Har du fått avsmak på noen type mat?

Med nr 1 takler jeg ikke løk, i noen som helst form, og er løk i nesten alt av krydder, marinade osv.. Og var høygravid i grillsesongen og begynte nesten gråte av lukten for ble så dårlig... Og kaffe... Tannpasta, såpe osv luktet/smakte gift... Bensin lukt var helt forferdelig og måtte holde pusten når vi skulle tanke bilen osv.... Dette varte hele graviditeten.. Ikke samme utfordringer med nr 2 og denne gangen er det mer såbn"vanlig kvalme "av det meste, men bare jeg slipper unna den ekstreme luktesansen hvor ting endret lukt er jeg fornøyd..

Jeg drikker ikke to liter om dagen men, kan jo være det haha! :hilarious: Plutselig fått sykt sansen for appelsinjuice.....
Heheh. To liter var kanskje noe overdrevent. Men, en to liter holder just såvidt to dager på jobb, i tillegg til ett glass eller to hjemme. Vet ikke om det har noe å si, men te mer jo at det er sterkt for magen, så noe blir den vel påvirket. :oops::rolleyes::hilarious:

Vi spiser til vanlig veldig lite kjøtt og fisk, men nå hender det at tanken på for eksempel kjøttdeig eller pølser får meg til å brekke meg.. i tillegg smaker flere ting annerledes/rart! For eksempel både blomkålsuppe og brokkolisuppe smaker fisk..

Jeg begynte å slite med smaken av kaffe før jeg en gang visste at jeg var gravid. Etterhvert ble det bare verre og verre, takler fortsatt ikke kaffe. Ikke lukten en gang. Er vanligvis glad i Pepsi Max også, men neida, takler ikke det heller.

Av matvarer så hadde jeg en periode frem til 12 uker der spesielt laks, men fisk generelt, var helt umulig å få i seg. Tanken på en fiskemiddag var nok. Kokte grønnsaker ble også helt motbydelig. Dette har så smått begynt å rette seg nå. Kylling og har vært litt sånn blæ. Så kan vel si at det ikke ble så mange sunne middager i starten.

Var ikke alt som fristet før uke 9, men etter det har jeg ikke hatt avsmak på noe som helst :joyful:

Det var lite som smakte før uke 12... Var helt umulig å få i seg grønnsaker, selv om jeg spiste masse grønnsaker før graviditet. I uker 5-6 hadde jeg lyst på burger, og spiste et par ganger en i McDonalds. Nå føles det at jeg vil aldri spise burger/rødt kjøtt igjen... :wtf:

Sliter også med smaken av kaffe og te. Det er jo greit å kutte kaffen, men savner te...

Jeg takler ikke lukta av kjøttdeig med taco krydder, brekker med nesten bare ved tanken:confused: så spørs om det blir dårlig med tacofredager framover:hilarious: også har vi en kyllingfilet på jobbet som vi bruker når vi lager mat som jeg heller ikke tåler lukta av:depressed::hilarious:

Sliter med tacosausen, så den må jeg droppe når vi har taco.
Ellers så smaker min elskede pepsi max det samme som det lukter av blomsterjord :rolleyes:

Er ekstremt sensitiv for lukten av all slags løk. Har alltid vært veldig glad i appelsinjuice, men nå smaker det såpe. Kan heller ikke spise noen form for pasta lengre heller :sad015 13+3 i dag, og veldig klar for å kunne spise mer enn brødskiver med ost!

Last edited:
Jeg har fått avsmak på det meste føler jeg :shy: Alt smaker rart og har ikke lyst på noe. Pleier å elske nachos, nå har jeg ikke lyst på.

Knekkebrød med smøreost går heldigvis ned, det har vært min faste lunsj på jobb hele mitt voksne liv, haha.

Back
Topp