Har dere sjekket skatten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Selvangivelsen for e-brukere ble lagt ut igår på www.skatteetaten.no

Har du sjekket din?

For å få selvangivelsen nå, må man ha registrert seg som e-bruker før 1mars.
De som ikke har gjort det må vente til 1 april (eller var det 2 april).

Jeg hadde visst fått en sms fra Altinn igår (på et kontantkort i reservetelefon) at oppgjøret mitt lå tilgjengelig.
Logger inn, og får beskjed om at jeg ikke har tilgang fordi jeg er registrert med næring! :gen045
Jeg visste jo igrunn at den ikke var klar ennå, men siden de tok seg tid til å sende meg sms, så måtte jeg jo sjekke :P
Har hatt næringsinntekt de siste årene, så ingenting er klart før regnskapsføreren tar selvangivelsen i mai engang (frist for å levere for oss er 31mai).

Skulle jeg være heldig å få igjen, får jeg ikke pengene før i oktober/november engang heller.

Mannen er selvstendig og vi blir skattet samtidig, så regner med at det ikke står stort der... Men fikk sms i går jeg og. Ingen hast, får evt tilbake tidligst i august....

Ja, har sjekka. Er så nysgjerrig :)
Fikk igjen både jeg og mannen.

Får ikke se før 2 april, sambo er selvstendig næringsdrivende så får ikke vite noe enda, oengene får ingen av oss før til høsten.

Jeg får ikke sjekket før 2April. Men hvis jeg får igjen, så får jeg det i juni/juli :)

Mannen er selvstendig og vi blir skattet samtidig, så regner med at det ikke står stort der... Men fikk sms i går jeg og. Ingen hast, får evt tilbake tidligst i august....

Samme som her det da.
Det er ikke klart fordi om du har fått sms :(
Kjente jeg ble litt sur da altså!

Både jeg og mannen er selvstendig næringsdrivende så har ikke fått vite resultatet enda. Rekner med at vi får pengene i juli/august - gjorde hvertfall det i fjor. Litt bedre enn å vente helt til oktober slik vi måtte før :)

Blæ, visste ikke om det, så må vente halvannen uke. Jaja :)
I fjor var det en periode jeg, fordi jeg ikke hadde sendt skattekort ehhh, skattet 50% av inntekten.
Skjønte ikke hvorfor jeg fikk så lite :P Så håper på å få igjen.

Blæ, visste ikke om det, så må vente halvannen uke. Jaja :)
I fjor var det en periode jeg, fordi jeg ikke hadde sendt skattekort ehhh, skattet 50% av inntekten.
Skjønte ikke hvorfor jeg fikk så lite :P Så håper på å få igjen.

Samme skjedde med meg.. begynte på jobb i mars etter permisjon og skattekort kommer jo i posten lenge før det,så jeg tenkte ikke på jeg hadde fått det engang.
Syns jeg fikk litt lite utbetalt ja.
Men så var jeg jo vant til 80 prosent fra permisjonen,pluss at jeg jobbet en del ekstra,så jeg merka det ikke før nærmere sommeren. Fikk tilbake 34.000! Ikke så rart når man skatter 50% i et halv år :p

Samme skjedde med meg.. begynte på jobb i mars etter permisjon og skattekort kommer jo i posten lenge før det,så jeg tenkte ikke på jeg hadde fått det engang.
Syns jeg fikk litt lite utbetalt ja.
Men så var jeg jo vant til 80 prosent fra permisjonen,pluss at jeg jobbet en del ekstra,så jeg merka det ikke før nærmere sommeren. Fikk tilbake 34.000! Ikke så rart når man skatter 50% i et halv år :p
Oisann!! Jeg regner egentlig med å bare få 5000, men.. penger det og da. 34 000 hadde passet bra nå altså!! ;)

Back
Topp