Har du bunad?

M*

Forumet er livet
VIP
og bruker du den?
 
jeg tenkte å ha på meg min på 17mai. har ikke brukt den på flere år. må bare få sydd den om litt,for den er for liten over puppa..
 
jeg har egentlig en festdrakt..og den er fra oppland :)
 
Jeg har sølvbelte til og så har jeg ikke hatten.. [:)]
 
 
 
Jepp!og syns alltid det er stor stas å ta den på[:)]ville egentlig ikke ha bunad da jeg konfirmerte meg, men glad jeg ikke klarte å trumfe det igjennom hjemme ja[:)]Har hardangerbunad!
Har også kjøpt bunad til Sindre[:D]Gler meg til 17.mai!
 
Nei, ville ikke ha til konfirmasjon, å nå angrer jeg som bare det.. så nå driver jeg å sparer som bare det:) men må bli etter bryllupet!!:)
 
har bunad, men den er ikke montert! nektet å ha den til konfirmasjon så da blei d aldri montert:P angrer også idag! :p
 
Ja. Jeg er kjempe glad i bunadn min! Har gudbrandsdal bunad! Gleder meg til og bruke den på 17 mai![:)]
 
 
 
 
 
Jepp! Har sunnmørsbunaden.. :) Arvet fra min bestemor.. Stolt som en hane når jeg bærer den :)
Skal ha den på 17. Mai og lillegutt har også bunad han skal ha på! :)
 
 
 
ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Ja. Jeg er kjempe glad i bunadn min! Har gudbrandsdal bunad! Gleder meg til og bruke den på 17 mai![:)]






 
ganske lik min den :)
 
Jeg har Sotra bunad, elsker å gå med den, men jeg må få lagt den litt ned, så jeg har ikke brukt den på noen år. Tenkte jeg skulle få svigermor til å gjøre det etter påske når hun er ferdig med bunaden hun lager til Emilie[:D]
 
JAAAAA, jeg har blå Nordlandsbunad, uten lue [:D] Bruker den så ofte jeg kan, er veldig stolt av bunaden min. Brukte den sist i dåpen til Ovedie og gleder meg til å bruke den til 17. mai [:D]

 

 
 
sånn ca denne har jeg... uten det tørkle i halsen og litt anderledes belte og forkle, siden det er en åmli bunad[:)] fikk den i konfirmasjonsgave fra bestemor og er kjempeglad for den! går med den når jeg kan[:D]
 
Jeg har bunad som jeg arvet fra mormoren min. Overtok den til konfirmasjonen. Var veldig glad i å bruke den, men den ble etterhvert for liten. For to år siden slanket jeg meg og jeg fikk brukt bunaden ved to anledninger, et bryllup og en barndåp, men så ble jeg gravid og nå passer den nok ikke igjen....
 

Sånn ser min ut[:)] Vossabunad
 
ORIGINAL: monjen

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Ja. Jeg er kjempe glad i bunadn min! Har gudbrandsdal bunad! Gleder meg til og bruke den på 17 mai![:)]







ganske lik min den :)

 
Ja de var like, har sølvbelte jeg også![;)]
 
ORIGINAL: Aline

Denne har jeg bestilt meg. Men får den ikke før til høsten [&:]

Er bergens bunaden! (min far er bergenser, og jeg er gift med en bergenser)



Og denne har vi bestilt til mannen

Han skal ha den versjonen med kort jakke.



 
å, herrebunad er jo såå tøft!! syns det er kjempe fint jeg, men han samboeren min er ikke helt enig der...[>:]
 
ORIGINAL: monjen

og bruker du den?

jeg tenkte å ha på meg min på 17mai. har ikke brukt den på flere år. må bare få sydd den om litt,for den er for liten over puppa..

jeg har egentlig en festdrakt..og den er fra oppland :)

Jeg har sølvbelte til og så har jeg ikke hatten.. [:)]




Samme som deg :-)
Lundeby-festdrakt...Men mener jeg har hørt at den kalles bunad nå....men aner ikke om det stemmer [:)]
 
ORIGINAL: adelia


Sånn ser min ut[:)] Vossabunad

 
den er såå fin :)
 
Har ikke bunad, men svigermor vil gjerne sy en til meg,
men vet ikke om bunad er helt meg lissom[&:]
 
ORIGINAL: HegeS79

ORIGINAL: monjen

og bruker du den?

jeg tenkte å ha på meg min på 17mai. har ikke brukt den på flere år. må bare få sydd den om litt,for den er for liten over puppa..

jeg har egentlig en festdrakt..og den er fra oppland :)

Jeg har sølvbelte til og så har jeg ikke hatten.. [:)]




Samme som deg :-)
Lundeby-festdrakt...Men mener jeg har hørt at den kalles bunad nå....men aner ikke om det stemmer [:)]

 
ja,du er jo fra Gran du.. familien min på pappas side er fra Stryken.. de heter Stryken til etternavn også :) vi har hytte der,på stryken.. en rød liten hytte som ligger rett ved den gamle hovedveien :)
 
Back
Topp