Har dere spandert på dere noe ekstra fint?

  • Trådstarter Moderator Nora
  • Opprettet
M

Moderator Nora

Guest
Det er mye som skal handles inn når man får baby i hus, og mange sparer der de kan. Men har dere spandert på dere noe litt ekstra råflott?

Vi kjøpte nesten alt brukt, men spanderte på oss Tripp Trapp stol med newborn set og en litt dyrere babycall :)
 
Luksusen her var vel vogna. En ny Emmaljunga mondial duo med stellebag og qadrolift til 12.000,-
 
Bortskjemmingen blir nok å kunne velge den vognen vi vil ha
 
Må være emmaljunga vogna vi fikk av pappa ;)
 
Vel, vi plukket fra øverste hylle når det gjaldt bilstol og vogn. Også bare måtte vi ha tripp trapp selvfølgelig og babybjørn vippestol. Kommer nok ikke til å unne oss noe særlig flotte greier denne gangen. Jeg vurderer å kreve en bbhugme sove/ammepute da, men de er jo sykt dyre.
 
Vi har kjøpt akkurat det vi vil ha:)
 
Vogn, Emmaljunga Super Nitro. Fikk den av svigers :)

Ellers er det Bedside crib fra troll. Den var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha, enda alle sa nei det er jo ikke nødvendig, det er ekstra dyrt, penger ut vinduet du kan jo bare kjøpe en sprinkelseng, babyen sover like godt oppi der.

Jeg er så glad for at jeg ikke hørte på dem :D Og nå er hun jo snart vokst ut av den, kvier meg til å putte henne oppi en vanlig sprinkelseng :(
 
Jeg syns sengen vi har valgt er så fin. Med sånn krone på :) vår økonomi er så som så når man skal ha så mye på en gang, men den sengen valgte vi selv om den koster 2500kr. Blir nok mer etterhvert. Litt netthandel her og litt netthandel der :) godt man er sykemeldt så man har tid til å gjøre research :p
 
Vogn, Emmaljunga Super Nitro. Fikk den av svigers :)

Ellers er det Bedside crib fra troll. Den var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha, enda alle sa nei det er jo ikke nødvendig, det er ekstra dyrt, penger ut vinduet du kan jo bare kjøpe en sprinkelseng, babyen sover like godt oppi der.

Jeg er så glad for at jeg ikke hørte på dem :D Og nå er hun jo snart vokst ut av den, kvier meg til å putte henne oppi en vanlig sprinkelseng :(
Den har jeg også tenkt å kjøpe! Hadde vanlig vugge med nr 1, men syntes det å måtte opp av sengen for å hente i vuggen var veldig slitsomt nattestid. Har planer om babynest oppi bedside criben.
Har du brukt den som dagseng også, eller kun om nettene? Hvor lenge holder den størrelsesmessig?
 
Forøvrig har vi det meste av utstyr som vi trenger. Har planer om å flotte meg på stelleveskefronten xsmile8
 
Den har jeg også tenkt å kjøpe! Hadde vanlig vugge med nr 1, men syntes det å måtte opp av sengen for å hente i vuggen var veldig slitsomt nattestid. Har planer om babynest oppi bedside criben.
Har du brukt den som dagseng også, eller kun om nettene? Hvor lenge holder den størrelsesmessig?

Har bare brukt den om natten men man kan jo bruke den på dagtid.
Jeg syntes det ble så dårlig plass med babynest oppi så det bruker jeg i sofaen på dagtid :)
Hun er 5 mnd nå og bruker den sikkert etpar mnd til men må nok ha større seng før sommeren.
 
Vogn, Emmaljunga Super Nitro. Fikk den av svigers :)

Ellers er det Bedside crib fra troll. Den var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha, enda alle sa nei det er jo ikke nødvendig, det er ekstra dyrt, penger ut vinduet du kan jo bare kjøpe en sprinkelseng, babyen sover like godt oppi der.

Jeg er så glad for at jeg ikke hørte på dem :D Og nå er hun jo snart vokst ut av den, kvier meg til å putte henne oppi en vanlig sprinkelseng :(
Jeg har også kjøpt vugge til å ha ved senga. Selv om jeg har sprinkelseng så valgte jeg vugge i tillegg hvor jeg kan ta ned siden så jeg kan ha full kontroll på natta. Lettere ved amming også :) alltid noen som har meninger om ting :)
 
Brukte bedside crib til førstemann og det var helt GULL! Gleder meg til å bruke den igjen nå. Fin str for en nyfødt, sprinkelsengen ble jo veldig stor, med mindre en har et nest eller lign.
Han hadde plass der til ca 7mnd alder, da ble det trangt og han bwgynte å snu seg/dra seg opp på kanten med armene.

Får solgt den til ganske høy pris brukt, så ikke et stort økonomisk tap.
 
Vi kjøpte mye brukt, som seng, arvet vogn (endte med å kjøpe ny senere) og stellekommode. Arvet også mye klær.

Spanderte på meg en fin stelleveske fra Storksak:)
Kjøpte også ny tripp trapp på tilbud selv om vi kunne arve en gammel en.
Kjøpte også ny babybjørn vippestol da hun var 3 måneder. Det angret jeg på etterpå, kunne like gjerne kjøpt brukt og spart masse penger
 
Vogn, Emmaljunga Super Nitro. Fikk den av svigers :)

Ellers er det Bedside crib fra troll. Den var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha, enda alle sa nei det er jo ikke nødvendig, det er ekstra dyrt, penger ut vinduet du kan jo bare kjøpe en sprinkelseng, babyen sover like godt oppi der.

Jeg er så glad for at jeg ikke hørte på dem :D Og nå er hun jo snart vokst ut av den, kvier meg til å putte henne oppi en vanlig sprinkelseng :(
Jeg skal definitivt ha sånn bedside crib neste gang! (håper jeg blir gravid igjen). Hadde så lyst på det, men det var for liten plass på soverommet:( Nå har vi flytta og har bedre plass.
 
Vi har vært veldig prisbevisste hele veien, men syns det var veldig deilig og pusse opp barnerommet så da sparte vi ikke på noe. Er nok det rommet i huset jeg er mest fornøyd med :)
 
hmmm, nei, igrunn ikke.. Må være lammeskinn og regntrekk som jeg har kjøpt nytt :p alt d andre har vi kjøpt brukt, eller på tilbud. Men blir lekegrind på sikt, og lekematte/vippestol, og d tenkte jeg kjøpe nytt da .. Men koster jo ikke såååå mye..
 
Back
Topp