Har DU Adhd?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Får du medisiner får det? Hjelper det?
Hva var dine største utfordringer før du begynte på medisiner?
Og når du begynte på medisiner, merket du raskt at ting ble enklere? Hvilken ting merket du det mest på?
Ble du flinkere til å organisere? Større tålmodighet? Lengere lunte? Bedre konsentrasjonsevne?

Håper noen vil svare meg - på mine tusen spørsmål :p

Får du medisiner får det? Hjelper det?
Hva var dine største utfordringer før du begynte på medisiner?
Og når du begynte på medisiner, merket du raskt at ting ble enklere? Hvilken ting merket du det mest på?
Ble du flinkere til å organisere? Større tålmodighet? Lengere lunte? Bedre konsentrasjonsevne?

Håper noen vil svare meg - på mine tusen spørsmål :p
Jeg gikk på ritalin i 6 år, men når jeg ble gravid sluttet jeg.. De hjalp veldig i skolesammenheng, men sinne og tålmodighet og og lunte og sånt har jeg måttet jobbe forferdelig hardt med på egenhånd.. Ble så lei av medisiner og ville klare meg uten! Er ikke i stand til å lese viktige brev, regne ut ett regnestykke eller ha for mye i hodet samtidig så kanskje hadde det vært en idè med medisiner, men jeg vil ikke.. Og han jeg bor med er enig i at det går bra uten :)

Mine største utfordringer den gangen var vel sinne, tålmodighet, være i stand til å lese noe å forstå det, huske ting og å klare å organisere, holde tårene tilbake om noe strittet litt imot.. Jeg merket ikke noe forskjell sjøl først, det var familien min (bodde hjemme den gangen) som merket stor forskjell :)
Plutselig kunne jeg lese gjennom skriv vi fikk fra skolen, ble mindre sint og fant på mindre tull..ble vel mindre spontan :p og i tillegg, uten at jeg merket det fikk jeg mindre matlyst så jeg gikk ned 7kilo det første året (det er typisk når man går på ritalin).

Håper det ga deg noen svar du ønsket :p
Bare send meg PM :)

Jeg gikk på ritalin i 6 år, men når jeg ble gravid sluttet jeg.. De hjalp veldig i skolesammenheng, men sinne og tålmodighet og og lunte og sånt har jeg måttet jobbe forferdelig hardt med på egenhånd.. Ble så lei av medisiner og ville klare meg uten! Er ikke i stand til å lese viktige brev, regne ut ett regnestykke eller ha for mye i hodet samtidig så kanskje hadde det vært en idè med medisiner, men jeg vil ikke.. Og han jeg bor med er enig i at det går bra uten :)

Mine største utfordringer den gangen var vel sinne, tålmodighet, være i stand til å lese noe å forstå det, huske ting og å klare å organisere, holde tårene tilbake om noe strittet litt imot.. Jeg merket ikke noe forskjell sjøl først, det var familien min (bodde hjemme den gangen) som merket stor forskjell :)
Plutselig kunne jeg lese gjennom skriv vi fikk fra skolen, ble mindre sint og fant på mindre tull..ble vel mindre spontan :p og i tillegg, uten at jeg merket det fikk jeg mindre matlyst så jeg gikk ned 7kilo det første året (det er typisk når man går på ritalin).

Håper det ga deg noen svar du ønsket :p
Bare send meg PM :)

Takk for svar, sendte deg PM :)

Ingen erfarninger her annet enn at jeg kjenner en person med det, og har jobbet med barn med adhd.
Merket godt på dem hvem som hadde adhd og hvem som ble "testet" ut på medisinen uten å ha det.
Vet ikke hvordan han voksne var før han begynte på medisiner...

Hjelper deg uansett med å dytte opp tråden ;)

Jeg har ikke Adhd, men sambo har. Han gikk på medisiner når han var yngre, men vil helst klare seg uten nå. Merker veldig godt på han enkelte ganger at han er rastløs og full av energi. Dette kan være alt ifra at han tramper med beina, trommer med fingrene på bordet, til at han blir gretten, mister konsentrasjon og ikke klarer å sitte i ro. Han har jobbet mye med seg selv i forhold til det å klare å være mer hjemme og bidra til hjemmekos, familie tid og stellet av barn og hus. For en stund tilbake, farta han mye rundt og styrte med mekking av biler, båter og var mye med kompiser fordi han klarte ikke å sitte så mye rolig hjemme. Heldigvis har det forbedret seg, for vi ser mye mer til han nå :)

Back
Topp