Har dere startet med planlegging og ordning til det nye familiemedlemmet?

Jeg får vogn av mamma og pappa, det blir en stokke crusi, og så har jeg et lammeskinn, en tripp trapp stol (fra da jeg var liten), vuggen bestefar bygget til meg, lammeskinnsposen jeg hadde som baby (til bruk i stallen, må ha en penere i tillegg), har fått masse nydelige ting strikket til henne allerede, blant annet et helt nydelig hentesett med babyteppe, har fått stellebag, har noen bamser, oogaa spisesett, en body og bukse til hentesettet (det er jakke, sokker og lue), og en modswad bambus swaddle. Har et vevd bæresjal, og får låne en ergobaby, så må bare kjøpe et nøfødt innlegg til den. Jeg har til og med strikket en sparkebukse selv, jeg som ikke kan å strikke!

Ellers arver vi nok en del klær, så tenkte å ikke kjøpe noe særlig før jeg ser hva vi får. På den annen side har jeg ille bekkenløsning og er allerede på krykker, så tviler på shopping er noe særlig til sommeren, dette blir vel neppe bedre...

På handlelista står vognpose (mannen mener den fulgte med vogna, jeg er usikker, men hvis ikke må det kjøpes, kommode (lurer på bohus sin roomate?), en slyngevugge, dyne, to sett sengetøy (svigermor kan kanskje sy det av lin eller silke), madrass til vuggen, bilstol, vaskekluter og noen myke håndklær gjerne i bambus, badebalje av et slag.

Jeg har arva endel utstyr fra tanta mi, men regner med å starte handling å mer forberedelser etter oul på torsdag :D gleder meg :)

Back
Topp