Har du fått noen hudforandringer i graviditeten?

Mymlens

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Først var min hud ekstremt tørr, nå er den bare litt tørr men fått uren hud og masse klumper under huden.

Har dere fått noen hudforandringer? Pigmentflekker, tørr hud, uren hud, eksem, sensitiv hud, skin tags eller andre ting?

Har merket at huden i ansiktet har vært litt tørrere enn vanlig, ellers ingen endringer foreløpig :)

I de tre første mnd ble jeg tørr og rød ned fra munnvikene og over haka, pluss litt tørr i nesegropa. Etter at jeg gikk over i andre trimester forsvant det gradvis.
Fra tidligere svangerskap har jeg fått litt pigmentflekker,men det har jeg sluppet denne gangen.

Ja!! Har fått noen pigmentflekker i panna, som jeg ALDRI hadde før..Bruker faktor 50 til vanlig i sola, men har visst glemt å smøre meg en gang eller to, solen plutselig dukket opp blant alt regnet på Vestlandet. (Blir caps i sola heretter!)

Fikk flekkete utslett på hele kroppen fram til uke 11. Kviser i ansiktet. Regner med jeg får utslett på øyelokkene også denne gangen litt utover høsten.
Sjarmen her altså ;)

Jeg fikk ekstremt med kviser en periode, både i ansiktet og øverst på ryggen. Men føler det ga seg når jeg kom over i 2.trimester.
Jeg har også fått masse hår/dun på magen, ikke at det har noe med huden å gjøre da:hilarious:

Fått mye uren hud i ansiktet, kommer og går i perioder men har alltid en kvise eller to :S

Noen kviser og røde prikker i ansiktet. Pleier ikke å ha noe som helst så det er litt plagsomt. Og en svak strek fra navlen og ned.

Jeg har alltid slitt med litt urenheter, men har faktisk fått finere hud under graviditet. Synes også jeg har økt hårvekst på kroppen. Ser det spesielt godt på magen.. har heldigvis lys hårvekst, men er full av dun :happy:

Jeg har alltid slitt med litt urenheter, men har faktisk fått finere hud under graviditet. Synes også jeg har økt hårvekst på kroppen. Ser det spesielt godt på magen.. har heldigvis lys hårvekst, men er full av dun :happy:
Jeg har blitt helt gorilla, haha! Mine hår er mørke, så veiviseren er godt synlig om jeg glemmer å fjerne den etter tre dager

I de tre første mnd ble jeg tørr og rød ned fra munnvikene og over haka, pluss litt tørr i nesegropa. Etter at jeg gikk over i andre trimester forsvant det gradvis.
Fra tidligere svangerskap har jeg fått litt pigmentflekker,men det har jeg sluppet denne gangen.
Samme som deg, merkelig tørr og rød i munnvikene og nedover haken :scratch

Skikkelig tørr hud i ansiktet, mem fin hud, aldri hatt så lite kviser

Min atopiske eksem har blusset fryktelig opp, og jeg får noen kviser her og der. Mistenker at kvisene kommer av sukkerinntaket jeg har, og ikke hormonene :) Ellers noe tørrere hud.

Rosaceaen min har blitt helt krise igjen. Kan ikke bruke krem jeg normalt bruker under svangerskapet og får ikke ta laser heller.. er så full i kviser/nupper og er så rød :arghh:

Back
Topp