Har du god kjemi med jordmor?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Mange av dere har nok valgt å ha noen av svangerskapskontrollene hos jordmor, har du god kjemi med jordmor?

Har hatt en time hos jordmor foreløpig og jeg er veldig fornøyd. Hun virker som en veldig god, effektiv og dyktig dame som lytter til det du har å si :-)

Føler jeg har et ganske godt forhold til jordmor. ;) Nå veksler jeg mellom å dra til fastlegen og jordmor, til begge ca. en gang i måneden, og så er det sånn at det er flere ting jeg heller føler for å prate med jordmor om enn legen. Likens motsatt. Jordmor har vært en god samtalepartner angående svangerskapet hittil, og hun er ganske flink i jobben sin. Ser fram til å komme hos henne hver gang. :D

Veldig fornøyd med jordmoren min [emoji108] virker som en kjempe snill å flink dame som virkelig hører på hva man har å si. :) å skal kun gå til henne, utenom noen blodprøver å sånn hos legen.

Veldig fornøyd [emoji106] En trygg, omsorgsfull og hyggelig dame [emoji4]

Jeg har veldig god kjemi med jordmor :) har samme som jeg hadde sist, så hun vet hva jeg går gjennom denne gang.

Dette er 3 gang jeg går til samme jordmor. Hun var super hun som fulgte meg opp med de 2 første også, men hun jeg går til er bare magisk. Snakk om sympatiske mennesker <3

Jeg er mer engstelig for kjemien med jordmor under fødsel!!!

Jeg er veldig fornøyd med jordmor :-)

Dette er 3 gang jeg går til samme jordmor. Hun var super hun som fulgte meg opp med de 2 første også, men hun jeg går til er bare magisk. Snakk om sympatiske mennesker <3

Jeg er mer engstelig for kjemien med jordmor under fødsel!!!
Jeg og! Sist var det ikke full klaff dessverre, jeg ble så redd mot slutten og jordmor ivaretok ikke meg eller støttet meg, så det hjalp ikke akkurat på. Denne gangen føder jeg mest sannsynlig midt i fellesferien og da vet jeg det er mange vikarer. Er redd det kan påvirke opplevelsen..

Jeg fikk ikke så god kjemi med jordmor, likte henne egentlig ikke :-/ fikk ikke noe ut av samtalen.

Jeg er spent på jm denne gangen. Sist gang (3 barn) hadde jeg en jeg overhode ikke hadde kjemi med. De to første var helt greie så vidt jeg husker, men av en eller annen grund fikk hun meg til å føle meg helt elendig. Har denne gangen spurt etter ei som min venninne hadde sist som skulle være helt topp. Så håper virkelig det[emoji846]

Njææ.. Føler at jordmora vi fikk tildelt er litt «lei» av jobben. Vi føler at vi bare er eeeeendaaa et gravid par. Svært lite empati, og ikke noe særlig humor. Hun forventer at vi skal vite hva hun snakker om, og mange av ordene hun bruker har jeg aldri hørt før..
Jeg blir dessverre sendt til et annet sykehus for fødsel pga risikosvangerskap. Så vet jo ikke hvilken jordmor jeg ender opp med der ;)

Har veldig god kjemi med jordmor [emoji5] Hadde hu når jeg gikk gravid for 5 år siden også, og hu er bare helt fantastisk [emoji5]

Følte jordmora jeg fikk på kontroll på sykehuset var litt i sin egen verden. Og hun sa de prøvde å ha samme jordmor på alle kontroller, så håper vi er litt mer på samme planet neste gang.

Jeg og! Sist var det ikke full klaff dessverre, jeg ble så redd mot slutten og jordmor ivaretok ikke meg eller støttet meg, så det hjalp ikke akkurat på. Denne gangen føder jeg mest sannsynlig midt i fellesferien og da vet jeg det er mange vikarer. Er redd det kan påvirke opplevelsen..
Det er akkurat det.. fellesferien.. Jeg er utrolig var på dette med kjemi under fødsel og klarte å ta motet til meg sist å gi beskjed.
Med nr 3 var det helt grusomt og hun ante ikke hvor jeg var i forløpet før jeg plutselig hadde født alene omtrent med mannen som tok imot..
Jeg får nå den jordmora jeg til på kontroll til å skrive DIPS, det er info som de automatisk sjekker når man kommer til føden. Der står det litt om meg som person, jeg er veldig utadvendt og ironisk av natur og trenger en som møter meg der jeg er for å si det slik. Jeg må ha mest mulig kontroll så sjekkes ofte er noe jeg vil, og da må jeg ha en jordmor som snakker rett fra levra men som er på min planet. Kjempe fornøyd sist, men sliter sjenerelt med fødselsangst og en dårlig jordmor kan fort ødelegge hele opplevelsen! Våg å ta plass å be om bytte om du møter noen du føler er "feil" for deg!

Back
Topp