Har dere startet med planlegging og ordning til det nye familiemedlemmet?

Nanna

Betatt av forumet
Vi har jo to barn fra før, så har en del ting etter dem. Har seng, bæresele, vippestol, badebalje, stellematte og sengetøy i allefall. Har gitt bort en del (nesten alt tøyet bla.) fordi jeg aldri trodde mannen skulle skifte mening og bil m på tre ;)
Vi er i gang m å ordne barnerommene nå. Må trylle om et stort rom+ en loftstue til 3 barnerom og en gang. Stor jobb m riving, isolering og alt nytt utenom gulv.
Ellers holder jeg på med å strikke en bukse og mamma en genser.
Må ordne ny vogn etter hvert også da den gamle er oppbrukt og ødelagt.
Hvordan ligger dere ann? Det er jo veldig koselig å ordne i stand, da :)

Jeg har listet klare og krysser ut etterhvert. :) Har arvet masse fine ting men ikke hentet alt enda. Har kjøpt et par plagg og klør etter å få alt i hus :P Etter OUL har jeg begynt å vaske masse tøye etter storesøster og er på de siste maskinene. Rommet er kontor i dag men har klesskap som begynner å fylles. Synes det er kjempekjekt å dille med slik! Stod til og med å strøk sengetøy i går :P

Ikke gjort noe enda :) men tenkte akkurat på at vi trenger en kommode til den lille :) må jo ha klærne sine et sted :) har også mye etter storebror her, men vi vet ikke hva det blir enda, tenker jeg ordner litt mer etter ordinær ultralyd om 1.5 uke :)

Har ikke kjøpt eller ordnet noenting ennå.
Har en masse etter 2 barn fra før,
men ting må jo ordnes mtp klesoppbevaring og slikt.
Så, jeg er så smått i gang med å tenke på det,
men langt i fra klar til å begynne å "ommøblere",
og ordne noe ennå. :)

2013-04-05 15.27.41.png
Har det meste etter storesøster :-) så gjenstår d bare å se om klærne kan brukes... ska på oul om litt over ei uka...

Har egentlig nok med vogne... men denna vogna brukte æ da æ va lita.. har litt små skada som må repareres..
Mamma hadde gidd den til bhg her i bygda for mange år sia.. æ jobbe der nu.. å en kollega av mæ va på loftet å leita etter nokka. . Da den dukka opp.. ho blei heilt forelska å tok den med ned.. å ddt viste sæ jo å være våres vogn :-) æ å mine tre yngre søsken har brukt den :-)

Ikke ordnet noe enda. Venter nok en god stund til:-)

Har kjøpt en del. Hadde stellebord og en voksi classic etter småen, men ellers solgte jeg det meste. Så nå har vi kjøpt vuggeseng, maxi cosi priorifix med base, voksi urban og stokke newborn set. Neste for tur er stokke tripptrapp stol, avent elektrisk pumpe og div sengetøy :) Og så spørs det om jeg ikke drar og bestiller meg barnevogn neste mnd <3

Dette er min første, så her må alt kjøpes inn. :)

Mamma kjøpte meg en vognpose for den var på 50% rabatt og når jeg flyr hjem på mandag skal jeg dra å se på en vogn jeg er sikker på at jeg skal kjøpe. Må kjøpe den så tidlig, for er kjemperedd for at den skal bli solgt, og jeg VIL ha den. Den er vintage, så ikke bare-bare å få tak i. :)

Ellers har vi en krybbe og sprinkelseng i familien som jeg får. Så er det bilstol, stellematte og litt sånn småpjusk igjen. Men er godt igang. :)

Jeg har ikke gjort noe ennå!
Vente til jeg har vært på oul :) Har ikke hastverk siden vi ikke har så stor plass.

Vår første, så alt må kjøpes inn:) Vi har kjøpt hus i fjor som vi pusser opp. Skal ta barnerommet nå snart, leid inn firma til å ta det ene badet som ikke ser ut:P får litt fortgang i oppussinga da;) Har kjøpt inn litt unisex klær,men venter med alt til etter oul på mandag:D

Planleggingen er i gang, men har ikke gjort noe aktivt enda. Punkt 1 på planleggingen er ny bolig- og vi har nokså høye (og forskjellige) krav til ny bolig så her ser jeg for meg at innredningen av barnerommet blir gjort dagen før fødselen.

Vi har fått et par skinntøfler av mamma og pappa da- bare som en liten markering på at vi blir foreldre. Vi har vel tenkt å begynne å kjøpe inn i juni. Jeg håper svigermoren min vil strikke litt tøy jeg da- tenkte å finne noen fine oppskrifter og spørre om hun vil strikke det. Mamma er revmatiker så hun kan ikke strikke, og jeg- haha- jeg kan virkelig ikke strikke! :laughing001

Jeg værker virkelig etter å komme i gang med baby-forberedelsene :) :) hadde håpet å få vite kjønn på OUL på tirsdag, men det var ikke mulig å se...!! Har gutteklær i fleng, så blir det gutt må jeg gi bort litt og kjøpe litt nytt ;) blir det jente har vi to stykker og arve fra, så blir uansett bare litt nye klær uansett ;) gleder meg sååå til å sortere, vaske, brette klærne og legge de i stellekommoden :) :)

Når det gjelder annet utstyr har vi maxicosi bilstol med base, TFK vogn, sprinkelseng, ammepute, stellekommode, odenwalder dunpose, baby bjørn bæresele, babycall og lekegrind som blir brukt om igjen :)

Vi får låne leandervugge, babybjørn vippestol, Medela brystpumpe og stokke nyfødtsete!

Svigermor strikker nydelig unisex hentesett i ull :) jeg kan absolutt ikke strikke! Men har en venninne som skal strikke vognteppe i ull(slik hun gjorde til storebror), og en annen venninne venter på å få vit kjønnet, så er hun også veldig klar for å strikke noe :) setter såå utrolig stor pris på sånne gaver!!!

På ønskelista/handlelista står:
- kommode/skap til barnerommet
- særsj til barnerommet(lampe, gardin, et par bilder etc.)
- stokke tripp trapp
- babylonia tricot slen bæresjal(kan brukes fra fødsel)
- et lammeskinn
- mulig babycall'n er moden for utskiftning(kjøpte den brukt for snart 4 år siden)
- voksi urban dunpose og bilstol-pose(litt råflott når jeg har en odenwalder-pose...så mulig de blir prioritert vekk)

Som dere skjønner er jeg et liste-menneske...! Lagde vel denne listen før jeg ble gravid...hehe... ;)

Jeg begynner å bli ivrig etter å komme i gang jeg og.. Men gjør ingenting før oul og ser at alt er bra og forhåpentligvis får vite kjønn.

Er det jente så har vi masse klær osv, men kommer til å kjøpe litt nytt og. Er det gutt må vi kjøpe masse nye klær osv.

Må seff kjøpe ett til skap og diverse og ^^

Vi har mye etter guttene, har sprinkelseng, vugge, vippestol, dyner og puter i fleng og alle størrelser,bilstol m base, brystpumpe, ammepute, tripp trapp stol og masse guttetøy...men blir det jente må vi nok ut på litt shopping. Også må vi ha ny vogn!!!

Her er ingenting kjøpt til lille i magen men vi har jo alt etter Aron. Så vi bare venter. Men på torsdag skal jeg på oul og håper å få vite kjønn. Hvis det er en jente i magehuset så må jeg jobbe med meg selv for å rydde bort englegutten min sine klær ol. Ellers så skal vi kjøpe ny vogn men det blir ikke før etter fødsel...

Detter er min 2. Og alt jeg har er sprinkelseng og bilstol og masse klær til gutt. Angrer meg i heel på at jeg har solgt det meste av utstyr:p

Back
Topp