Har du en plan?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Har du begynt å tenke på fødselen?
Lagt en plan på hvordan du vil ha det, hvordan du skal komme deg til føden, hvem skal bli med osv.

Jeg var en tur innom føden pgr av jeg har kjent lite liv i noen dager (alt var bra!).
Da merket jeg når jeg gikk i gangene på føden at jeg har ikke tenkt i det hele tatt på at ungen skal ut!
Jeg har ikke tenkt hvem jeg skal ha med meg, hvordan skal jeg komme meg dit, ønsker jeg smertestillende osv.

Når skal man begynne å planlegge?

Jeg er litt der at man ikke skal planlegge for mye rundt selve fødselen, men ta det litt som det kommer underveis. Fint å tenkte over smertestillende, om man vil ha badekat og stillinger osv. men ikke låse seg til at det skal være sånn under fødselen da man ikke vet på forhånd hvordan den blir eller hva man da har behov for :)

Ellers planla vi ikke stort sist, og ikke stort nå, er bare aktuelt å ha med samboer, han kjører inn og er med hele tiden. Denne gangen må vi si ifra til svigers så de kan passe frøkna mens vi er der. Sist viste ingen at vi var der før hun var født. Likte nok det best men det går jo ikke nå :p

Har du begynt å tenke på fødselen?
Lagt en plan på hvordan du vil ha det, hvordan du skal komme deg til føden, hvem skal bli med osv.

Jeg var en tur innom føden pgr av jeg har kjent lite liv i noen dager (alt var bra!).
Da merket jeg når jeg gikk i gangene på føden at jeg har ikke tenkt i det hele tatt på at ungen skal ut!
Jeg har ikke tenkt hvem jeg skal ha med meg, hvordan skal jeg komme meg dit, ønsker jeg smertestillende osv.

Når skal man begynne å planlegge?

Du kan så spørre :-) Jeg aner ikke selv hvordan og hva man kan planlegge :-) Alt jeg er forberedt på denne gangen er egentlig at fødselen kan starte av seg selv (har tre igangsatte fødsler bak meg), det er vel det eneste jeg er forberedt på :-) Samtidig som det skremmer meg:-) Venter tvillinger så akkurat den biten med å ha epidural å sånn er egentlig tatt for meg, men det er helt greit :-) Ellers blir det vel mannen som blir med eller jeg alene, spørs litt om vi får barnevakt :-)

Forberedte meg ikke noe særlig sist, og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Man aner jo ikke hvordan d kommer til å bli. Tenkte at jeg ville i badekar bare, men det rakk jeg ikke. Nå tenker jeg at jeg vil i badekar om jeg rekker det, og prøve litt andre stillinger enn å ligge på rygg om det går. Sist ble det ikke aktuelt med noe annet pga fødselsforløpet.

Lite planlegging her. Skal ha med meg samboer om vi får barnevakt, ellers tar jeg det som det kommer.
Ble satt i gang sist gang, så håper det starter selv nå, men det er jo ikke akkurat noe man kan planlegge.
Blir det lite fostervann denne gangen og, så blir jeg nok satt igang igjen.
Ellers har jeg vært innom tanken på at jeg vil prøve badekar som smertelindring, men om det blir styrtfødsel nå og så rekker jeg nok ikke så mye. Ønsker helst ikke epidural, men må jeg så må jeg

Har ikkje planlagt så mykje, men har lyst å klare meg uten epidural denne gangen. Tror den stoppa opp riene litt.

Planen min er å gjennomføre det på lik måte som sist. Da var jeg masse i bevegelse under fødselen, bf var med og jeg brukte badekar og akupunktur som smertelindring. Det er utgangspunktet, så tar vi det som det kommer :)

Har tenkt mye på hvordan det vil bli, men kommer ikke til å planlegge noe særlig. Hvis jeg gjør det er jeg redd jeg kommer til å henge meg opp i at det MÅ være sånn eller slik og da tror jeg jeg legger opp til å få en dårlig fødselsopplevelse. Mannen skal selvfølgelig være med, vi har fiksa "barnevakt" til bikkja, og utover det så tar jeg det som det kommer :)

Har tenkt litt på fødselen ja, men planlegger ikke mye, tar det som det kommer. Men jeg gleder meg veldig til fødsel! Jeg skal ha med mannen min og han skal være sjåfør :-) Vi har lang vei til sykehus og jeg gar hatt forholdsvis raske fødsler, så har innstilt meg på at vi må bør dra til sykehuset ganske kjapt når det begynner å skje noe. Jeg har ikke hatt epidural før og vil ikke ha det hvis jeg ikke må. Kommer til å benytte meg av lystgass tidligere under fødselen hvis jeg har mulighet. Begge de forrige fødslene ventet jeg så lenge som mulig før jeg bad om lystgass, men da gikk tiden veldig raskt til pressing. Jeg kommer til å gi beskjed om at både jeg og mannen vil være litt skjermet for hva som skjer der nede spes hvis det blir mye blod eller når morkaken kommer o.l. :-) Har ikke behov for å se den :-p

Tar det som det kommer :D

Planen nå er å holde ungen inni magen til uke 37 hvertfall!!
Ble lagt inn igår pga hyppige og ubehagelige kynnere. Hadde ikke påvirket livmorhalsen noe særlig, men når jeg presset/trykket ble den en del mindre. Så da ligger jeg her da. Fått en lungemodningssprøyte, og 3 tabletter for at livmora skal slappe av, men kynnerne startet på igjen når jeg våknet istad. Så vi får se.

Ikke snakk om at ungen skal ut nå!! Det går ikke!

Planen nå er å holde ungen inni magen til uke 37 hvertfall!!
Ble lagt inn igår pga hyppige og ubehagelige kynnere. Hadde ikke påvirket livmorhalsen noe særlig, men når jeg presset/trykket ble den en del mindre. Så da ligger jeg her da. Fått en lungemodningssprøyte, og 3 tabletter for at livmora skal slappe av, men kynnerne startet på igjen når jeg våknet istad. Så vi får se.

Ikke snakk om at ungen skal ut nå!! Det går ikke!
Åh!:( Den får ikke komme nå!! Men om den kommer snart, så er sjansene heldigvis store for at det går bra! Klem til deg!<3

Jeg er nok litt i fornektelse selv. Men har kommet så langt at jeg har fått plass på ABC og har sett litt på YouTube videoer om ABC klinikken. Også ønsker jeg meg å føde i vann. Ellers aner ikke, føler det er så mye som er utenfor min kontroll. Har en venninne som gjerne blir med, men ABC vil ikke ha mange tilstede og jeg vil samboer skal være der for å møte på datteren vår når hun kommer. Er dog blandet med tanke på at han skal være der hele tiden.. Gruer meg, tenker jeg sikkert burde lese litt om fødsler for å forberede meg litt. Men mange sier at det ikke hjelper, kan tvert imot gi falske ideer. Det er jo så individuelt..

Her går det fullstendig i fornektelse. Jeg har ingen planer om å føde :p

Hehe! Tror det er litt sånn her også. :p Har prøvd å ikke tenke så mye på det, men plukker opp nye ting hele tiden. Fant ut her om dagen at man føder morkaken også.. Ante ikke det engang, så må kanskje få lest litt. Har lastet ned Fødselsboken pluss at jeg skal på fødselsforberedende kurs i begynnelsen av november.

La en plan tidelg, har lagt til og ender litt underveis i svangeskapet. Samt skrevet brev til jordmor hvordan jeg vill ha det som jeg tar med på føden..
Veldig bestemt på slik og slik ønsker jeg

Jeg vil prøve badekar denne gangen, det fikk jeg ikke sist pga en veneflon i hver arm. Jeg er forberedt på å ikke få epidural denne gangen, siden den hadde null effekt sist, tenker at slik er det bare. Lystgass skal være min gode venn ; -)
Men mitt største håp er at ting skal få såpass fort at når vi kommer på sykehuset, så er det ikke tid til noenting. Man kan jo drømme :-D

Jeg er nok litt i fornektelse selv. Men har kommet så langt at jeg har fått plass på ABC og har sett litt på YouTube videoer om ABC klinikken. Også ønsker jeg meg å føde i vann. Ellers aner ikke, føler det er så mye som er utenfor min kontroll. Har en venninne som gjerne blir med, men ABC vil ikke ha mange tilstede og jeg vil samboer skal være der for å møte på datteren vår når hun kommer. Er dog blandet med tanke på at han skal være der hele tiden.. Gruer meg, tenker jeg sikkert burde lese litt om fødsler for å forberede meg litt. Men mange sier at det ikke hjelper, kan tvert imot gi falske ideer. Det er jo så individuelt..
Les, tenk over ønskene dine, legg en plan. Forbered deg på det verste og håp på det beste er faktisk mitt beste råd. For meg hjalp det å se for meg ulike scenarioer for å slippe overraskelser. Altså ikke nødvendigvis ulike kriser, men for og i mot vannfødsel. Ulike fødestillinger, ol. :)
Stol på kroppen din og vær beredt på å måtte slippe kontrollen. :)

Back
Topp