Har dokker besteforeldre i nærleiken?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Her er mine foreldre 3 km unna, så dei ser vi ofte, gjerne fleire gongar i veka. Pappa har heimekontor og mamma jobbar turnus deltid, så dei er ofte heime på dagtid.

Svigers bur (alt for) langt unna, hhv i Nord-Trøndelag og Nordland (skilt og gift på nytt). Skulle ønske dei var nærare, dei er fantastiske folk alle saman!
 
Vi har flyttet til samme by som svigers, så de bor 5 min unna med bil. Min side er også skilt, så mamma bor 1,5 time unna og pappa bor 8 timer unna. Mamma er likevel ofte på besøk, og pappa som ofte han har mulighet mtp jobb osv.
Svigers er jo pensjonister så har masse tid til overs, mens mine foreldre jobbe fullt enda.
 
Min mor bor i Sverige, pappa er död.
Svigermor bor 3000 km ifra oss glad er eg för det. SvigerfAr er död, så her e vi ganska ensama.
 
Min mor bor i Sverige, pappa er död.
Svigermor bor 3000 km ifra oss glad er eg för det. SvigerfAr er död, så her e vi ganska ensama.
Har dokker annan familie rundt dokker? Trur ikkje eg hadde fungert utan familien. Har alle søsken og her, innan 30 min kjøring.
 
Vi bor i Midt-Norge, mine foreldre er skilt men bor på Nordvestlandet, hhv. 3 og 4 timer unna oss. Svigers bor på Østlandet, så er 7 timer unna. Vi har ingen annen familie i nærheten. Så har egentlig ikke et nettverk rundt oss til å hjelpe med avlastning. Vi vurderer å flytte til Oslo nå når samboer er ferdig med masteren, jeg kan studere ferdig der. Da blir svigers 50 min unna, og svigerinna mi bor i Oslo. Tror ikke det blir så mye hjelp å få av henne, men håper mini og hun kan bli bedre kjent. Svigers kommer nok til å stille opp mye hvis vi kommer så nærme dem.
 
Vi har to sett besteforeldre 500m oppi gata her. De bor 100m fra hverandre. [emoji16] Også bor et sett i Lofoten. Heldige barna våre som har 3 sett besteforeldre!
 
Hmm, skal vi se. Er vel kanskje 8-9 meter fra husveggen vår til husveggen til mine foreldre (utrolig kjekt til tider, andre ganger er det nok litt for nært). Min farmor og farfar bor 500 meter unna kanskje.
Mormor og morfar er død (morfar begravde vi romjula)
Svigermor bor i Sverige og svigerfar bor nært Kongsvinger :) og vi bor i nord :p
 
Mine foreldre bor 2 km unna, mine besteforeldre (mormor, morfar, farmor og farfar) bor 1 km unna. Men begge svigerforeldrene mine er døde :( de ville bodd 50 mil unna da, siden mannen er fra Oslo og vi bor i Rogaland.
 
Vi bor i Midt-Norge, mine foreldre er skilt men bor på Nordvestlandet, hhv. 3 og 4 timer unna oss. Svigers bor på Østlandet, så er 7 timer unna. Vi har ingen annen familie i nærheten. Så har egentlig ikke et nettverk rundt oss til å hjelpe med avlastning. Vi vurderer å flytte til Oslo nå når samboer er ferdig med masteren, jeg kan studere ferdig der. Da blir svigers 50 min unna, og svigerinna mi bor i Oslo. Tror ikke det blir så mye hjelp å få av henne, men håper mini og hun kan bli bedre kjent. Svigers kommer nok til å stille opp mye hvis vi kommer så nærme dem.
Skjønner at dokker vurderer å flytte nærare familie. Det må vere einsamt (og tidvis slitsomt) å ikkje ha noko særlig nettverk!
 
Vi har to sett besteforeldre 500m oppi gata her. De bor 100m fra hverandre. [emoji16] Også bor et sett i Lofoten. Heldige barna våre som har 3 sett besteforeldre!
Ja! N har òg tre sett. Dei to store har jaggu fire sett, for begge mannen sine foreldresett har tatt imot mine to særkullsbarn med åpne armer og involvert dei i familien. Vi er så heldige!
 
Hmm, skal vi se. Er vel kanskje 8-9 meter fra husveggen vår til husveggen til mine foreldre (utrolig kjekt til tider, andre ganger er det nok litt for nært). Min farmor og farfar bor 500 meter unna kanskje.
Mormor og morfar er død (morfar begravde vi romjula)
Svigermor bor i Sverige og svigerfar bor nært Kongsvinger :) og vi bor i nord :p
Ja, eg kan forstå at det kan bli vel tett av og til. Synes det er veldig bra sånn vi har det, at vi kan enten gå ein bra tur på besøk, eller kjøre nokre få minutt.

Så lenge å ha mange besteforeldre igjen då! Er det vanlig å få barn tidlig i familien din? Eg har ei bestemor igjen berre, men ho er til gjengjeld 97 år.
 
Mine foreldre bor 2 km unna, mine besteforeldre (mormor, morfar, farmor og farfar) bor 1 km unna. Men begge svigerforeldrene mine er døde :( de ville bodd 50 mil unna da, siden mannen er fra Oslo og vi bor i Rogaland.
Trist med svigerforeldrene dine! Må vere vondt for mannen din å ikkje få oppleve dei som besteforeldre.

Er dine besteforeldre gamle?
 
Det er vel ikkje alltid at ein går godt over eins sjølv om ein er familie.. Savnar du meir familie?
Nei han er bara en drittsekk. Som var otrogen mot kona efter 24 år ektenskap.
Har null respekt før han efter det,

Ja eg savnar min familj. Angrar dypt att eg flytta hit. Eg får ikkje med meg mannen till e Sverige. Nå nær me har 3 barn e det ikke lett å flytta .
 
Trist med svigerforeldrene dine! Må vere vondt for mannen din å ikkje få oppleve dei som besteforeldre.

Er dine besteforeldre gamle?

Ja, det er veldig trist at lillegutt ikke vokser opp med en farmor og farfar. Mannen kjenner veldig på det nå som vi har blitt foreldre og han ikke kan dele denne opplevelsen med dem.. men dessverre kan livet være veldig urettferdig!

Min farmor er 88, farfar blir straks 90 år. Mormor er 75 og morfar er 81 :)
 
Ja, eg kan forstå at det kan bli vel tett av og til. Synes det er veldig bra sånn vi har det, at vi kan enten gå ein bra tur på besøk, eller kjøre nokre få minutt.

Så lenge å ha mange besteforeldre igjen då! Er det vanlig å få barn tidlig i familien din? Eg har ei bestemor igjen berre, men ho er til gjengjeld 97 år.

Ja, men her skal vi flytte om en ca 5 år, nærmere byen :) mannen bruker jo nesten to timer på pendling og vi syns det blir mye når man er en familie :)

Morfar som døde var 85 år, mormor døde brått da hun var 65 år av kreft og det er vel en 12 år siden. Mine foreldre er 52 og 53, og jeg blir 27 :)
Farmor er 79 og farfar 81, så er kanskje tidlig å få barn :)
 
Skjønner at dokker vurderer å flytte nærare familie. Det må vere einsamt (og tidvis slitsomt) å ikkje ha noko særlig nettverk!

Ja, kjente særlig på det når vi ble slått av ut av omgangssyken en, etter en. Men er også vant til å bo et stykke unna familie, vi bodde 3 timer unna mormor og morfar halve barndommen min også. Farmor (og farfar inntil han døde i fjor) bor i Danmark, så de har jeg kun møtt i ferier. Men er jo praktisk, og koselig, for alle parter å bo nærme. Plana er Østlandet på sikt uansett, senest 2 år før vi flytter dit, så det gleder jo Svigers seg til. Men særlig mamma synes jo det er leit, for da blir det 8 timer unna henne.
 
Nei han er bara en drittsekk. Som var otrogen mot kona efter 24 år ektenskap.
Har null respekt før han efter det,

Ja eg savnar min familj. Angrar dypt att eg flytta hit. Eg får ikkje med meg mannen till e Sverige. Nå nær me har 3 barn e det ikke lett å flytta .
Huff, nei det forstår eg.

Skjønar det er vanskelig å lengte heim og ikkje kunne flytte. Håpar det blir lettare med tida, ev. at mannen går ned på å prøve å bu i Sverige ein periode for å sjå om han trives.
 
Ja, det er veldig trist at lillegutt ikke vokser opp med en farmor og farfar. Mannen kjenner veldig på det nå som vi har blitt foreldre og han ikke kan dele denne opplevelsen med dem.. men dessverre kan livet være veldig urettferdig!

Min farmor er 88, farfar blir straks 90 år. Mormor er 75 og morfar er 81 :)
Ja, det må vere vondt!

Men dokker er heldige som har mange oldeforeldre då i alle fall.
 
Back
Topp