Har du fått endring i bevegelsesmønster?

Mymlens

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Jeg merket lite liv i forrige uke, og da jeg var inne til sjekk sa de at alt var normalt. De tok ikke ultralyd. Ble fortalt at barnet mest sannsynlig har endret bevegelsesmønster. Nå bruker jeg sparketelleren for å sjekke, men kjenner meg enda smålig urolig. Har noen flere her opplevd betydelig endret sparkemønster nå når det ikke er så mange uker igjen?

Jeg merket lite liv i forrige uke, og da jeg var inne til sjekk sa de at alt var normalt. De tok ikke ultralyd. Ble fortalt at barnet mest sannsynlig har endret bevegelsesmønster. Nå bruker jeg sparketelleren for å sjekke, men kjenner meg enda smålig urolig. Har noen flere her opplevd betydelig endret sparkemønster nå når det ikke er så mange uker igjen?
Det er vanlig at bevegelsene er «mindre», dvs ikke like kraftige utslag. Her vil jeg si at endringen er nettopp det. Det har aldri vært synlig utenpå at han beveger seg, men nå er det mindre tydelige spark/dult og mer «åling». Men, han ligger ennå med hodet opp, merker ikke at han snur seg rundt. Er uke 33+2.

Det er vanlig at bevegelsene er «mindre», dvs ikke like kraftige utslag. Her vil jeg si at endringen er nettopp det. Det har aldri vært synlig utenpå at han beveger seg, men nå er det mindre tydelige spark/dult og mer «åling». Men, han ligger ennå med hodet opp, merker ikke at han snur seg rundt. Er uke 33+2.
Min har vært svært aktiv tidligere, og hun ligger enda i hodeleie. Tydelige bevegelser på utsiden

Seteleie her, så kjenner bare pressing. Men ikke mindre enn før!
Er du urolig synes jeg du skal ta kontakt med føden igjen! ❤️

Jeg kjenner minimalt med spark nå. Mer strekking/åling.
Så har jeg merket at strekkingen/ålingen også trigger kynnere hvis jeg står/går.

Fikk tips fra fødeavdelingen om å drikke juice med isbiter i, legge meg på venstre side og sette på rocke-musikk på tlf som legges inntil magen. Da tok det seg opp sjukt mye med bevegelser. Så AC/DC eller lignende med litt fart i er bra. Enten elsket han det, eller så prøvde han å si ifra at jeg skulle få det av asap! :laughing001

Lille er fortsatt veldig aktiv her :) Ser tydelig bevegelser på magen.. Sparkene går opp i ribbeina eller i siden - kommer noen harde slag til tider :p Men merker mer til bevegelsene. Han ligger med hode godt ned og gjort det i noen uker nå..

Endringen her nå er at hun ikke lenger tar 360-roteringer fjorten ganger om dagen ( :hilarious: ) som hun gjorde til og med 35+5.

37+0 i dag. Den siste uken har hun heller ikke skiftet side å ligge på, og jeg kan jo håpe det er fordi hun har sunket såpass langt ned. Kjenner fortsatt at rumpa «sklir» litt frem og tilbake på toppen. Sparker både på topp og ut til den ene siden. Ganske stabilt mønster nå, men det er enklere å forstå at det er stabilt ettersom hun ligger i det samme leiet, og jeg kjenner nok mye også på grunn av selve leiet. Når baby periodevis har ligget i sete- og tverrleie har bevegelsene føltes mindre. Var innom på sjekk en gang pga. lite liv, og da var det tverr/sete med ryggen ut. Så leie har nok mye å si, i tillegg til at turning begrenser seg med mindre plass :love2

Back
Topp