Har du / har du hatt barn med melkeallergi?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Hvilke symptomer hadde barnet? Var det vanskelig å få det påvist? (Melkeproteinallergi)

Jupp.. Når han var baby kastet han opp og fikk utslett. Nå får han "bare"utslett. Fikk det påvist rimelig raskt :) Er en prikktest og en blodprøve :)

Her begynte det med intense magesmerter som strakk seg over en mnd. Inn og ut på sykehus. De tok både avføringsprøve og blodprøve. Veldig deilig når de fant ut hva det var med frøkna vår:)

Ja eldste hadde det. Han bare kasta opp, hadde diaré og masse betent utslett på hele kroppen. Det starta da han var noen uker gammel, å gikk 3 mnd før vi endelig fikk hjelp å en mme som han tålte. Var annenhver dag hos hs i mange mnd på vekt kontroll pga at han ikke la på seg.
Men etter han fikk riktig melk så ble alt fort bedre.

Fra iPhone på Bv-app

lillesnuppa har det. mye magevondt, utslett og vektnedgang. slo ikke ut på prikktest, men god effekt med eliminasjonsmetoden. dvs hun fikk nutramigen mme ett par uker, vanlig mme i en uke for så å prøve nutramigen mme igjen. Merket stor forskjell på både søvnmønster og magevondt når vi byttet.

fikk beskjed av barnelegen at det ikke alltid slo ut på testene, så da måtte en prøve seg frem og se det i sammenheng med symptomene.
Heldigvis hadde vi en grei barnelege så ikke var vanskelig på det:)
vi fikk iallefall en "ny" datter etterpå, så ingen tvil om at hun var allergisk;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Eldstejenta vår reagerte med intense magesmerter etter amming når jeg hadde drukket/spist noe med melk i. Da hun fikk smake grøt med kumelksprotein i for første gang (6 mnd) fikk hun plutselig illrødt og kløende utslett i hele ansiktet. Fikk påvist allergi ved blodprøve.

Eldste mi har. Hun har slitt med kronisk forstoppelse og diare samtidig. Hun ble "ordentlig" etter ca en uke uten noe som helst melk i kosten. Vi merker med en gang om hun har fårt i seg noe med melk, det skal veldig lite til før magen er i ulage.

Guttungen harbikke melkeallergi men laktoseintolerant. Og han fikk utslett som ett plagsomt symptom. Måtte bruke vallergan og melkefritt i litt over ei uke for å få det bort.

Datteren min hadde fryktelig vondt i magen, og bæsjet slim med blodflekker i (sorry ekle detaljer). Hun hadde ikke utslett.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gutten min har melkeintoleranse. Fikk slimtene avføring, sleit med magesmerter og hadde mye magevondt. Testene slo ikke ut hos spesialisten siden han er så liten, men legen mente det var det han hadde. Han tåler ikke ting som er laget med vanlig melk i, men tåler yoghurt som er behandlet melk:) Her får han Nutramigen mme:)

Min sønn hadde ikke utslett, men reagerte på melk med skikkelig diaré. Vi tok blodprøver og den slo ut på melk, nøtter, fisk, hvete, eggehvite og soya. 2 år senere kan han nå drikke melk, spise hvete og eggehvite. Soya bruker jeg sjelden så ikke prøvd det ut.

Min sønn hadde ikke utslett, men reagerte på melk med skikkelig diaré. Vi tok blodprøver og den slo ut på melk, nøtter, fisk, hvete, eggehvite og soya. 2 år senere kan han nå drikke melk, spise hvete og eggehvite. Soya bruker jeg sjelden så ikke prøvd det ut.

Allergi mot alle de tingene? Det må ha vært tungt å legge om kosten.. Godt han kan spise mer nå :-)

Flere? Fikk alle utslett?
Min fikk det påvist gjennom prikktest. Han slo ikke ut på blodprøve. Begynte på nutramigen og fikk en helt ny gutt!
Symptomer: da vi begynte med grøt så sluttet han å legge på seg og blei veldig tynn. Merket ikke stort når jeg ammer fordi jeg tåler ikke så mye melk selv.

Han hadde ikke utslett men blei veldig sår av avføringen og den var løs.

Jeg var egentlig overbevist om at han ikke tålte melk to mnd før vi endelig fikk kranglet oss til prikktest og venting var over, så jeg kjøpte selv nutramigen i dyre dommer som jeg aldri fikk refundert! Men hva gjør man ikke for de små trolla:)

Gutten min slo ut på egg, melk og soya! Da som 1 åring. Nå tåler han egg og soya:) han kan få små mengder med melk i ferdigmat men ikke mye

Her fant vi ut at han ikke tålte melkeprotein ganske fort da han fikk skikkelig sprutoppkast + rødflammete utslett rundt munn av første forsøk med mme da han var noen uker gammel. Kunne ikke gi han noe med melk da han begynte å spise... prøvde oss frem litt, men han reagerte hver gang.. så ble han testet da han var litt over året og da slo det bare ut på egg.. så da hadde han vokst det fra seg og da vi forsøkte gi han melk da så gikk det fint :) Han hadde nok også mye magevondt som baby. Skal inn til nye tester nå, tror han har vokst fra seg alt nå.. :)

Back
Topp