Har du god kjemi med jordmor?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
Jeg har fått bestilt meg time nå den 6. Feb når jeg er 17+5.. 6 dager før OUL. Spent på hvordan jordmor er, og om jeg klarer å lene meg på ho og få den støtten jeg trenger i min situasjon, med MA i uke 18 i 2017 og nå høyrisikosvangerskap som skal følges tett på sykehuset.

24 skal jeg i ja[emoji23]

Men da er det ganske normalt da

Jeg synes det var rart selv. Har vært hos legen to ganger, men bare fordi han ikke tok alle prøvene han skulle den første gangen. I tillegg har jeg vært på TUL, så jeg vet jo at det er/var liv. Men så er det plutselig så lenge både til OUL og første time hos jordmor.

Det er jo i tråd med de generelle retningslinjene for svangerskapskontroller, så har slått meg til ro med det omsider.

Har ikke time med jordmor før uke 23. Fler ?
Jeg fikk beskjed om at første kontroll hos jordmor var i uke 24 her, men siden jeg er førstegangs fikk jeg komme inn i uke 14[emoji4] skal ha litt tettere oppfølging i tillegg så hun ville ha med tilbake også i uke 20 [emoji4]

Hadde første timen min hos jordmor nå i stad. Det gikk veldig fint, og hun virket som en rolig og koselig dame med empati og medfølelse :)
Da hun skulle bruke doppler for å lytte til hjertelyden, tok det litt tid før hun fant den fordi baby var så aktiv inni der :p

Legetime uke 12 og var hos jordmor uke 14. Førstegangs og de ville gjerne ha meg inn hos jordmor før uke 24 <3

Eneste minuset er at jeg ikke får samme jordmor senere siden hun skal bytte jobb, men håper det går bra med neste jordmor også <3

Back
Topp