Har du fått babyshower?

Nope, men har ikke vært vanlig heller i omkretsen.

Heller vært flinke til å besøke hverandre etterpå (og gjerne ha med bakst til den som besøkes :)-)
 
Nei, ingen babyshower her, etter mitt eget ønske :)
Min bestevenninne har spurt meg flere ganger i svangerskapet om jeg var sikker på at jeg ikke ville ha babyshower, noe jeg var og er! For meg blir det litt rart å feire et barn som ikke er født enda. Det er liksom så mye som kan gå galt innen ungen blir født... :nailbiting:

Derfor er planen heller en venninnekveld etter at babyen er født, da antagelig mens pappaen er hjemme, så han kan ta seg litt av den lille ;) Til denne etter-baby-showeren er jeg heller ikke spesielt opptatt av gaver, det er det sosiale som er viktig for meg! Jeg er i grunnen litt negativ til alle disse amerikanske gavedagene vi driver og drar inn i den norske kulturen...
Jeg er sikkert litt sær :rolleyes:

Enig, enig!:rolleyes: Jeg har gitt streng beskjed om at jeg ikke ønsker noen babyshower! Tenker som deg at jeg ikke ønsker feiring før minien er ute, og jeg vet at alt er i orden! I tillegg er jeg og litt imot alle disse gave- krav feiringene.. så nei, jeg synes ikke du er sær, men det har kanskje med at jeg tenker på samme måte selv..:p:D
 
Jeg har ikke behov for babyshower, ønsker det overhodet ikke. Vil ikke ha noe opplegg hvor det forventes at folk skal gi gaver. Men håper at folk vil komme på besøk når barnet er født og hilse på. Ser for meg at det kan bli hyggelig med besøk når jeg er kommet til hektene og er kommet litt inn i gode rutiner. Tror fort det kan bli litt manko på voksenkontakt. Jeg vil sette langt større pris på at folk bruker tid på å besøke, ikke gi gaver.

Men skla legge til at jeg har fått noen fine gaver (strikket og heklet til baby + penger til utstyr) som jeg setter veldig stor pris på. Slikt blir jeg veldig glad for!

Leste forresten på et annet forum om noen som var blitt invitert til bridal shower i forkant av et bryllup. Det var forventet gaver der, det i tillegg til utdrikningslag og selve bryllupet. Da tar det litt av spør du meg.
 
Jeg har ikke behov for babyshower, ønsker det overhodet ikke. Vil ikke ha noe opplegg hvor det forventes at folk skal gi gaver. Men håper at folk vil komme på besøk når barnet er født og hilse på. Ser for meg at det kan bli hyggelig med besøk når jeg er kommet til hektene og er kommet litt inn i gode rutiner. Tror fort det kan bli litt manko på voksenkontakt. Jeg vil sette langt større pris på at folk bruker tid på å besøke, ikke gi gaver.

Men skla legge til at jeg har fått noen fine gaver (strikket og heklet til baby + penger til utstyr) som jeg setter veldig stor pris på. Slikt blir jeg veldig glad for!

Leste forresten på et annet forum om noen som var blitt invitert til bridal shower i forkant av et bryllup. Det var forventet gaver der, det i tillegg til utdrikningslag og selve bryllupet. Da tar det litt av spør du meg.
Bridal shower?!
Det er jo helt dust...

Baby shower for meg var mye mer om å treffe gode venninner, ta med kake og få prate med noen andre enn samboer (har vært hjemme i noen måneder nå) Venninnen min som arrangerte er amerikansk, så hun ser nok litt annderledes på det enn det jeg hadde gjort om det var jeg som skulle arrangere for noen andre.

For meg gav det meg en boost nå mot de siste ukene før fødsel :Heartred Har vært veldig ensomt å være hjemme alene så mye, så var så godt å treffe alle sammen og bare sitte å snakke, klemme og le i noen timer.

Jeg er enig om å feire barnet før det er kommet er ikke helt riktig, mer logisk med barsel besøk.
Så forstår dere som er imot det veldig godt.
 
Nei har ikke hatt det før og kommer nok ikke til å få det nå. Det hadde vært artig å opplevd det, men synes det blir for dumt å hinte om noe sånt :p Det skal jo være en overraskelse. Og jeg har venner og familie som ikke tenker i de baner, men jeg overlever, dette er ikke et must og igjen noe som har blitt adoptert fra utlandet :)
 
Ikke hatt det og kommer nok ikke til å ha det da venninnene mine bor spredt over alt. Dessuten føler jeg at jeg har fått kvota mi med utdrikningslag i fjor og bryllup..og i tillegg rundtall snart :p men setter pris på om vi får besøk etter at lille kommer :)
 
Nei, jeg har sagt ifra at jeg ikke vil ha det! Er ikke så glad i sånne ting. Er så mye stress å forventninger rundt det! Bra det ikke bare er jeg som er sær[emoji23]
 
Min søster arrangerte for meg [emoji173]️. Var ikke like populært når jeg fikk mine to eldste , så da hadde jeg ikke. Og hadde derfor ikke forventninger om noe denne gangen heller. Så jeg ble veldig overrasket når mine nærmeste venninner hadde samlet seg for meg. Vi spiste pizza og koste oss . Ingenting ekstravagant . Helt nedtont med gode samtaler og god mat. Fikk mange fine gaver og den berømte bleiekaka. Søsteren min kjenner meg veldig godt og vet hva jeg liker, så dette var helt i min ånd[emoji173]️ veldig takknemlig. Men skjønner godt at det ikke er for alle.
 
Nope, men har ikke vært vanlig heller i omkretsen.

Heller vært flinke til å besøke hverandre etterpå (og gjerne ha med bakst til den som besøkes :)-)

Det kan jo være vel så koselig, det! :)

Min søster arrangerte for meg [emoji173]️. Var ikke like populært når jeg fikk mine to eldste , så da hadde jeg ikke. Og hadde derfor ikke forventninger om noe denne gangen heller. Så jeg ble veldig overrasket når mine nærmeste venninner hadde samlet seg for meg. Vi spiste pizza og koste oss . Ingenting ekstravagant . Helt nedtont med gode samtaler og god mat. Fikk mange fine gaver og den berømte bleiekaka. Søsteren min kjenner meg veldig godt og vet hva jeg liker, så dette var helt i min ånd[emoji173]️ veldig takknemlig. Men skjønner godt at det ikke er for alle.

Det hørtes jo helt herlig ut! Perfekt når de legger det opp helt slik det passer deg, sånn at du får en fin kveld! :D
 
Jeg har også ønsket å slippe dette, og heldigvis har venner og familie respektert det. Både forrige gang og denne gangen sliter jeg med bekkenløsning, dårlig nattesøvn og lite energi. Synes det er fint å kunne styre dagene selv, bruke mest mulig av ledig energi på snart-toåringen, og hadde ikke satt pris på overraskelsesbesøk med stuen full her nå. De andre venninnene mine har hatt babyshower, men de har også ønsket det. Det er mye viktigere for meg at venner kommer på besøk etter at babyen er kommet. Gaver er ikke viktig, men det er jo hyggelig å få vise frem småen :)
 
Jeg har sagt nei til bs i mange måneder, men endte opp med å si at det var ok likevel... jeg hater overraskelser, så jeg må vite når det skjer:sorry:alt annet er hemmelig da...
 
Nei jeg har ikke hatt og har ingen ønsker om det heller. Syns ikke noe om at man skal feire og få gaver til babyen før den er født. Vil heller ha besøk av familie og venner etterpå og få vist frem babyen [emoji4]
 
Ja, hadde forrige søndag :)
Var ikke noe jeg forventet da jeg aldri har vært i babyshower før og kun én av mine nærmeste venninner har barn (født i nå i august). Men var en veldig hyggelig overraskelse! Syns det fineste var å samle og treffe alle, det er jo en gave i seg selv :D
 
Last edited:
Jeg har ikke hatt, og har ingen ønsker om det heller. Hadde ikke med første, noe jeg ikke savna, og mellom henne og nå har jeg mista tre ganger. Har opplevd for mye til at jeg ønsker å feire noe før jeg vet at det kan feires. Ønsker mye heller at venner kommer på besøk etterpå, og deler gleden over at vi får oppleve livets største gave en gang til..
 
Back
Topp