Har dere shoppet??

MissMarge

Betatt av forumet
Ettersom det er 8 år siden sist vi fikk en liten gutt i hus, og 6 år siden jenta vår kom, er mye av klærne litt "out of date". Ikke at det er såååå nøye, men det er uansett morsomt med noe nytt. Eller???
Har dere shoppet mye nytt til den lille?
Gleder meg så til å vaske opp, henge opp, brette sammen og legge på plass babyklærne... :)

Jeg har en jente fra før, så må ha nye klær:) har kjøpt en del nytt, også kjøpte jeg kjempe mye brukte klær i str 50-86:) gleder meg til å vaske det og legge det på plass:) når kan vi egentlig vaske det? :) føler det er litt tidlig ennda:p

Jeg har handlet en del nytt til lillebror, selv om vi har storebror som bare blir 3 år.
Han hadde lite tøy, og mest gaver som ikke alltid var like praktiske klær. Nå har jeg kjøpt mye myke bomullsbukser, omslagsbodyer, og litt smått jeg har falt for. :)
også har jeg begynt litt praktisk shopping å, som flasker, ei trille til bilstolen, stelleveske, og litt annet småtteri. :) gøy å shoppe litt....

Glemte å svare ang å vaske og rydde på plass tøyet, det venter jeg litt til med av ett par andre grunner....
vi har vaskemaskinen til rep, og har en lånemaskin, føler ikke for å vaske babytøyet i den. Og har ikke fått handlet inn vaskepulver og slikt til baby enda, hva vaskepulver skal dere bruke egentlig?
pluss at jeg maler litt på babyrommet, og har ikke fått vasket ut av rommet enda, så må gjøre det først. :)
men om en mnds tid regner jeg med at mye kommer til å bli gjort klart, men får se det litt an... :)

Har fått veldig mye klær av søsken og svigerinne. Supert! Men har også kjøpt litt selv ja :-) Heg er allerede ferdig med å vaske,brette og sortere alt sammen..... Litt ivrig her ;-) 50 og 56 ligger i skapet hans allerede, og så har jeg lagt de andre størrelsene i sånne tette vakuumposer så de holder Seg rene og luktfrie.

Gleder meg jo så fælt, så da det kom lass med klær hit,klarte jeg ikke å vente :-)

Jeg gleder meeg kjempemasse til å begynne å få tak i alle klærne...
Men hva trenger en egentlig?
Sånn basis "startpakke", hva er nødvendig å ha?
Så noen nevnte vaskemiddel for baby...Trenger de noe spesielt? hva brukes normalt?
Er helt ukjent på området, så tips mottas med takk :-)

Jeg har handlet en del nytt til lillebror, selv om vi har storebror som bare blir 3 år.
Han hadde lite tøy, og mest gaver som ikke alltid var like praktiske klær. Nå har jeg kjøpt mye myke bomullsbukser, omslagsbodyer, og litt smått jeg har falt for. :)
også har jeg begynt litt praktisk shopping å, som flasker, ei trille til bilstolen, stelleveske, og litt annet småtteri. :) gøy å shoppe litt....

Omslagsbodyer er et must. Det var veldig vanskelig å finne for 8 år siden. Så har handlet en del av de selv også :)
Hvilken trille har du kjøpt til bilstolen forresten? Er på jakt selv, og tror jeg har funnet en, men greit å høre hva andre har kjøpt også :)

Kjekt å høre at det ikke er bare meg som handler nytt, selv om vi har en del fra før av :)

Ang. vaskemidler begynte vi å bruke neutral sist - som er uten parfyme og slikt. Nå er vi så vandt med det, bruker kun neutral (evt blenda sensitiv, men tror ikke den er like mild?), og har ullvaskemiddel, vanish og flekkfjerner i andre merker. Til våres tøy bruker vi innimellom tøymykner som ikke er neutral. Vil ikke utsette den sarte babyhuden for parfyme. Nå som vi er så vandt med luktfrie klær, så synes eg vanlig omo stinker parfyme!

Her er alt i hus eller bestilt av både utstyr og klær :smiley-ashamed008 Allerede i uke 25 :P Sist var vi ikke klar før bare dager/uke før termin. Men har mye fra før sien gutten vår bare er 18 mnd nå - så stellebord er på plass, vogn og mye annet utstyr har vi. Nå har eg bestilt vugge og madrass. Litt jentetøy er det blitt - men har ikke begynt med klesvasking enda, siden vi håper å få oss noe større. Mangler en stokke stol - håper på tilbud i løpet av våren, evt ønsker vi oss penger til den (har kjøpt newborn sett), melkeoppsamler og vil gjerne ha ny stelleveske :) Så kommer vi til å se det ann med søskenvogn. Så ikke noe mer som MÅ kjøpes. Så er det å gå igjennom baby tøyet vi har da, se hva som er nøytralt og kan brukes til jente, kaste/gi bort (?) noe - siden alt er samlet på :)

Av vaskemiddel fortsetter jeg bare å bruke blenda. Gjorde det med storesøster også, og hadde ingen problemer:)

Ang. vaskemidler begynte vi å bruke neutral sist - som er uten parfyme og slikt. Nå er vi så vandt med det, bruker kun neutral (evt blenda sensitiv, men tror ikke den er like mild?), og har ullvaskemiddel, vanish og flekkfjerner i andre merker. Til våres tøy bruker vi innimellom tøymykner som ikke er neutral. Vil ikke utsette den sarte babyhuden for parfyme. Nå som vi er så vandt med luktfrie klær, så synes eg vanlig omo stinker parfyme!

Her er alt i hus eller bestilt av både utstyr og klær :smiley-ashamed008 Allerede i uke 25 :P Sist var vi ikke klar før bare dager/uke før termin. Men har mye fra før sien gutten vår bare er 18 mnd nå - så stellebord er på plass, vogn og mye annet utstyr har vi. Nå har eg bestilt vugge og madrass. Litt jentetøy er det blitt - men har ikke begynt med klesvasking enda, siden vi håper å få oss noe større. Mangler en stokke stol - håper på tilbud i løpet av våren, evt ønsker vi oss penger til den (har kjøpt newborn sett), melkeoppsamler og vil gjerne ha ny stelleveske :) Så kommer vi til å se det ann med søskenvogn. Så ikke noe mer som MÅ kjøpes. Så er det å gå igjennom baby tøyet vi har da, se hva som er nøytralt og kan brukes til jente, kaste/gi bort (?) noe - siden alt er samlet på :)

Stokkestolen var på nie avslag (husker ikke prisen akkurat) på Babyshop sist jeg var der,men vet ikke om den er det enda. Newborn var samtidig på salg til 699kr.

Stokkestolen var på nie avslag (husker ikke prisen akkurat) på Babyshop sist jeg var der,men vet ikke om den er det enda. Newborn var samtidig på salg til 699kr.

Kjøpte newborn sette på tilbud nå på barnas hus. Har ikke babyshop her, så har ikke sett der (og frakten ødlegger evt tilbud oftest). :)

Omslagsbodyer er et must. Det var veldig vanskelig å finne for 8 år siden. Så har handlet en del av de selv også :)
Hvilken trille har du kjøpt til bilstolen forresten? Er på jakt selv, og tror jeg har funnet en, men greit å høre hva andre har kjøpt også :)

Kjekt å høre at det ikke er bare meg som handler nytt, selv om vi har en del fra før av :)

jeg har kjøpt en brukt graco mirage+ (tror jeg den heter), for vi har det akta graco logico s setet, og savnet den trilla sist.
Så tror den blir mye brukt. Det virker jo så genialt å bare klikke fast setet der, og trille avgårde, gror jeg syns det ble litt i tyngste laget etterhvert. Også har jeg tenkt om morran når eldste skal leveres i bhg, en oppoverbakke på 200 m fra bilen, da er det greit å trille den istedenfor å bære, pluss alt som eldste trenger i bhg osv... U know!
denne trilla koster 1100 kr ny, men jeg fikk den pent brukt for 300 kr, og er egentlig veldig fornøyd. :)

Har brukt neutral eller blenda sensitiv. Syns ikke neutral er like god på flekker og hvitt tøy. Men bruker uansett uten parfyme.vasker nok ikke og legger på plass før til sommeren:)

Har kjøp et par plag, men har både gutt og jente fra før så blir å bruke guttetøyet fra mellomste:) må kjøpe ny bag til vogna, men venter kanskje litt til.

Mnja...kjøpt EN body :-P Hehe.
MEN en nær venninne av meg kom innom med 3 poser fra nyfødt til str 62 med prinsessetøy,MED merkelappene på fremdeles..., Hun er en voksen kvinne meget opptatt av merker og reiser mye rundt i verden relatert til sitt yrke.. HERRE Jävlar for noe tøy hun donerer til meg! (som hun ikke fikk brukt på sin prinsesse)
Til og med en lue fra D&G, sko fra Louis Vuttion (ekte) og noe Elizabeth Arden tøy....Jeg driter i design, men syntes det var UFATTELIG raust av henne å gi det videre i stedetfor å selge det på ebay. Men Louis V skoene tar jeg ikke på altså:-/ Blir for...flashy på et vis

Mnja...kjøpt EN body :-P Hehe.
MEN en nær venninne av meg kom innom med 3 poser fra nyfødt til str 62 med prinsessetøy,MED merkelappene på fremdeles..., Hun er en voksen kvinne meget opptatt av merker og reiser mye rundt i verden relatert til sitt yrke.. HERRE Jävlar for noe tøy hun donerer til meg! (som hun ikke fikk brukt på sin prinsesse)
Til og med en lue fra D&G, sko fra Louis Vuttion (ekte) og noe Elizabeth Arden tøy....Jeg driter i design, men syntes det var UFATTELIG raust av henne å gi det videre i stedetfor å selge det på ebay. Men Louis V skoene tar jeg ikke på altså:-/ Blir for...flashy på et vis

Oi!! :-) Det var gavmildt de luxe da! Og veldig sprøtt å kjøpe så mye sa,som man ikke en gang bruker!!

Har kjøpt 2 boddyer og en sparkebukse. Og ei vugge :D
Kjøper litt mer etterkvert og etter mannen har vert på loftet og hentet ned babytøyet fra jentene så eg får gått gjennom det; )
Vi bruker blenda sensitive vaskemiddel og er fornøyd med det :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Så noen nevnte vaskemiddel for baby...Trenger de noe spesielt? hva brukes normalt?
Er helt ukjent på området, så tips mottas med takk :)
Signerer denne :)

Frøken Fryd skrev:
Er helt ukjent på området, så tips mottas med takk :)
Signerer denne :)

Hva tenker dere på? Klær eller alt av utstyr? :)

Klær spesielt :) Alle sier at vi kommer til å få så mye, og at vi ikke skal kjøpe inn alt for mye selv. Har kjøpt noen bodyer og sparkebukser og pysjer i str. 56, men er jo så usikker på hvor mye man skal kjøpe inn av de ulike størrelsene! De vokser jo fort, og jeg vil heller ikke bare "anta" at vi får masse gaver... vil jo gjerne ha ting klart i god tid, da vi får tvillinger, og de kan jo komme før termin, de kan være mindre i størrelse etc.... Utstyr begynner vi så smått å få på plass :)

Back
Topp