Har du hatt ein kolikkbaby?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Hadde skriking på kveldene fra hun var ca 10 dager, og noen uker frem. Men vi var raske med å komme oss til kiropraktor, og få melkefri diett. Nå har vi ei fornøyd og stort sett blid frøken :) Har dog noe lakenskrekk, men så lenge vi unngår den verste hylskriken så er det ikke så tungt å være sent oppe.

Vi var 2 om det, så vi fikk avlastet hverandre med byssing og bæring mens det stod på som verst.

Nei! Vi har en glad liten godunge, og jeg er eeeevig takknemlig for det! Var livredd for å få kolikkbarn... Men det hadde vel gått det og! Er glad jeg får nyte spedbarnstida til fulle :)

Datteren min på 8 hadde forferdelig kolikk som varte lang tid. Ingenting hjalp, men ga seg etter 2-3 mnd. Jeg var så og si alene med henne, selv om jeg og faren hennes bodde sammen. Det var ekstremt slitsomt og jeg gikk rundt i stua med henne liggende på armen i timesvis hver dag. Jeg var rimelig utslitt.

Heldigvis har ikke lillebror noen tendenser til det.

Guttungen som nå er 5 år hadde kolikk. Grein fra 8 til 17 hver dag fra han var 6 uker til han var 5 mnd. Sa i fra på helsestasjonen, men de sa det "var helt normalt". Hadde jeg visst at man ikke alltid kan stole på helsesøster, hadde jeg oppsøkt lege. INGEN opplyste meg om at min diett kan påvirke babyen, eller at en røff fødsel kan ha gjort noe med babyen...
Stod rimelig aleine i det, da samboer ikke var så veldig behjelpelig...

Hadde skriking på kveldene fra hun var ca 10 dager, og noen uker frem. Men vi var raske med å komme oss til kiropraktor, og få melkefri diett. Nå har vi ei fornøyd og stort sett blid frøken :) Har dog noe lakenskrekk, men så lenge vi unngår den verste hylskriken så er det ikke så tungt å være sent oppe.

Vi var 2 om det, så vi fikk avlastet hverandre med byssing og bæring mens det stod på som verst.
Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv, bare fra 14 dager ca. vi gikk også til kiropraktor og jeg er nå på diet, med en stort sett fornøyd baby :)

Uff, ja.. Fikk det på dag 10, og varte til rundt 3-4 mnd. Men så var det søvnvansker på frøkna til hun var ca 9 mnd. Vet igrunn ikke hvordan vi kom oss igjennom det, gikk på reserve gir trur jeg :-P hihi. Manuellterapaut hjalp litt, med stiv nakke. Men ikke noe på kolikken eller søvnvanskene. Frøkna er nå snart 15 mnd, og sliter litt med søvn enda. Våken flere ganger på kveld/natt :-P Gleder meg til den dagen jeg får sove en HEL natt :-P

Helsesøster sa at hun ikke hadde kolikk, men kolikktendenser....... derfor LITE hjelp å få der. Trur jeg var til alt som gikk ant å gå til! :-P Meste av ansvaret gikk på meg, da samboeren min var lite behjelpelig..

Vår eldste var kolikkbaby :/
Unner ingen det.
Frøkna er av det rolige slaget ❤

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv, bare fra 14 dager ca. vi gikk også til kiropraktor og jeg er nå på diet, med en stort sett fornøyd baby :)

Så bra! Vi var hos barnelege forrige uke, og har søknad inne for Nutramigen på blå respet. Blir ganske dyrt å skulle betale det selv. Prikktesten slo ikke ut på melk, men er visst sjelden den gjør det selv om man faktisk har allergien.

Her har frøkna vært en fryd i det siste, omtrent bare blid og veldig grei å ha med å gjøre. Begynt å sove om kveldene også, nesten uten byssing i det hele tatt. Bare legger henne i vogna og triller henne på rommet, eller legger henne i babynestet i sofaen. Der ligger hun nå, var kjempetrøtt, sover nok egentlig for natta nå, men kommer til å vekke om en times tid for ren bleie og mat. Hun pleier å bare kunne legges rett i vogna og sover da videre etterpå.

Back
Topp