Har dere vært hos legen???

Snart2barnsmor?

Betatt av forumet
Ja, lurer på hvor tidlig det er vanlig å gå til legen??? Mange som har vært der allerede for å få "bekreftet" graviditeten? Sist jeg var gravid var jeg hos legen i uke 8. Det var visst nokså sent i forhold til mange andre? 

Jeg skal der 22. Juni[:)]

Er ikke vanlig før man er i uke 10-12, vertfall her og jeg selv vil ikke dit før da. Er jo ikke vits å dra så tidlig.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Er ikke vanlig før man er i uke 10-12, vertfall her og jeg selv vil ikke dit før da. Er jo ikke vits å dra så tidlig.

nei, jeg synes heller ikke det er vits å dra så tidlig.
Takk for svar [:)]

Jeg var hos legen dagen etter at jeg fant det ut, men han tok ikke noe test på meg elller sjekk. han sa det ikke var noe vits etter som jeg hadde fått en positiv test og hadde symptomer.. han er lit merkelig [&:]

ORIGINAL: Snart2barnsmor?

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

nei, jeg synes heller ikke det er vits å dra så tidlig.
Takk for svar [:)]

[:D]

Skal til legen på tirsdag...Men jeg hadde bestilt den timen før jeg ble gravid da...[8D]

Dessuten så skal jeg få tett oppfølgning på grunn av masse som har med kroppen min og svangerskapet å gjøre...

Jeg hadde tenkt dit pga blødningene mine (noe jeg også forsatt skal tenker jeg), lurer litt på om jeg kan få piller som gjør at det kan stoppe å blø...Er ikke mye, men jeg blir jo begymret da...Som vanlig...Kan jo også fortelle at jeg har blødd med de to andre også...

Men ellers så skal jeg vel ikke dit igjen før uke 10 eller noe...bør vel være tidlig ute pga fare for å ikke få fødeplass...[8D]

Vanlig rundt uke 8-9 her i alle fall. Har enda ikke bestilt time da... Men skal til privat gyn på tirsdag og ta ul, så da får jeg jo sjekket at alt er ok. Men så er det jo forskjellige blodprøver som skal tas, vekt [&:] osv... Har egentlig ikke så mye igjen for å gå til fastlegen i fht svangerskapsoppfølging syns jeg, forrige gang fikk jeg alle kontrollene hos jordmor, det var supert!!! [:D] Var bare hos legen og fikk resepter, henvisning til ord. ul og sykemelding når det trengtes...

ORIGINAL: Juvel

Jeg var hos legen dagen etter at jeg fant det ut, men han tok ikke noe test på meg elller sjekk. han sa det ikke var noe vits etter som jeg hadde fått en positiv test og hadde symptomer.. han er lit merkelig [&:]

Som sagt, jeg syns ikke det er så fantastisk givende å gå til fastlegen for sv.sk kontroll, mange som er merkelige har jeg inntrykk av [:-]

Den samme beskjeden fikk jeg når jeg tok kontakt med legen[:)] Fikk bare beskjed om at det ikke var vits i og bestille time før i uke 10[:)] Men jeg har hatt tidlig ultralyd med begge barna mine i uke 9 så jeg følte jo at jeg hadde lyst på tidlig ultralyd denne gangen også[8D] Så tenkte kanskje å snakke med legen når jeg skal inn med sønnen min neste uke og spør om jeg kan få henvisning til ultralyd i hvertfall[:)] Og så skal jeg bare ringe til jordmoren som jeg har hatt de andre gangene for hun er bare fantastisk så sist svangerskap valgte jeg å ikke gå til lege. Bare til henne[:)]

Har legetime på onsdag. Er bare på grunn av at vi skal til Mallorca snart, og jeg ville gjerne ha første kontroll før vi drar dit. Da er jeg 6+6, så er jo egentlig litt tidlig. Sist var jeg vel 13 uker tror jeg!

jeg har ikke vært til legen enda.. sist svangerskap var jeg kunn til legen heeele veien. men nå har jeg den fastlegen 50 mil unna.. så jeg må vell få tak i en jordmir tenker jeg.. har dag legevakt ellers for de som ikke har fastlege..

ORIGINAL: mariak

ORIGINAL: Juvel

Som sagt, jeg syns ikke det er så fantastisk givende å gå til fastlegen for sv.sk kontroll, mange som er merkelige har jeg inntrykk av [:-]

Ja dem bare skuffer deg ut av kontoret før du har kommet deg inn.. men jeg skal til han 12 juli når jeg er 3 mnd på vei.. Fikk meg jordmor dagen etter at jeg var hos legen, jeg hadde det med 1 mann syntes det er lit bedre ettersom de bryr seg mere og tydeligvis kan mere om svangerskap.. skal på min første time på tirsdag [:D] så det ser jeg veldig fram til..

Lege 15. juni, duotest 17. juni og ultralyd 10. august.

- Myth -

jeg ringte til legen 5 dager etter jeg fant det ut. mamman til ei venninne jobber som sekretær på legekontoret og hu sa jeg skulle ringe første dagen de åpna igjen. pga jeg er førstegangs. Hu dama jeg prata med mente det burde holde om jeg kom om en måneds tid (rundt 18. juni) men sa jeg skulle ut å fly 13.juni. så da fikk jeg time 8.juni. da er jeg 8 uker på vei:)

ORIGINAL: *Rebella*

Skal 7. juni.. har et bekken som allerede er begynt å krangle [&o]

Så tidlig...off:(

skal egentlig 09. juni til lege og SKAL til gyn 17.:)
men må ringe å be om å få komme inn tidligere pga kvalmen...

kan ikke gå blandt nyoppererte og kaste opp sånn nesten samtidig...

jeg har alt vært hos legen en gang hehe... skal oxo til tirsdag:D men det er pga progesteron prøver og hcg prøver da hehe...

så skal jeg på tidlig ul 8 juni og jm 11juni hehe

Skal ikke før 22.juni, da er jeg 12+3. Godt å høre at andre også har fått beskjed om at det ikke er vits i å komme tidlig[:)]
Har fått inntrykk av at alle utenom meg har vært der før uke 6, ca[&:]

Hva er det egentlig som foregår på en sånn legetime?

ORIGINAL: Frøken S

Skal ikke før 22.juni, da er jeg 12+3. Godt å høre at andre også har fått beskjed om at det ikke er vits i å komme tidlig[:)]
Har fått inntrykk av at alle utenom meg har vært der før uke 6, ca[&:]

Hva er det egentlig som foregår på en sånn legetime?

Urinprøve, blodprøve og snakker med legen om hvor langt på vei sånn ca. man er osv.

Back
Topp