Har du hatt Keisersnitt med nr1 Vaginal nr2?

kate10

Betatt av forumet
Jeg hadde keisersnitt med første mann etter 25 timers forsøk på fødsel med en 4kg baby i seteleie. Nå er jeg gravid igjen å ønsker gjerne å føde normalt om denne babyen vil ligge med hodet ned.
Jeg har skjønt at det er en "risiko fødsel" når man føder etter tidligere keisersnitt. Men hva er annerledes med en slik fødsel i forhold til hvis man hadde vaginal fødsel første gang også? Skjer det noe annerledes på fødestuen? Er oppfølgingen annerledes?

Mvh
En som ønsker å føde vaginalt

Jeg hadde ks med nr 3 og håper jeg kan føde normalt denne gangen, hvis babyen legger seg i hodeleie.
Jeg fikk beskjed av min jordmor at å føde etter et k s ikke var noe problem. Men jeg hadde da et prematurt barn. Så det er kanskje annerledes når barnet er 4 kg. Min lå også i seteleie, derfor fikk jeg ikke lov til å føde normalt.

Jeg vet jo ikke, men ville tro at leger er standby om det blir komplikasjoner. Jeg ville ha spurt neste gang du er på kontroll.

Hei!
Hadde igangsatt fødsel med nr1. Hun kilte seg fast etter 20 timer +++ så det endre med hastesnitt. (4110gr)

Fødsel nr 2 ble også igangsatt 12 dager på overtid. Fødte vanlig etter eget ønske. Husker enda seiersrusen over å ha klart å få ungen ut på "vanlig vis". Følte meg frarøvet å få ungen opp på brystet med en gang første gangen. Baby nr 2 var 3750 da.

Venter nr 3 nå, og ønsker egentlig ikke keisersnitt. Nettopp fått påvist svangerskapsdiabetes nå og litt stor baby, så spent på hva det vil si. Ønsker egentlig v.fødsel da jeg ikke føler keisersnittet var noen "easy way out"!

Hadde hasteks med førstemann, men å føde nr.2 vaginalt skulle ikke bli noe problem sa de på sykehuset, hadde det bare ikke vært for at jeg er ingen fødekvinne :p Endte med hasteks med nr.2 også, da jeg kun får 4-5cm åpning etter x antall timer... Kan ikke få epidural el spinalbedøvelse, så ender med full narkose... Nå vet jeg at nr.3 blir tatt med keisersnitt, for man får ikke føde vaginalt etter 2 ks...

Nr en kom med hasteks.
Nr to ble født vaginalt. Men pga risikofødsel hadde jeg mye oppfølging og mange leger i spill på selve fødedagen. Ble satt igang 5 dager før term. :) og fødselen var perfekt. :)

Tusen takk for svarene deres. :D
Litt treig å svare her jeg ligger med en kvelende kvalme :/

Det er vel uansett nesten 50/50 hva man ender opp med og hva som kan skje i en fødsel. Prøver bare å forberede meg på begge deler, selv om jeg veldig gjerne ønsker å føde selv.
Jeg var så pumpa sist etter 25 timer i fødsel først, at jeg lå 5-6 timer alene på intensiven etterpå å skalv. Ønsket ikke at baby og partner skulle komme inn til meg heller så ille dårlig/sliten var jeg. Så ønsker meg en litt koseligere slutt denne gangen ;)

Tusen takk for svarene deres. :D
Litt treig å svare her jeg ligger med en kvelende kvalme :/

Det er vel uansett nesten 50/50 hva man ender opp med og hva som kan skje i en fødsel. Prøver bare å forberede meg på begge deler, selv om jeg veldig gjerne ønsker å føde selv.
Jeg var så pumpa sist etter 25 timer i fødsel først, at jeg lå 5-6 timer alene på intensiven etterpå å skalv. Ønsket ikke at baby og partner skulle komme inn til meg heller så ille dårlig/sliten var jeg. Så ønsker meg en litt koseligere slutt denne gangen ;)

Skjønner deg godt jeg!
Slites selv mellom om jeg skal be om ks eller om jeg går for naturlig.
Lykke til uansett! Ut må de på en eller annen måte! ;)

Back
Topp