Har dere sparekonto til barna?

vi har ikke faste trekk nei, men jeg jobber i bar og legger all tipsen min på sparegrisen hennes.

hu har mer på konto enn hva jeg har utbetalt i måneden fra 3 jobber

Jepp, har det! Setter inn 200 kroner til hver, men av og til hiver vi inn litt ekstra!

Har jo ingen barn enda. Men når h*n kommer har vi planlagt å sette inn barnetrygden hvem mnd. Kommer også til å spare pengegaver h*n evt. får.

Dette er penger som skal bruker på store ting til barnet. Som førerkort, studier og bolig :)

Ja, de har hver sin sparkonto, men står ikke så mye penger der.. vi har vært studenter, og nå er jeg hjemme i ulønnet permisjon. Setter inn litt når vi har mulighet.

2flottejenter skrev:

AlexandraOgAngelica skrev:
Har dere faste trekk hver mnd som går inn på en egen sparekonto til de små?

Hva har dere for planer med disse pengene i fremtiden?

Vi setter inn 1000,- hver mnd, tanken er at pengene skal gå til egenkapital av leilighet/ hus eller også studier i utlandet hvis det blir aktuellt. Kommer sikkert opp andre ting men det får vi ta om 15 år:-)

NB! hvis dere kommer over en hvis sum kommer overformynderi inn i bilde. Dersom dere har mulighet til å spare en del penger hadde jeg spart penger til dem på hver sin konto som stod i mitt navn og min manns navn. Så kan de få pengene når dere vil :-)

Og ja, jeg har sparekonto til dem. Vi legger bare inn dåpspenger, bursdagspenger, penger fra sparebørsa og 500kr hver jul. Men utenom dette sparer vi på en konto i vårs navn som skal brukes til å gi dem lappen, hjelpe dem med BSU sparing osv

Problemet med en konto i deres navn, er jo om dere, Gud forby, skulle miste jobber og alt, og havne på sosialen, da må dere leve av de pengene først. 

Begge har hver sin konto til pengegaver og sånn, fra dåp og bursdager og diverse. Min søster sparer 200 kr i måneden til eldste (hun er fadder) som hun skal få når hun blir 18. Satser på at de blir brukt til lappen, evt til å betale et år på videregående i usa, lommepenger og sånn... (lager litt planer for fremtiden ja :p ) Vi må finne en løsning sånn at lillesøster kan få noenlunde det samme - blir veldig urettferdig hvis ikke...

Jeg skal opprette sparekonto til begge barna i løpet av sommeren. Storesøster vil da være 2,5år og minsten 0. Planen er å sette av 1000kr til de hver etter endt utdannelse, dvs at de vi ende opp med å ha ca 120000kr hver i løpet av 10år og i mellomtiden (altså når jeg er under utdannelse) vil jeg sette inn det jeg kan når jeg kan. Sluttbeløpet til de begge skal være likt iallefall.
Pengene skal settes på en konto som skal være sperret til barnet er 25. Skal det gjøres huskjøp før fylte 25 er det ikke verre enn at jeg vifter med en penn. 

Ikke jeg. Har ikke råd til det. Men mammaen min har det til han, pappaen min, bestemoren min, mammaen til bf, og pappen til bf..  Så han har ikke manko på penger for og si det slik.. 

Har fast trekk på 500 kr mnd på begge ungene. Min tanke er egenkapital til bolig fordi jeg skulle ønske noen hadde hjulpe meg.Har hadde en pause med eldstemann da vi bare levde på 1 lønning, men så lenge vi har råd til det kommer jeg til å sette inn penger. Ellers putter jo vi småpenger på børser, panteflaskene går til ungene.

Nei, det har vi ikke. Barnetrygden som mange sparer bruker vi, barn koster jo litt.

Men likevel har ungene mine 18 og 30 tusen hver på konto. Eldste ti tusen pluss renter fordi han fikk de fra min Onkel som døde rett før han ble født. Han er oppkalt etter han.

1000 kr i fast trekk til barnesparekonto. skal gå til bolig (eller seriøse studier).

Ja har det.
Har fasttrekk på 500 kr i mnd-en til begge 2.
Så får dei i tillegg pengene til jul og bursdager inn på kontoene.

Skal bli brukt til bil/lappen/studier/hus , alt etter hva som passer når den tiden kommer.

Back
Topp