Har du fjernet en føflekk? (eller flere?)

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg fikk fjernet en i går. Etter litt søken om når jeg kunne regne med at lokalbedøvelse gikk ut kom jeg innom div forum og det fremsto som ganske vanlig.

Jeg vet jo at mannen min fjernet to for noen år siden.

Videre googling er ikke lurt. (man googlet fort på seg dødsangst da) Men jeg kom innom en artikkel jeg ga opp etterhvert da men den dreide seg om hvordan man skal klare å fange opp alle farlige og redusere alle ufarlige som blir fjernet for det er en flasketut det at de undersøkes patologisk.

Jeg angrer uansett ikke på at jeg fikk tatt bort min selv om legen sier den trolig er ufarlig, den har plaget meg en stund. Jeg får brev fra legen når svaret er klart og aner nå ikke hvor lang tid det tar da.

Innstiller meg på at det ikke kommer før stingene er tatt (7-10 dager etter fjerning) for min erfaring er ikke at brev fra legen kommer fort.

Men det er jo trolig helt ufarlig. Sa turnuslegen. Ja, for jeg var ikke hos fastlegen min. Jeg fikk time hos turnuslegen for å slippe å vente så lenge. Og det er greit det. Gitt at svaret bare er "det var helt greit"

Litt rambling med div tanker her.

Jeg bør legge fra meg disse tankene et par uker.

Jeg har fjernet en føflekk. Hadde atypi (et salgs fordtadie til kreft). Var litt stresset da jeg fikk den beskjeden en fredags ettermiddag :p men det gikk veldig fint. De tok en utvidet prøve, og den var fin. Jeg har vært hos hudlege to ganger etter det og sjekket alle føflekkene jeg har, bare for sikkerhets skyld. Prøv å slappe av, nå har du uansett fjernet den og legene passer på :) hvis du er redd kan du gå til hudlege og sjekke flere.

Jeg har ikke flere jeg er redd for. Det er bare denne som ikke var sin en føflekk Det var ikke pigment-samling, det var mer som en klump i huden egentlig.

Så godt å ha fått den bort.

Jeg hadde en akkurat der bhen går under puppen. Vært der så lenge jeg kan huske og den endret farge pga bh. Fikk den fjernet i fjor eller noe. Selv om både farge og form hadde endret seg så var prøvene negative. Man må ikke Google sånt. Jeg har en tanke når jeg googler ting og det er at uansett hva du søker på ang sykdom så ender det opp med kreft. Jeg regner med det svaret hver gang og går heller på de innleggene som sier noe annet. Leger veit hva de driver med så ingen vits å Google seg i hjel og bli skremt av Google sine kreft skremsler. Legen ringer deg hvis det er noe. Legen min sender mld hvis det ikke er noe men også hvis det er noe som ikke er farlig.

Jeg har fjernet flere og hittil fått melding om at det ikke var noe farlig. Google er rett og slett skummelt. Alt er jo kreft der da.

Jeg har også fjernet fler pga endring i form&farge, en klødde tom. Alle har vært ok. Men bedre å fjerne enn ikke!

Google er skummelt ja, så det holder jeg meg unna. Det var noe annet relatert jeg googlet.

Legen sender meg et brev. Det er ikke legen min Det er en turnuslege som er der en stund de byttes jevnlig. Men hun sender brev uansett om det er alt greit også Det sa hun så det regner jeg med.

Ja fjernet en en gang, jeg var barn. Den satt nede ved trusekanten, og jeg husker jeg reiv den opp en gang :o

Da fikk jeg den fjernet, men hørte aldri noe om at det var farlig. Mener å huske de sendte den inn. De tok iallefall en del rundt.

Jeg har fjernet to. En ble sendt inn, den var ufarlig. Den andre mente legen var så ufarlig at den kunne skrapes bort. Den har vokst tilbake :rolleyes: Burde kanskje få gjort noe med det, men det orker jeg ikke.

Har fjernet flere. Ingen jeg egentlig var bekymret for, men de var i veien og et par av dem ble revet opp et par ganger av bh og en stor en akkurat der brillene skulle sitte. Hadde 3 i ansiktet som jeg fjernet fordi frøkna begynte å pelle på dem, og tenkte det var like greit å bare bli kvitt dem :)

Ikke sydd noen av dem, siden legen min mente det blir penere av å ikke sy, og har ikke sjans til å se hvor de har vært nå :)
Her får jeg mld om det er noe bare

Har fjernet to stykker men var heldigvis ikke noe skummelt i dem ☺️

Lurer på hvor lang tid det tar å få svar. Tror ikke det er noe farlig Men rar var den

Regner med jeg må vente misnt en uke til. Men hvor lenge.... Hvem vet.

Til uka tar jeg stingene. Men hun sa holde tørt i to dager med tanke på dusj, så jeg kan vel dusje og bare bytte plaster etterpå nå?

Lurer på hvor lang tid det tar å få svar. Tror ikke det er noe farlig Men rar var den

Regner med jeg må vente misnt en uke til. Men hvor lenge.... Hvem vet.

Til uka tar jeg stingene. Men hun sa holde tørt i to dager med tanke på dusj, så jeg kan vel dusje og bare bytte plaster etterpå nå?
Hvor lenge er det siden nå?

Her har jo eldste hatt de sårene etter pinnene, og de dekket vi til i 2 uker pga skorpene.

Men han har dusjet.
Første dusj tok han 4 dager etter at pinnene ble tatt, men da hadde han vanntett plaster og brødpose utapå hånda.
Etter det har han bare brukt vanntett plaster, og evt byttet etterpå hvis det er litt løst.

Du kan jo bruke vanntett plaster? Det holder nok en dusj. Her var vi i basseng i nesten 2 timer i dag, og det ene plasteret holdt hele veien, det andre holdt i nesten en time. Men jeg lærte i dag at hvis man gnir plasteret litt før man setter det på så får man aktivert limet på en måte.

Hvor lenge er det siden nå?

Her har jo eldste hatt de sårene etter pinnene, og de dekket vi til i 2 uker pga skorpene.

Men han har dusjet.
Første dusj tok han 4 dager etter at pinnene ble tatt, men da hadde han vanntett plaster og brødpose utapå hånda.
Etter det har han bare brukt vanntett plaster, og evt byttet etterpå hvis det er litt løst.

Du kan jo bruke vanntett plaster? Det holder nok en dusj. Her var vi i basseng i nesten 2 timer i dag, og det ene plasteret holdt hele veien, det andre holdt i nesten en time. Men jeg lærte i dag at hvis man gnir plasteret litt før man setter det på så får man aktivert limet på en måte.

Tok den på tirsdag. Så to dager var torsdag morgen. I morgen tidlig er da 4 dager. Det er jo ikke et stort sår men jeg fikk med meg ikke basseng før stingene var tatt, et eller annet sted. Om hun sa det eller om jeg leste det mens jeg ventet vet jeg ikke....

Tok den på tirsdag. Så to dager var torsdag morgen. I morgen tidlig er da 4 dager. Det er jo ikke et stort sår men jeg fikk med meg ikke basseng før stingene var tatt, et eller annet sted. Om hun sa det eller om jeg leste det mens jeg ventet vet jeg ikke....
Her var det ingen sting, men hull inn i beinet, ca en mm i diameter.
Basseng er sikkert ikke lurt nei, men dusj med tildekket sår går sikkert?

Legene sa egentlig 2 dager til oss, vi ventet litt lenger.

Her var det ingen sting, men hull inn i beinet, ca en mm i diameter.
Basseng er sikkert ikke lurt nei, men dusj med tildekket sår går sikkert?

Legene sa egentlig 2 dager til oss, vi ventet litt lenger.
Dusj med tildekket sår skjer i morgen tidlig.

Jeg pleier jo ikke dusje sånn hver dag, men nå er det definitivt gått lenge nok, ja. Selv for meg.

Her er jo bare overfladisk hull da, men den var 5*7 mm og hun tok den ut med en rundt dings så minst 7 mm diameter da. Men altså et par sting i det. Så det er jo ikke egentlig et åpent sår.

Her er jo bare overfladisk hull da, men den var 5*7 mm og hun tok den ut med en rundt dings så minst 7 mm diameter da. Men altså et par sting i det. Så det er jo ikke egentlig et åpent sår.
Nei det er jo ikke det da, og så er jo vannet i Norge rent, så skal ikke være stor fare for infeksjon tenker jeg.

Dekk det til med et vanntett plaster som dekker en del mer enn såret er, så løsner det ikke så fort. Da er det iallefall lenger vei inn til såret hvis plasteret skulle løsne litt i ytterkant.

Jeg tror det tok nesten en mnd før jeg fikk svar jeg, husker ikke helt. Fikk beskjed om at cellene var litt rare, så jeg måtte inn og ta utvidet prøve. Var på reise i 4 uker, fikk beskjeden rett etter at vi dro, så jeg fikk ikke tatt den prøven på en stund. Det var 4 lange uker.. heldigvis ikke noe farlig.

Back
Topp