Har du dyr?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
har du husdyr? eller andre dyr? noen her som har høner? er det mye jobb?

Vi har 2 store hunder, mye jobb, mye stress, høyt aktivitetsnivå, til tider høyt lydnivå, kjempedyrt, mye kos, og helt og holdent verdt det! Hadde aldri klart meg uten kosebamsene mine, de er våres alt og en naturlig del av familien. Vi kommer nok alltid til å ha hund. En hund er alltid trofast og glad i deg, ikke mye som slår en strålende fornøyd hund som alltid er like glad når du kommer hjem :D

Blir kjempespennende når lillebebis kommer til verden, men tror at det kommer til å gå veldig bra. Hundene våre er glad i alt og alle, verdens snilleste, de mest tålmodige jeg har vært borti og elsker barn. :love7

Har hatt høner før :-) utrolig koselig! Og kjekt å hente egg av egne høns. Litt arbeid om vinteren når vannet deres fryser.. Men synes ikke det var så mye arbeid. Litt med rengjøring av bur og sånn, men slik er d jo med alle dyr. Veldig artig med høns, vi hadde 3 stk. De hadde totalt forskjellige personligheter, og det er veldig vittig å se. :)

Vi har en katt og det er bare kos med den. Den er inne og sover stort sett hele vinteren........:-) En venninne av meg har høns og jeg har forstått det slik at det ikke er så veldig mye jobb med det, uten at jeg har noen erfaring selv da.

Nei, har ingen dyr, men skulle gjerne hatt en katt (kan ikke grunnet allergi, dessverre). Gutten min simpelthen elsker katter og det samme gjelder meg selv.

Jeg har en rottweiler, 7 år gammel. Han er ganske enkel å ha med å gjøre i forhold til turer og sånn, han trenger ikke så mye morsjon. Samboeren min hadde han da jeg møtte han, så det var ikke mitt valg å få han.
Vi tenker å kanskje ha en periode uten hund når hunden dør.
Jeg synes det er for mye jobb, for du må gå på tur hver dag. Og jeg har ikke lyst å gå hver dag, og jeg har spesielt ikke lyst å gå ut når jeg akkurat har stått opp.
Men nå for tiden er det jeg som gjør det, siden jeg er 100% sykemeldt.

Hvis vi skal ha hund igjen vil jeg gjerne bo i et hus hvor jeg kan ha hundegård, kan være greit å ha hunden der når vi er på jobb og så blir det ikke så frykleig mye hundehår inne.
Vi må støvsuge hver dag, og det blir aldri helt fritt for hår!

Da jeg var liten hadde vi to høner, Millie og Sofie. De bodde i vedskjulet på Bjølsen i Oslo:) Var pappa som tok seg av de, så jeg vet ikke om det var mye jobb. Men koselig var det. Var utrolig stas for en 6-7-åring å gå ut og hente egg selv.
Hvis vi flytter til et med landlig sted vil jeg gjerne ha høner. Og et esel! Jeg har så lyst på et esel! Da vil jeg ri til matbutikken hver gang jeg skal handle. Liker esel mye bedre enn hest, for da rekker jeg nesten ned til bakken. Hesten er så høy.

Ja har 2 nydelige katter :)
Var ganske mye styr når de var yngre men nå er det mest kos med unntak av noen turer til dyrlege selvsagt!

Er ihvertfall ikke så mye jobb med dem og snuppa koser seg også kjempe mye med dem ;)

For meg er det litt sånn at det ikke er et hjem uten en firfoting i hus, så her har vi både hund og katt!!

Høner har jeg aldri vurdert..... Kaniner står på ønskelista, men tror samboeren min trenger noen år til med overtalelse før jeg får gjennomslag for den ideen..... ;-)

Har hund og katt.:)

Høner hadde vi når jeg var liten.
De hadde isolert hus i garasjen, og "hundeluke" ut til luftegård. De gikk også mye fritt rundt huset. Ble utrolig tamme og fine kjæledyr, men gud som de rotet...

Mamma var veldig dyreinteressert og vi bodde sånn at det var mulig, hadde all slags dyr vi :P

Haddeikke orket å hatt alt ansvaret selv nei :P

Har en staffordshire bullterrier. Nydeligste og snilleste hunden ♥

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har katt som jeg elsker over alt på jord :)

Vi har en hund og en katt ! :) Hadde to hunder da lille kom til verden, og disse fikk valper noen få uker senere. Da valpene var solgt og ungen litt større ble det for mye jobb med to hunder, så den ene solgte vi :( Nå et par år senere syns vi det var stas å føye en katt til familien og det er helt supert ! Akkurat passe mengde jobb :)

vi har katt, marsvin hamster og 4 silkehøner ;)

hønene bor i et delvis isolert lekehus på ca 4-5 kwm med påbygget rugekasse.
er litt jobb med å rake og ordne utegården, for ellers lukter det (hønsebæsj lukter fælt ;)
men ikke mye jobb, mest kos med høner. de bæsjer jo endel, så det bør man ta vekk. og hente egg.
herlige sosiale dyr, som barna elsker.

ønsker meg to høner til , gjerne nå til våren. men da er det nok, tenker 6 dverghøner er nok til utegården og huset.
har så lyst på dverg kochin.

Vi har en borderterrier og en katt.

Vi har en katt :) Hun er kjempeflink når det kommer til å fange mus, håper bare hun lærer
at hun ikke skal dra de med seg inn snart :eek: I helga har hun vært på døra flere ganger, med
mus hun ville ha med inn.

Back
Topp