Har du fått riktig termin?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er to konkurrerende metoder for å regne seg fram til ultralydtermin i Norge. Overlege Inger Økland ved SUS har tatt doktorgrad på dette og konkludert med hvilken som er best.
– Av de to terminbestemmelsesmetodene vi har i dag, viser det seg at eSnurra er den som er mest nøyaktig. Faktisk er den statistisk sett presis helt ned på timenivå, sier overlege Inger Økland ved Stavanger Universitetssjukehus (SUS).

Les artikkelen på Babyverden.no

Mener du at terminen du har fått av lege/jordmor er riktig?

Ja er overbevist

Jeg tror min er rimelig riktig. Jeg har født begge de andre veldig tett opp til termindatoen som er satt, og det er vel sannsynlig at det blir det samme med denne. Stemmer i hvert fall godt ut fra eggløsningen.

Helst sikker på termin her, og ingen flytter på den da prinsessa i magen er ivf barn :)

Bommet fullstendig på førstemann til meg. Født på St.Olavs, husker ikke hvilken metode som bruktes den gangen, men var ikke eSnurra.
Kom fire dager før ul termin, men var sterkt preget av overtidighet.
(På tidlig ul slo hjertet, dette var ett par dager etter el i følge OUL...)

Blir spennende å se på oul, med forrige ble terminen flyttet 1 dag etter oul:) Og hun var fin når hun ble tatt med ks 1 uke før:)

På oul ble termin satt til akkurat samme dato som den jeg fikk av legen etter inseminasjonen, så jeg tror den stemmer rimelig greit :)

Terminen jeg fikk på OUL stemmer rimelig nøyaktig (eller 1 dag sen) med når jeg hadde eggløsning og når jeg tror befruktningen skjedde. Var også på tidlig ultralyd i uke 6. Da fikk jeg termin 2 dager senere enn den jeg fikk på OUL

Det er to konkurrerende metoder for å regne seg fram til ultralydtermin i Norge. Overlege Inger Økland ved SUS har tatt doktorgrad på dette og konkludert med hvilken som er best.
– Av de to terminbestemmelsesmetodene vi har i dag, viser det seg at eSnurra er den som er mest nøyaktig. Faktisk er den statistisk sett presis helt ned på timenivå, sier overlege Inger Økland ved Stavanger Universitetssjukehus (SUS).

Les artikkelen på Babyverden.no

Mener du at terminen du har fått av lege/jordmor er riktig?
Jeg vet nøyaktig når befruktning skjedde så ja. Bv sier 25.02 mens legen og jm sier 24.02.

Jepp :)

Back
Topp