Har dette noen sammenheng.?

Mirakel nr 4

Glad i forumet
At babyer som er veldig aktive i magen blir det på utsiden også ?

Og rolige babyer blir rolige på utsiden?

Har 2 sønner fra tidligere forhold de har samme pappa, da jeg gikk gravid i 2007 og 2008 så merka jeg ikke noe spess av guttene mine, de var rolige å bevegelser kjente jeg ikke før uke 25. Og de sov som en stein i 9 månder begge to, så utolug rolige og snille :angel8

Nå derimot ny samboer og vårt første barn sammen,venter en gutt til og her har jeg kjent godt bevegelser siden uke 14 og nå er jeg uke 23 og han danser,turner og spretter og slår med armer og bein hele dagen, og natta da bruker han blæra te mamman sin som trampoline og jeg må opp minst 5 ganger om natta.:bookworm:

Blir festlig om han blir slik på utsiden :wtf:

Har dere noen mønster eller svar dere som har flere barn?

Ikke peiling på om rolig baby i magen betyr rolig baby på utsiden. Men sist følte jeg også at han var mye roligere i magen enn det lillesøster er nå. Men denne gangen er morkaken bak, så kjenner alt mye bedre.

Håper ikke det, for da får jeg mye å gjøre de neste 18 årene :p her er det som du beskriver full fart døgnet rundt med kraftige spark, dytting, turning, spretting og slag :p

Jeg tror jeg leste om noen forskning på dette, og mener å huske at de fant sammenheng ja. Men kanskje ikke så tidlig i svangerskapet?

Når jeg gikk gravid med min sønn,var han veldig rolig,kjente nesten ikke liv før i uke 27.og var mye bekymret for at jeg kjente så lite til han. Fra han kom til verden og til nå,er det full fart hele tiden ;-)
Nå er jeg i uke 20 med lillesnuppa,og henne kjenner jeg døgnet rundt ;-)

Eneste jeg har hørt kan ha sammenheng er søvnmønsteret men at det enda er for tidlig og at de ikke har fått sitt søvnmønster enda :p

Hva er soving sier nå jeg ;) hehe har ikke en liten pause en gang. Kjenner han når jeg sitter på do er i dusjen eller pusser tenna hihi i går skulle han være med på kjøkkenet og. Magen var borti benken og han sparka fra ;)

Sønnen min var veldig rolig i magen, ble aldri vekket på natta av han eller noe, og han er av den rolige typen nå også, så langt man kan kalle en 2-åring for rolig :)

Har hatt to meget aktive jenter i magen før.. De er veldig rolige begge to.. Har alltid sovet godt (ikke i begynnelsen ift amming selvsagt). Denne gangen merker jeg lite bevegelser (foreløpig).. Så er spent på å se om det kommer ut en vilter gutt :p satser på at han er lik søstrene sine.. Og faren og onkelen sin da de var små.. Altså en rolig type :)

Har alltid fått høre at om de er livlige i magen er de rolige når de blir født og omvendt.. Men dette er som med alt annet.. Kommer an på hvem du snakker med :) blir spennende å se :)

Har hatt to meget aktive jenter i magen før.. De er veldig rolige begge to.. Har alltid sovet godt (ikke i begynnelsen ift amming selvsagt). Denne gangen merker jeg lite bevegelser (foreløpig).. Så er spent på å se om det kommer ut en vilter gutt :p satser på at han er lik søstrene sine.. Og faren og onkelen sin da de var små.. Altså en rolig type :)

Har alltid fått høre at om de er livlige i magen er de rolige når de blir født og omvendt.. Men dette er som med alt annet.. Kommer an på hvem du snakker med :) blir spennende å se :)

Kanskje hu i magen min får sprelt fra seg å kommer ut rolig da :p hehe :p

Jeg tror ikke det har noen sammenheng. Livet i livmoren og livet utenfor kan jo ikke sammenlignes mener jeg:) Førstemann var helt vanlig/gjennomsnittlig i bevegelser i magen. Verken turbo eller veldig rolig..
Men han sov ikke en hel natt før han var 17 mnd, og gråt store deler av døgnet de 4 første mnd. Ellers er han nå som 2.5 åring en forholdsvis rolig gutt:) Har bare noen få ønsker om den første tiden med lillebror: At han sover litt mer,gråter mindre og at han klarer å amme. Storebror klarte ikke pga låsninger....

Kanskje hu i magen min får sprelt fra seg å kommer ut rolig da :p hehe :p

Hehe,ja :D liker å tro at mine gjorde det :p

Er jo litt gøy å se om det stemmer når de kommer ut selv om det kanskje ikke har noen sammenheng da. Er som med mye annet.. Selv om man ikke helt tror på ting er det jo greit å sjekke ut om det stemmer på en selv og andre :p

Hadde ei sprø jente i magen, sleit med å sove på slutten for det var så mykje liv. Men når ho kom ut berre sov ho og åt, hørte ikkje eit pip av ho :)

Frøkna kjente jeg omtrent ikke noe til i magen. Kjente såvidt bevegelse og spark, men hu lagde såvidt lyd og sov godt fra hun ble født.

Han her kjenner jeg omtrent døgnet rundt, og magen beveger seg i alle retninger. så kan jo bli spennende å se hvordan han blir på utsiden.

Back
Topp