Har du fortalt sjefen?

Har valgt og være åpen om mine IVF forsøk til mine ansatte og min regionsjef, så tar nok ikke så lange tiden før de vet. Regionsjef er informert alt.

Jeg hadde ikke tenkt til å si det før godt etter uke 12. Men, i dag fikk jeg beskjed om at det er mulig jeg blir flyttet over til et annet selskap, til en annen stilling. Og da må jeg si ifra, både fordi jeg synes det er greit at sjefen min vet hva hun anbefaler meg videre til, samtidig som det nye selskapet ikke forskutterer foreldrepenger. Det betyr ganske dårlig opptjening av feriepenger for året etter om jeg må få foreldrepengene mine fra NAV og ikke fra bedriften..

Og det gjør at jeg vurderer nå å fortelle om graviditeten nå (er 4+6 i dag)..

noep. Litt tidlig gitt [emoji23] Tenker å vente en stund. Funderte på hvor lenge jeg kunne la det gå uten å si noe.. er ganske slank i utgangspunktet :p

Hvilke andre begrensninger tenker du på når du jobber i hjemmesykepleien? Mange tunge løft O.l da,.
Både tunge løft, ugunstige arbeidsstillinger, spesielt ved sårstell av leggsår, inn og ut av bil kan jo bli en utfordring etterhvert! Kommer til å se an formen og ta det derfra. Ikke så lett og tilrettelegge for oss egentlig, da går jo det veldig utover de andre og listene går ikke opp.. tror problemene blir størst når jeg begynner å få veldig mage

Både tunge løft, ugunstige arbeidsstillinger, spesielt ved sårstell av leggsår, inn og ut av bil kan jo bli en utfordring etterhvert! Kommer til å se an formen og ta det derfra. Ikke så lett og tilrettelegge for oss egentlig, da går jo det veldig utover de andre og listene går ikke opp.. tror problemene blir størst når jeg begynner å få veldig mage

Jobber også i helsevesenet! Gruer meg til jeg begynner å få plager - om jeg får da :P Ikke lett med tanke på listen som du sier om jeg får begrensninger :/

Sist fortalte vi det i uke 7, men endte i MA som ble oppdaget uke 12... Usikker hvor lenge vi venter denne gangen.

Mye mulig det blir gjennomskuet i løpet av neste uke når vi skal ut og spise inkl overnatting med jobben. Vanskelig å komme med unnskyldning når jeg må takke nei til vin [emoji15]

Jeg jobber også med en del farlige kjemikalier, så jeg fortalte det i uke 5. Både nærmeste leder, verneombud og en kollega vet det slik at jeg får tilpassede oppgaver, og kollegaen min kan ta over noen av arbeidsoppgavene mine. Hvis jeg hadde hatt mulighet til å si det senere hadde jeg nok gjort det :)

Forteller det nok i uke 12! Jobber på sykehus som sykepleier, mye jeg ikke kan gjøre, men er ikke noe problem å spørre andre om hjelp uten at noen begynner å lure :)

Kommer til å si det ganske tidlig, rundt uke 6 kanskje. Dette pga jeg ikke kan få pasienter som skal ha cellegift og sånt, samt slippe å reise til brukerne som røyker mye inne. Jobber i hjemmesykepleien Sa i fra tidlig sist også og det var egentlig veldig godt når jeg da mistet, så fikk jeg forståelse for det og noen å snakke med!
de som SKAL ha cellegift? mulig jer spør dumt men denne var ny for meg. jeg jobber med kreftgruppen ofte [emoji33] kan du spesifisere litt så hadde jeg vært supertakknemlig.

De andre gangene fortalte jeg det tidlig (uke 4-6), men denne gangen har jeg en helt annen type jobb (ble satt der for tilrettelegging utover i det andre svangerskapet, så vet det går bra å jobbe lenge der :P ). Venter også derfor med å fortelle til vi i hvertfall har vært på tidlig UL :)

de som SKAL ha cellegift? mulig jer spør dumt men denne var ny for meg. jeg jobber med kreftgruppen ofte [emoji33] kan du spesifisere litt så hadde jeg vært supertakknemlig.
Vi har flere revmatikere som får Metrotrexate og en som får en subqutan inj med cellegift for et eller annet revma greier, skal jo ikke håndtere dette har jeg fått beskjed om. Også noen som får cellegift tbl, både kreftpasienter og revmatikere som jeg helst ikke skal ta på i allefall, men de kan jeg gå til hvis de tar pillene selv

Vi har flere revmatikere som får Metrotrexate og en som får en subqutan inj med cellegift for et eller annet revma greier, skal jo ikke håndtere dette har jeg fått beskjed om. Også noen som får cellegift tbl, både kreftpasienter og revmatikere som jeg helst ikke skal ta på i allefall, men de kan jeg gå til hvis de tar pillene selv
Jeg gikk rett inn på google. [emoji28] Er helst kroppsvesker fra disse pasientene som er skadelige for fosteret ettersom jeg forstod. Nå håper jeg bare at jeg kan klare å unngå denne gruppen, da jeg er redd "nyheten" kommer altfor fort ut ellers......

Jeg gikk rett inn på google. [emoji28] Er helst kroppsvesker fra disse pasientene som er skadelige for fosteret ettersom jeg forstod. Nå håper jeg bare at jeg kan klare å unngå denne gruppen, da jeg er redd "nyheten" kommer altfor fort ut ellers......
Pleier å lese pakningsvedlegg jeg, der står det gjerne om gravide kan håndtere medikamentet. Ellers er jeg av holdningen om at jeg ikke tar sjansen på noen av disse preparatene, selv om sannsynligheten for at jeg får det i meg er liten. Heldigvis håndterer brukerne kroppsvæskene sine selv I allefall de som bruker disse preparatene hos oss!

Med første gutten sa jeg ifra i uke 16, med tvillingene i uke 11-12 pga sykmelding, men ingen av gangene hadde jeg noe særlig mage :P men denne gangen så trur jeg magen kommet mye tidligere, men vil jo gjerne vente til etter uke 12 visst formen tillater det :)

Jeg ble sykemeldt fra uke 6 forrige gang pga hg. Denne gangen er jeg hjemmeværende med ei jente på snart 2 år, så jeg kan så absolutt ikke bli sykemeldt [emoji87]

Sist fortalte vi det i uke 7, men endte i MA som ble oppdaget uke 12... Usikker hvor lenge vi venter denne gangen.

Mye mulig det blir gjennomskuet i løpet av neste uke når vi skal ut og spise inkl overnatting med jobben. Vanskelig å komme med unnskyldning når jeg må takke nei til vin [emoji15]

Ta med deg alkoholfri vin? Si at du må ha en egen vin som du tåler? At du har fått en del hodepine osv av 'hva som helst' av viner. Ikke la dem lese på flaska :p

Back
Topp