbrann HELE svangerskapet

Og det blir bare verre siden det er mindre plass for baby og han presser veldig..

Og ja:

- halsbrann HELE svangerskapet

Og det blir bare verre siden det er mindre plass for baby og han presser veldig..
Oi! Vi har jo akkurat de samme symptomene!

Lurer på om det er en link mellom lavt blodtrykk og de andre tingene.. Vet at mange som har cravings og går mye opp i vekt også har svangerskapsdiabetes og/eller høyt blodtrykk. Så går kanskje hånd i hånd (lavt blodtrykk = kvalm og dårlig matlyst).

(grunnen til at jeg ikke nevnte halsbrann var fordi det ofte betegnes som vanlig, men har så ille at jeg går på Omeprazol dagligm hjelper litt!)

Last edited:
Oi! Vi har jo akkurat de samme symptomene!

Lurer på om det er en link mellom lavt blodtrykk og de andre tingene.. Vet at mange som har cravings og går mye opp i vekt også har svangerskapsdiabetes og/eller høyt blodtrykk. Så går kanskje hånd i hånd (lavt blodtrykk = kvalm og dårlig matlyst).

(grunnen til at jeg ikke nevnte halsbrann var fordi det ofte betegnes som vanlig, men har så ille at jeg går på Omeprazol dagligm hjelper litt!)

Jaa! Litt sykt! :P
Hmm vet ikke helt, tror egentlig bare det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap uten noe logisk link.
Første graviditet så var jeg IKKE kvalm i det hele tatt, NULL halsbrann, og STOOOOR appetitt!!! Aka= totalt det motsatte av nå.

Kjente heller ingen smerter i det hele tatt..og til og med riene var ikke så ille (ikke i forhold til de menssmertene jeg er vant til). Mens denne gangen så har jeg ganske mye smerter..

Forrige gang hadde jeg heller ikke mye søvnproblemer. Og magen var ikke halvparten så stor som den er nå.
Så er et levende bevis på at det ikke finnes noe link på det med lavt blodtrykk x) haha :P

Og her hjelper egentlig ingenting mot halsbrann...må bare drikke masse vann og venne meg til det -.-

Jaa! Litt sykt! :p
Hmm vet ikke helt, tror egentlig bare det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap uten noe logisk link.
Første graviditet så var jeg IKKE kvalm i det hele tatt, NULL halsbrann, og STOOOOR appetitt!!! Aka= totalt det motsatte av nå.

Kjente heller ingen smerter i det hele tatt..og til og med riene var ikke så ille (ikke i forhold til de menssmertene jeg er vant til). Mens denne gangen så har jeg ganske mye smerter..

Forrige gang hadde jeg heller ikke mye søvnproblemer. Og magen var ikke halvparten så stor som den er nå.
Så er et levende bevis på at det ikke finnes noe link på det med lavt blodtrykk x) haha :p

Og her hjelper egentlig ingenting mot halsbrann...må bare drikke masse vann og venne meg til det -.-
Anbefaler å få resept på omeprazol, for det fungerer. Ikke som det man får kjøpt på apoteket, for der hindrer magen i å danne magesyre, genialt! :)

Høres helt forferdelig ut å være på "fylla" hver dag.

JA! Jeg har en liten greie... Vet ikke om det kan kalles svangerskapsplage, men: jeg har, så lenge jeg kan huske, alltid fått tåre i øyekroken når jeg tisser.. Det høres sikkert merkelig ut, og jeg måtte jo google det for å se om jeg er den eneste i verden. Etter å ha funnet noe om det, er jeg altså ikke helt alene om det, men tror det er ganske uvanlig :-p uansett, under svangerskapet har det vært mye mer enn før, altså at det renner tårer (3-4 stk kanskje) :-p Det er litt irriterende ift sminke, og hvis det drypper på magen typisk så vises det ;-p Så sitter å tørker tårer på do jeg :-p

Back
Topp