Har dere startet med fast føde?

• Trådstarter Trådstarter Lykkesrus
  • Opprettet Opprettet
Oi.. Banan var det første jeg tenkte han skulle få smake. Det er jo så søtt og bløtt. Men da venter vi med den ^^
Ellers er vel most gulrot og potet en fin og mild start. :)

Har dere fått noen fler erfaringer? Prøvd nye ting? :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg startet først med grøt med banan og mais, noe jeg ser var veldig dumt! Har prøvd opp til flere ganger å gi vesla grøt med havre og ris, og hun vil absolutt ikke ha det i munnen i det hele tatt!:P Går rett ut igjen:P Så ser ut til at hun bare vil ha ting som smaker litt søtt nå:P Men skal forsette å se om hun tar det etterhvert..

Lot henne smake på en bit av mango her en dag også.. mmmh! det synes hun var veldig godt ja:D Hun ville bare ha mer og mer:P

Vi har nå prøvd oss på smaksprøver på blåbær (1 gang) og eple (2 ganger). Det er da snakk om 2-3 skjeer per gang. Eple var stor suksess, mens blåbær var litt verre. Når hun fikk blåbær var hun så sulten at hun bare skreik, så det må prøves igjen senere.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Oscar fikk smake eple/pæremos i går, men tror ikke han skjønte noen ting... var nok ikke d beste :p hehe...

Jeg har most banan og mango et par ganger.. men synes det er veldig greit med disse begerne du får kjøpt i butikken da:) hehe Så blir en del av det her!

Jenta får tran og flaske om morgenen, sånn fruktmåltid fra nestle eller hipp sine beger, eller ellas kitchen poser med vann ved siden etter sin første lange dupp på dagen, så er det leking og kosing i to timer før hun får en flaske med MME, så er det enda en dupp på rundt en til en og en halv time, så er det litt stell igjen før hun får middag, fra nestle med rotfrukter tror jeg det heter som jeg varmer opp, med vann til siden. Når klokken nermer seg 18:00 er det tid for mer MME, etterfulgt av kosing og eventuelt bading og kveldsstell, før det blir en hel grøtporsjon. irundt 30 til 60 minutter etter det er det tid for enda en flaske med MME, så rett i senga gitt! Hun blir 4mnd i morgen, og vi har gjort dette i ca en uke nå, grøt på kveldene litt lengre, men ikke så mye som nå. Grøt om morgenen skjønner hun ikke, da hun er så sulten at det ikke går fort nok. Vil bare kose med flasken :-D

Hun blir alltid tilbydd MME til hvert måltid men er som regel ikke interessert.Grunnen til at vi startet litt før hun fylte 4mnd er fordi hun drakk så lite MME om dagene. Akkurat som om at hun har gått lei det på en måte. Slår den bare ut av munnen og blir sint. Bruker collett sin MME da hun blir så hard i magen av andre erstatninger. Så når så drikker hun bare MME når det har gått litt lengre tid mellom hver gang hun drikker en flaske med det. Har kjent på frustrasjonen lenge med matlysten hennes. Derfor er det veldig godt å se at hun spiser fast føde og vann innimellom. Da vet jeg at hun ikke går sulten, selv om hun er "matlei" av MME'n :) Ikke alltid like lett og forstå seg på disse små. De er jo så sta'e og bestemte! :)

Jeg prøvde en av de Ellas kitchen jeg :) Kan heller lage sjøl når han spiser litt mer av gangen :) han fikk igjen i dag, og han fryda seg SÅ!! Det meste havna utenfor munnen selvfølgelig, men... kjøpt grøt nå, så skal begynne med det etter helgen :)

Har prøvd med smaksprøve på graut 2-3 ganger, men han vart skikkelig fornærma :p tenkte vi kunne ha litt smaksprøve sjølv om eg tenke å vente litt med å begynne fult med fast føde..so langt ser det ut til at han veks og trivast med morsmelk, og at eg fremdeles har rikelig :)

Vi har så smått begynt med litt grøt nå. Hun kastet opp av havregrøt, så gikk over på sinlac. Det har gått veldig bra. Også får hun litt diverse frukt-og grønnsakspureer. Men fortsatt mest smaking da.

Ellas kitchen som flere av dere snakker om?? Hvor får man kjøpt dette?

Jeg har prøvd ganske lenge nå og få jenta til å spise en full porsjon grøt.. Men får henne ikke til å spise mere enn 1/2 porsjon om dagen. Er ikke hver dag hun vil ha det i det hele tatt heller:S Men fruktbeger fra hipp er litt lettere, men forsatt ikke mere enn 1/2 boks der heller... Virker ikke helt som om hun er helt klar for fast føde..

Hun liker å smake på nye ting.. men generelt spiser hun lite av den faste føden som jeg tilbyr henne:S

Ellas kitchen kan kjøpes i vanlige matbutikker. De har det hvertfall på meny.

Er ikke sikkert hun er klar for store mengder fast føde enda. Her er vi fortsatt bare på smaking.

I dag gikk det ned overraskende mye grøt, fortsatt bare 10 små skjeer eller noe, men det ser ut som hn syns det er godtmed havre og ris grøt :) Men d går ikke fortnok!!

Back
Topp