Har du fått babyshower?

M

Moderator Steffen

Guest
Ville du ha det? Hvem laget det til for deg? Var pappaen med på babyshoweren, eller var det "girls only"? :)
 
Ja, jeg synes det er en kjempekoselig anledning til å samles, og gi den kommende mammaen oppmerksomhet.:) Ble overrasket av min bestevenninnen forrige mandag. Det var girls only, eneste rollen pappaen hadde var å avlede meg :hilarious:
 
Her fikk jeg en helg pappan var borte på jobb. Ble litt kluss da jeg måtte avlyse lunsj pga halvsykt barn, men da flytta de alt til meg. Jeg ble kjempeglad og takknemlig for all mat, kaker, oppmerksomhet og gaver :) Har så fine venner og familie!
 
Jeg fikk, overraskende nok, for et par uker siden. Alle mine venninner er veldig bussy med nyfødte, eller er gravide selv, så trodde ikke jeg skulle få. Det var utrolig hyggelig og rørende, tenker mye på det enda [emoji813]️

Når det er sagt, synes jeg veldig synd på de som ikke får, og jeg tenker at det kan være vanvittig sårt for en hormonell snart-mamma hvis man ikke blir feiret. Så jeg er litt ambivalent til hele opplegget [emoji57][emoji4]
 
Nei, ingen babyshower her, etter mitt eget ønske :)
Min bestevenninne har spurt meg flere ganger i svangerskapet om jeg var sikker på at jeg ikke ville ha babyshower, noe jeg var og er! For meg blir det litt rart å feire et barn som ikke er født enda. Det er liksom så mye som kan gå galt innen ungen blir født... :nailbiting:

Derfor er planen heller en venninnekveld etter at babyen er født, da antagelig mens pappaen er hjemme, så han kan ta seg litt av den lille ;) Til denne etter-baby-showeren er jeg heller ikke spesielt opptatt av gaver, det er det sosiale som er viktig for meg! Jeg er i grunnen litt negativ til alle disse amerikanske gavedagene vi driver og drar inn i den norske kulturen...
Jeg er sikkert litt sær :rolleyes:
 
Nei, ingen babyshower her, etter mitt eget ønske :)
Min bestevenninne har spurt meg flere ganger i svangerskapet om jeg var sikker på at jeg ikke ville ha babyshower, noe jeg var og er! For meg blir det litt rart å feire et barn som ikke er født enda. Det er liksom så mye som kan gå galt innen ungen blir født... :nailbiting:

Derfor er planen heller en venninnekveld etter at babyen er født, da antagelig mens pappaen er hjemme, så han kan ta seg litt av den lille ;) Til denne etter-baby-showeren er jeg heller ikke spesielt opptatt av gaver, det er det sosiale som er viktig for meg! Jeg er i grunnen litt negativ til alle disse amerikanske gavedagene vi driver og drar inn i den norske kulturen...
Jeg er sikkert litt sær :rolleyes:

Enig med deg! Ingen babyshower her heller. Syns det blir så mye press på folk med gaver og bruk av penger. Heller kom med gjærbakst og ta en kaffe når lille er født [emoji7]

Er Forøvrig også ikke noe fan av utdrikningslag [emoji23]

Så sur gretten kjerring her mao [emoji23][emoji85]
 
Nei, jeg har så få venner her nede, og vet at de andre ikke har anledning til å reise ned hit bare for min skyld. Så i stedet for å få en babyshower med bare bestevenninne og svigerinne takket jeg pent nei til dette. Litt sårt da jeg har vært med på å arrangere for "alle andre", men det er vel straffen for å være sist ut med å få barn. Skjønner at det er vanskelig å prioritere slikt i en hektisk hverdag med småbarn og jobb og gudene veit hva :)
 
Fikk en liten med tante, mamma, søster og svigerinne med barn da eg var sørpå for noen uker siden :)
Inviterer selv på bursdagsfeiring neste uke (38+0) for å få litt sosialt input i permisjonstida :) satser på at det går fint, søster har lova å hjelpe litt til. Og om vi plutselig må avlyse er vel det lov.... :)
 
Enig med deg! Ingen babyshower her heller. Syns det blir så mye press på folk med gaver og bruk av penger. Heller kom med gjærbakst og ta en kaffe når lille er født [emoji7]

Er Forøvrig også ikke noe fan av utdrikningslag [emoji23]

Så sur gretten kjerring her mao [emoji23][emoji85]

Godt å høre at vi er flere særinger ;)

Jeg er ikke negativ til utdrikningslag jeg da, bare negativ til at det skal koste masse! Jeg elsker det sosiale ved det å samle venner og familie, men jeg tenker at man kan gjøre mye gøy uten at folk behøver å føle at de må tømme kontoen for å delta.
 
Nei, har ikke fått. Synest jo det er koseligere med besøk etterpå, men likevel litt sårt å ikke få når det er fordi de veninnene jeg har rundt her er for opptatt med seg selv.
 
Nei, jeg har så få venner her nede, og vet at de andre ikke har anledning til å reise ned hit bare for min skyld. Så i stedet for å få en babyshower med bare bestevenninne og svigerinne takket jeg pent nei til dette. Litt sårt da jeg har vært med på å arrangere for "alle andre", men det er vel straffen for å være sist ut med å få barn. Skjønner at det er vanskelig å prioritere slikt i en hektisk hverdag med småbarn og jobb og gudene veit hva :)

Nei, har ikke fått. Synest jo det er koseligere med besøk etterpå, men likevel litt sårt å ikke få når det er fordi de veninnene jeg har rundt her er for opptatt med seg selv.

Skjønner at det er litt sårt, ja :(
 
Niks. Men fikk 2 stk med forrigemann [emoji1] 1 sørpå av venninnene mine der og ett nordpå hvor jeg bor :)! Så har sagt denne gangen at de ikke skal stresse med det, setter mye større pris på at folk kommer på besøk i etterkant, det gjorde de nemlig ikke sist. Det syns jeg var værre.
 
Nei. Jeg har sagt i fra at jeg ikke vil ha det. Jeg arrangerte det for ei venninne en gang, det var så stressende at jeg ikke ønsker å ha en selv. Altså, selve kvelden var hyggelig, det var planleggingen som var problemet...
 
Jeg er egentlig i mot det fordi det setter slik press og tristhet på de som ikke får. Men jeg fikk, en venninne som ordnet til og selvfølgelig koselig men jeg la bevisst ikke ut skrytebilde på snap og face slik mange gjør fordi jeg vet noen av de gravide i området ikke fikk. Og jeg vet selv at det ikke er godt å være den som føler seg utenfor. Er lei av denne skryte kulturen der alle skal vise frem at eg har det så bra og eg har så mange venner.
 
Ingen babyshower her heller :) Jeg syntes som andre her at det rett og slett er litt unødvendig... :rolleyes:
Jeg har vært i flere babyshowere, og det er jo koselig det, men det føles fortsatt unødvendig med en "feiring" av barnet osm enda ikke er født x) Jeg liker å heller ta det etterpå :p

Det sagt, så har jeg heller ingen ordentlig vennekrets, så kanskje hadde jeg følt det annerledes om det var flere av jentene som ville samles før babyen kommer :)
 
Back
Topp