Har dere vært hos legen???

nei, men skal på tirsdag. Men det er ikke pga graviditetskontroll egentlig, men fordi eg må få pollenmedisiner som eg kan gå på nå som eg er gravid. Blir nok ikke vanlig kontroll før i uke 12.. men skal høre med han, for det er jo midt i sommeren.. så kansje det blirlitt før eller seinere i forhold til evt ferie.

Jeg har ikke vært hos legen ennå, og har ingen planer om det heller. Venter til rundt uke 12, med mindre det skulle skje noe før det[:)]

Var hos legen på fredag, men tok ingen prøver da de ikke gjør dette før uke 12 sa hun... Ellers fylte hun ut svangerskapspapirer, sendte søknad om fødeplass og ultralyd.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

ORIGINAL: Frøken S

Skal ikke før 22.juni, da er jeg 12+3. Godt å høre at andre også har fått beskjed om at det ikke er vits i å komme tidlig[:)]
Har fått inntrykk av at alle utenom meg har vært der før uke 6, ca[&:]

Hva er det egentlig som foregår på en sånn legetime?

Urinprøve, blodprøve og snakker med legen om hvor langt på vei sånn ca. man er osv.

Får man høre hjertelyd eller noe sånt, da? En bekreftelse på at det er noe der, liksom?

Nå fikk jo jeg time på sykehuset for ul, og var innom legen for en annen grunn dagen derpå, han spurte om alt gikk bra, og jeg sa ja, så ville han at jeg skulle bestille time her hvor vi bor nå (skal bytte fastlege) til svangerskap oppfølging. Vet ikke hva som er vanlig, men jeg må dit for å ta blodprøver pga. stoffskifte feil. Skal ringe jordmor til uka også, og er ille spent på når jeg skal dit. Med førstemann fikk jeg ikke time før 14 uker på vei

Var til legen dagen etter jeg fant det ut for jeg var nervøs og
hadde litt smerter, alt bra :)
Skal til legen 27 mai, torsdagen,
gleder meg :D

Skal ikke før 22.juni, da er jeg 12+3. Godt å høre at andre også har fått beskjed om at det ikke er vits i å komme tidlig[:)]

Urinprøve, blodprøve og snakker med legen om hvor langt på vei sånn ca. man er osv.

Får man høre hjertelyd eller noe sånt, da? En bekreftelse på at det er noe der, liksom?

Legen sa til meg sist at de begynner ikke måle hjertelyden før i uke 16 eller noe. Siden de flytter så mye på seg så det kan være vanskelig å finne den

Jeg har en superlege som syns at jo tidligere man kommer etter at man har fått positiv test, jo bedre. Kjempe deilig. Skal dit på fredag=)

ORIGINAL: *Endelig2*

Legen sa til meg sist at de begynner ikke måle hjertelyden før i uke 16 eller noe. Siden de flytter så mye på seg så det kan være vanskelig å finne den

Men hvordan vet man 100% sikkert at det er noe der da[:-]
Det er min største skrekk, skjønner du, at jeg skal holde meg selv for narr i flere uker, før legen eller noen andre endelig sjekker om det er noe der, ved hjelp av UL eller hjertelyd...

Frøken S:

Jeg skjønner godt hva du mener..
Derfor skal jeg på tidlig ul. [;)]

Men det legen sa sist var at de ville ikke måle hjertelyden så tidlig, for vist de ikke fant den så ville jo så klart foreldra bli veldig bekymret.

Var flere ganger han ikke fant den når jeg gikk med sønnen vår.

legetime neste uke, er 9 uker da [;)]

Frøken S:

Men det legen sa sist var at de ville ikke måle hjertelyden så tidlig, for vist de ikke fant den så ville jo så klart foreldra bli veldig bekymret.

Jeg og har litt lyst til å dra på det, men samtidig så føler jeg ikke behovet eller.
Jeg slites mellom å være overbevist om at det er noe der, til å være overbevist om at det ikke er det[8D]
Kommer helt an på dagsformen! Som oftest er jeg overbevist om at det er noe der da, for alt tilsier jo det.
Men alikevel. Hører jo så mange skrekkhistorier, desverre! Hører aldri om solskinnshistorier[:)]

Frøken S:

Jeg og har litt lyst til å dra på det, men samtidig så føler jeg ikke behovet eller.
Jeg slites mellom å være overbevist om at det er noe der, til å være overbevist om at det ikke er det[8D]
Kommer helt an på dagsformen! Som oftest er jeg overbevist om at det er noe der da, for alt tilsier jo det.
Men alikevel. Hører jo så mange skrekkhistorier, desverre! Hører aldri om solskinnshistorier[:)]

Man hører alltid skrekk historiene vettu.
Tenk ALLE de historiene som ender GODT du ikke hører.[;)]

Jeg var på tidlig UL med første mann og det var en herlig opplevelse,
spes for samboern, det ble litt mer virkelig for han når han så lille tassen sprelle rundt[:D]
Skal absolutt det denne gangen å. Også for å sjekke at alt er bra.

Frøken S:

Man hører alltid skrekk historiene vettu.
Tenk ALLE de historiene som ender GODT du ikke hører.[;)]

Jeg var på tidlig UL med første mann og det var en herlig opplevelse,
spes for samboern, det ble litt mer virkelig for han når han så lille tassen sprelle rundt[:D]
Skal absolutt det denne gangen å. Også for å sjekke at alt er bra.

Jeg var veldig flink til å motivere venninna mi da hun var gravid, med å fortelle om alt det brae som skjer, men som vi ikke hører om! Men nå når jeg er gravid selv, ikke planer[8D]
Ja, tenkte på sambo jeg også, når det gjelder å få se babyen, men han har ikke behov for det enda. Selv om jeg ikke har noen plager, så merkes det på meg allerede, og det er visst nok foreløpig[:)]

Hehe.. Tro meg, han ville nok virkelig hatt gleden av det[:D]
Selv om han ikke føler behovet.[;)]

ORIGINAL: *Rebella*

Skal 7. juni.. har et bekken som allerede er begynt å krangle [&o]

Så tidlig...off:(

Ja, hadde jo ingen bekkenplager i forrige svangerskap.. Men håper det bare er en låsning, er vist lettere å behandle [:)]

jeg var hos legen på fredag jeg. var da 8 uker! skulle egentlig neste fredag (9 uker) men måtte bytte. fredagen som var var da legens eneste mulighet..! 

Hehe.. Tro meg, han ville nok virkelig hatt gleden av det[:D]
Selv om han ikke føler behovet.[;)]

Ja, du sier vel noe der[:)][:)]

Back
Topp